Gjest Kim-kam Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Jeg er egentlig ganske slank. Eneste jeg er litt plaget over er at det er litt slappt der nede på magen. Også er jeg kanskje ikke verdens sundeste person. mangler liksom kreativitet til brødskiven. også er jeg også litt kresen. Hva kan jeg eventuelt bruke i stedet for vanlig smør? Av pålegg så er 90% Italiensk/reke salat og kokt skinke med smør. Brødet er enten vanlig kneip eller bare havrekjeks. Liker ikke skikkelig grovt brød med grove korn. Hva med frokost blanding. Er det bra? Jeg liker ristet brød med tomat og pesto, er det sundt?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Glemte å legge til at jeg jogger hver dag. Også lurte jeg på om knekkebrød var noe?
Arkana Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 Istedet for smør kan du prøve pesto, sennep eller mager smøreost. Frokostblanding finnes det mange sunne typer av, eller du kan lage selv. Hva med havregrøt til frokost, eller en omelett?
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 Havrefras er faktisk en grei frokostblanding hvis du ikke er glad i korn og sånt. Eller havregrøt som hun over foreslo. I stedet for smør kan du også bruke smøreost, for eksempel. Den italienske salaten er forferdelig mye fett, kanskje du burde legge vekk den? Du får i deg mer fett der enn i det tynne laget med smør du legger på skiva. Ellers er det viktigste av alt og spise variert - variert - variert. Hvis du stort sett bare spiser det du forteller om her, så kommer du ikke så heldig ut med tanke på vitamin- og mineralbalansen i kroppen tror jeg. Du blir slapp og sliten, og med lite overskudd. Tomat og pesto tror jeg er sunt, men ikke bare det. Ellers smaker det meste bedre med et salatblad under, og litt agurk og tomat oppå.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 Prøvde ristet grovbrød med pesto og tomat i dag. Smurte inn brødet med tomat, så pesto og lå etterpå tomatskiver på toppen. Nam, nam... Det funket også med nøytral smøreost og brunost på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå