AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Hvorfor skal man lære seg programmering og koding når man snart kan be et AI-program kode hva som helst? Kommer progrmmerere til å bli automatisert bort innen kort tid? Er dagens it-utdannelse snart avleggs? Anonymkode: f0ee6...145
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Jeg tror absolutt ikke en slik utdannelse vil bli avleggs. Sannsynligvis vil det være den mest etterspurte utdannelsen i all overskuelig fremtid. Jeg tror derimot at etter hvert som AI blir mer avansert og tilgjengelig vil behovet for mengden programmerere gå ned. Anonymkode: 561e2...265
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Sist gang jeg hørte dette var på 90-tallet. Har det skjedd - nei. Anonymkode: 02bd3...687 1
Ballerina87 Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Chatgpt fra openAI kan løse enkle programmeringsoppgaver. Men den trenger fremdeles et menneske son hjelper den på veien. En it-utdannelse er mer enn å kode. Det er kunnskap on hvordan teknologi kan brukes for best effekt. Kanskje man i fremtiden skriver mindre kode, men å stille krav og utforme programmet tror jeg fremdeles mennesket må gjøre. 2
William_S Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Neppe. Man må jo huske på hva som ligger bak disse botene og da. Massevis av koding!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå