Gå til innhold

Ensomhet, jul og mørketid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare behov for å lufte litt til noen. Jeg føler meg så utrolig ensom, særlig nå i jul og mørketid. Har de siste 2 ukene grått hver dag når jeg står opp. Det å være singel kvinne i 30-årene, med nesten bare kjærestepar og barnefamilier rundt seg føles utrolig tomt og ensomt. Bor alene, har alt "på stell" med egen leilighet, jobb, bil og alt det. God kontakt med familie. Ikke har jeg økonomiske bekymringer heller. Likevel føles livet helt meningsløst. Føler jeg mangler tilhørighet og kjærlighet, den eneste tilhørigheten jeg har er på jobb. Når jeg er på jobb har jeg det fint, men med en gang jeg kommer inn døren hjemme til tomt hus føler jeg på en kvelende ensomhet, tristhet og litt angst. Bekymrer meg for at livet mitt alltid skal være slikt, og har av og til tanker om at jeg likegodt kunne vært død. Men samtidig vil jeg ikke dø heller.

Har de siste årene gruet meg til alt av høytider, da dette er dager da jeg ikke føler meg som en del av noe. Er invitert hjem til jul, men ønsker heller å bare jobbe. Føler meg mislykket sammen med storfamilien som alle har samboere og barn. Begynner å ta avstand til min egen familie, bortsett fra mine foreldre. Det eneste jeg vil er at noen genuint bryr seg om meg, som en kjæreste. Men alle menn jeg møter ser ut til å bare ville ligge med meg. Hatt fantastisk sex med en mann de siste dagene, og det føles fint der og da. Men med én gang han går ut døren kommer ensomheten, tristheten snikende. Hadde det ikke vært for at jeg har en jobb jeg trives med og føler sosialt fellesskap med, hadde jeg nok gått under. Jobben er det eneste som holder meg oppe, som får meg til å fokusere på noe annet. Prøver å være litt sosial, men er aldri glad lengre. Klistrer på meg et smil, men innerst inne føles bare livet helt tomt og meningsløst. 

Anonymkode: 71e69...b0e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten har du glemt det, eller så har du ikke opplevd hvordan det er å bo med et annet menneske. Det er helt jævlig skal jeg si deg. Skaff deg hund eller katt.

Anonymkode: f4b3f...a22

Skrevet

Du har jo likevel enormt mye å være takknemlig for. Skriv det ned og gled deg over det. Mannen vil tidsnok komme. 

Anonymkode: 99c6d...cfb

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Selv om jeg har et barn, så mangler det noe. Vi er bare en halv familie, og jeg er så utrolig sliten og ensom ☹️ 

Du er heldig som har muligheten til å komme deg litt ut i hvert fall, jeg savner å være sosial. Men jeg vet jeg er heldig som har barn.

Håper det ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: c460a...105

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror du bør finne en trygghet eller ro i deg selv først, fordi en kjæreste vil ikke hjelpe på ensomheten. Prøv å tenk på det du allerede har, og jobb heller mot det du ikke har. Som oftest vil man ha det man ikke har, og glemmer det man har.

Anonymkode: d6d15...7f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du bør finne en trygghet eller ro i deg selv først, fordi en kjæreste vil ikke hjelpe på ensomheten. Prøv å tenk på det du allerede har, og jobb heller mot det du ikke har. Som oftest vil man ha det man ikke har, og glemmer det man har.

Anonymkode: d6d15...7f8

Skulle bare ønske jeg var en naturlig del av noen. Føler meg helt alene i verden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skulle bare ønske jeg var en naturlig del av noen. Føler meg helt alene i verden. 

Synes du skal prøve å finne noen som ikke "bare" vil ha sex med deg. Det må jo finnes noen 😊 Jeg prøver jeg og,og vet det ikke er enkelt. Men vil ikke gi opp, jeg vet jeg ikke kommer til å ha det bra uten. 

Anonymkode: c460a...105

• Liker 1
Skrevet

Vi er mange som er i samme båt ts... Vi bare reklamerer det ikke på some eller lignende. Du ser det du savner, men husk at vi er mange i 30 årene som er single, uten barn. Ensomme. Høytider er noe dritt for oss. Spesielt jul...

Anonymkode: da738...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...