Gå til innhold

Blir du stolt når norske politikere og byråkrater får toppjobber i organisasjoner som FN og EU?

Anbefalte innlegg

Gjest plusskatten
Skrevet (endret)

Hva tenker du om saken, er det noen som berører deg følelsesmessig?

Endret av plusskatten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.  Stillingene koster Norge store beløp.  egentlig en uting av avdankede politikere skal bli lobbyet inn i slike stillinger.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei.  Men så  blir ikke jeg stolt av at andre nordmenn gjør det bra på sitt felt heller, som f.eks idrettsutøvere eller andre kjendiser...

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Så mye som de ikke følger reglene de lager for oss og er veldig ofte egoister ref. pendlersakene etc. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, hvorfor skulle en det ? 
Det verste som har skjedd i norsk politikk var når Gro Hatlen Brundtland kom ned sitatet « Det er typisk norsk å være best « 

Det skapte en forestilling om at vi nordmenn kunne tillate oss hva som helst i forhold resten av verdens befolkning. 
En sjølgod attitude  som ikke var oss tjent som folk 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For hver eneste stilling en "nordmann" får i FN og andre interasjonale organisasjoner, så har jeg sannsynligvis betalt 100 000 kroner i skatt. Så nei, det blir jeg aldri verken stolt eller glad av.

Gjest plusskatten
Skrevet
sokrat skrev (1 minutt siden):

For hver eneste stilling en "nordmann" får i FN og andre interasjonale organisasjoner, så har jeg sannsynligvis betalt 100 000 kroner i skatt. Så nei, det blir jeg aldri verken stolt eller glad av.

Det er det vel verdt, er det ikke det? 

Skrevet
plusskatten skrev (1 minutt siden):

For politikeren, absolutt. For meg, absolutt ikke. Men politikeren ville nok ofret meg til djevelen om han/hun kunne fått en stilling i en interasjonal organisasjon.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal jeg det? Det er jo ikke min fortjeneste.

Skrevet

Det er flaut på vegne av alle nordmenn. 

• Liker 4
Skrevet

På en måte, ja.. samtidig ikke. Det er da bedre at Norge er kjent for fredsmeglere enn terrorister? For eksempel!

Skrevet (endret)

Politikerne gjør jo ikke en dritt for å fortjene seg de stillingene. Bedrifttslederne og ansatte og alle virksomhetene sørger for at Norge har en økonomisk vekst og at vi har relativt godt helsevesen. Politikerne sitter jo f... bare på Stortinget og vedtar mange iditotiske lover og klarer ikke å tjene folket sitt. Jeg vil jo tro at de internasjonale organisasjonene har god oversikt over landskapet som politikerne kommer fra. Så med det kan man jo godt si at politikerne får ikke stillingene fordi de er flink til det, det er fordi de vet at norske politikere er lettlurte folk som gladlig sprer om seg med penger som de ikke personlig har måttet jobbe noe for.

Endret av Knoot
  • Liker 1
Skrevet
plusskatten skrev (På 10.12.2022 den 19.55):

Hva tenker du om saken, er det noen som berører deg følelsesmessig?

Hvorfor skulle jeg blitt stolt? 

Blir det totalt motsatte, jeg kjenner på en indre frustrasjon og håpløshet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
plusskatten skrev (På 10.12.2022 den 22.03):

Det kan jeg ikke svare på, for min del er det flere grunner til å være imot dette. Toppstillinger er forbeholdt de som allerede står høyt i politikken, og høyt i offentlige etater. At de fremmer det beste for samfunnet og mannen i gata, skjer så og si aldri. De fleste fremmer sin egen sak, eller hva partiet deres står for - eller kanskje hva deres nære bekjentskaper ønsker.

Så nei, det er ikke verdt det. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. Disse stillingene har vi betalt mye for. 

• Nyttig 1
Skrevet

Norske politikere blir kvotert inn for at nye politikere skal se at det lønner seg å gi store beløp til disse organisasjonene.

Udugelige norske politikere får en fin tittel og god lønn, og så kan de sose rundt noen år i organisasjonen.

Beløpene Norge gir, er enorme, og organisasjonene tjener på å ha et par nisser ansatt.

Det er vel noen unntak. Som Jens Stoltenberg, jeg har inntrykk av at han er respektert i NATO.

Men hadde en som Emilie Enger Mehl blitt ansatt i NATO, så... 🤣

Forbanna etter lukket møte (dagbladet.no)

• Liker 1
Gjest plusskatten
Skrevet
ops2 skrev (1 minutt siden):

Det er vel noen unntak. Som Jens Stoltenberg, jeg har inntrykk av at han er respektert i NATO.

Men hadde en som Emilie Enger Mehl blitt ansatt i NATO, så... 🤣

Forbanna etter lukket møte (dagbladet.no)

Emilie kan jo bli Tik-Tik-ansvarlig i NATO? De kan vel opprette en ny stilling for anledningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...