Gå til innhold

Dagpenger og utbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått innvilget dagpenger, men har samtidig en jobb jeg ca. jobber 50% i. Hvor mye kan jeg forvente å få utbetalt fra NAV? I brevet sto det at jeg vil få utbetalt i underkant av 6.500,- men dette var før jeg fikk meg jobb. 

Vil det da si at jeg vil få 50% av 6.500,- siden jeg allerede jobber 50% ved siden av? 

Dere som får dagpenger? Hvordan får dere utbetaling? Får dere utbetalt hver 14. dag for 2 uker samtidig? 

Anonymkode: c9fae...4fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil stå hvor mye du vil få hver dag i brevet ditt. Og du får utbetalt 2 ganger i mnd. Om du levere meldekort på lørdag får du det på mandag/ tirsdag 

• Nyttig 1
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Det vil stå hvor mye du vil få hver dag i brevet ditt. Og du får utbetalt 2 ganger i mnd. Om du levere meldekort på lørdag får du det på mandag/ tirsdag 

I brevet sto det som sagt at jeg vil få 6.500,- men dette brevet fikk jeg som sagt før jeg fikk meg en deltidsstilling på 50%, så jeg vil bare høre om noen vet om dette beløpet, da vil bli halvert siden jeg jobber nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I brevet sto det som sagt at jeg vil få 6.500,- men dette brevet fikk jeg som sagt før jeg fikk meg en deltidsstilling på 50%, så jeg vil bare høre om noen vet om dette beløpet, da vil bli halvert siden jeg jobber nå. 

Skrev du på søknaden at du søkte om 100% dagpenger?

Om 6500 er for 100,% dagpenger vil du da få halvparten av dette ja...er 6500 for en mnd?

Husk å melde i fra dette på meldekort ditt..og ikke jobb over 50 %

Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Skrev du på søknaden at du søkte om 100% dagpenger?

Om 6500 er for 100,% dagpenger vil du da få halvparten av dette ja...er 6500 for en mnd?

Husk å melde i fra dette på meldekort ditt..og ikke jobb over 50 %

Jeg gjorde det, ja. Men har gitt dem beskjed om at jeg nå har fått meg en deltidsjobb, men har ikke mottatt noen oppdatert vedtaksbrev. Det står at jeg kan få utbetalt 6500 som ukesats. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde det, ja. Men har gitt dem beskjed om at jeg nå har fått meg en deltidsjobb, men har ikke mottatt noen oppdatert vedtaksbrev. Det står at jeg kan få utbetalt 6500 som ukesats. 

Ja da blir dette halvert. Bare skriv inn i meldekort de dagene du har / skal jobbe 

• Liker 1
Skrevet

Det skal stå i vedtaket ditt hva din vanlige arbeidstid er satt til (antall timer i uken). Dette beregnes ut fra hvor mye du har jobbet før. Jobber du mer enn 50 % av denne i løpet av en meldekortperiode får du ikke utbetalt dagpenger. 

Anonymkode: 7dcbf...092

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal stå i vedtaket ditt hva din vanlige arbeidstid er satt til (antall timer i uken). Dette beregnes ut fra hvor mye du har jobbet før. Jobber du mer enn 50 % av denne i løpet av en meldekortperiode får du ikke utbetalt dagpenger. 

Anonymkode: 7dcbf...092

Jeg jobbet 100% som tilsvarer 37,5. Jobber nå 3 dager den uken og 2 dager den andre, så tror dette tilsvarer en 50%- stilling

• Liker 1
Skrevet

Får man utbetalt for totalt 14 dager per 2. uke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vil ikke motta nytt vedtaksbrev. Du vil få dagpenger utbetalt dersom du jobber 50% eller mindre av den normale arbeidstiden din, som står i vedtaket.

Du sier ifra til NAV hvor mye du jobber ved å fylle ut meldekortene, og dagpengene dine regnes ut fra dette.

Husk at det trekkes skatt av dagpenger.

Anonymkode: 184fb...f14

Skrevet

Får man utbetalt for totalt 14 dager per 2. uke? 

Dagpenger utbetales når man har sendt meldekort. Meldekort kan sendes hver fjortende dag. 

Skrevet

Jeg anbefaler deg å lese brevet igjen. Der er det oppgitt både dagsats og - om jeg ikke huske feil - ukesats.

De 6 500,- du sikter til er - tror jeg - ukesats. Sjekk vedtaket, det står der. Og husk at den summen er før skatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 21.33):

Du vil ikke motta nytt vedtaksbrev. Du vil få dagpenger utbetalt dersom du jobber 50% eller mindre av den normale arbeidstiden din, som står i vedtaket.

Du sier ifra til NAV hvor mye du jobber ved å fylle ut meldekortene, og dagpengene dine regnes ut fra dette.

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 21.33):

Trekker de det samme som arbeidsgiver gjør? Eller har de et annet skattesystem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Trekker de det samme som arbeidsgiver gjør? Eller har de et annet skattesystem?

NAV innhenter skattekortet ditt fra Skatteetaten, og bruker det skattekortet du har.

Siden du nå får dagpenger, som er 62.4% av tidligere inntekt, kan et kanskje lønne seg for deg å endre skattekortet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...