Gå til innhold

Fornøyd med livet som singel kvinne 45+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du er kvinne 40+ og singel. Er du fornøyd med singel livet, eller håper du at du skal finne noen å dele livet med? 

Anonymkode: 5876d...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært singel i snart 8 år.Har det veldig bra,men kjenner nå at det hadde vært fint å møte en å dele fremtiden med😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, er lei av det.

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Også lei av det. Singellivet er trist. 

Anonymkode: 4ff45...93b

• Hjerte 8
Skrevet

Både og. Har vært single i 4 år etter et langt ekteskap. Det er helt greit, har barn, bolig og en jobb jeg trives i. Akkurat nå er det nok det beste for meg å være single. Ingen vet hva fremtiden bringer men jeg kommer ikke til å bli sammen med noen for å ikke være alene. 

Anonymkode: 1c5fd...12e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker å være singel, men er litt lei meg for at det aldri ble barn. Tror det er en sorg jeg vil bære på hele livet. 

Anonymkode: ba46a...c84

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet

Gøy å være singel der og da etter et brudd, ikke så gøy i tiden etter i visshet om at du vil tilbringe de fleste høytider og ferier alene. 

Livet blir ensomt desto eldre du blir. Ikke uten grunn til at det nevnes i media, nye folkesykdommen er ensomhet, med påfølgende depresjon. 

Anonymkode: 99fe9...611

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg har det fint ❤️

Anonymkode: f8d2c...9bc

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er 41. Jeg har aldri følt meg ensom i eget selskap. Jeg trenger alenetid og lader alene, Jeg leter ikke etter en mann, Om jeg finner en jeg ønsker å dele livet mitt med, gjør jeg det, om jeg ikke gjør det, er det også greit. Å være alene og ensom er ikke det samme. Årsaken til depresjon er som regel ikke at man er singel. Jeg tilbringer ingen høytider alene. Jeg har familie og venner. Jeg har aldri hatt en idé om at jeg passer inn i den klassiske A4-formen, Det gjør at jeg sier mye HÆ når menn forteller om livet til single 40-åringer. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det. Mulig andre gjør det.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Jeg er 41. Jeg har aldri følt meg ensom i eget selskap. Jeg trenger alenetid og lader alene, Jeg leter ikke etter en mann, Om jeg finner en jeg ønsker å dele livet mitt med, gjør jeg det, om jeg ikke gjør det, er det også greit. Å være alene og ensom er ikke det samme. Årsaken til depresjon er som regel ikke at man er singel. Jeg tilbringer ingen høytider alene. Jeg har familie og venner. Jeg har aldri hatt en idé om at jeg passer inn i den klassiske A4-formen, Det gjør at jeg sier mye HÆ når menn forteller om livet til single 40-åringer. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det. Mulig andre gjør det.

Ja jeg skulle kanskje ha brukt ordet enslige i stedet for single. Er man singel impliserer det kanskje at man søker etter noen. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja jeg skulle kanskje ha brukt ordet enslige i stedet for single. Er man singel impliserer det kanskje at man søker etter noen. 🙂

Jeg aner ikke. Begge deler er ok for meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Også lei av det. Singellivet er trist. 

Anonymkode: 4ff45...93b

Bare hvis man er codependent og har ingenting å gjøre ellers. 

Anonymkode: 67117...34d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gøy å være singel der og da etter et brudd, ikke så gøy i tiden etter i visshet om at du vil tilbringe de fleste høytider og ferier alene. 

Livet blir ensomt desto eldre du blir. Ikke uten grunn til at det nevnes i media, nye folkesykdommen er ensomhet, med påfølgende depresjon. 

Anonymkode: 99fe9...611

Er det trist å tilbringe høytider og ferier alene? Det visste jeg ikke 😁

Anonymkode: 67117...34d

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 44 år, vært singel i 7 år. Trives godt som singel, og leter ikke etter noen nå. Men hadde vært hyggelig med en kjæreste på lang sikt. Men ønsker da ikke å bo med vedkommende. 

Anonymkode: 716f7...fd9

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Verste er å bli uglesett av andre. 

Anonymkode: 7d9d5...fac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Sterke kvinner er ikke avhengige av en mann for å leve et godt liv.

De som savner en mann eller ønsker en mann å dele livet med er ikke sterke kvinner.

Anonymkode: 7dae7...515

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til slettet innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Jeg er veldig misfornøyd med denne forumposten. Hva slags mening har det å spørre om jeg som kvinne over 40 er fornøyd med å være singel? Hva spiller det egentlig for noen rolle om jeg er fornøyd med det eller ikke?

Jeg vil ikke bli definert av om jeg har en partner eller ikke. Jeg er mer enn bare en singel kvinne over 40, jeg har en rekke andre interesser og verdier som gjør meg til den jeg er.

Så nei, jeg er ikke spesielt fornøyd med denne forumposten. Den reduserer meg til en enkelt kategori, og det er ikke rettferdig eller riktig. Jeg forventer bedre fra denne forumposten, og jeg håper at neste gang posterne kan være mer respektfulle og nyanserte.

Anonymkode: 53862...568

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS her, det har overhodet ikke vært meningen å være respektløs eller frekk. Lurer genuint på dette, spesielt ettersom kvinner skal visst være lykkeligste alene og menn lykkeligste i forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, hva er oddsen for at man treffer en mann? Synes bare det er guttevalper nesten der ute. 

Anonymkode: 7aa37...83f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...