AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Har du noen gang kuttet ut (flere) venner fra livet ditt fordi de ikke er bra for deg? Får deg til å føle deg dårlig, du får dårlig magefølelse osv. Suger rett og slett energi ut av deg, og du aldri føler deg vel rundt? Som du ikke kan være deg selv rundt? jeg har, opptil flere (i samme gjeng) og jeg har det så mye bedre nå. Var ganske kjipt en periode. Dette er mennesker jeg har kjent siden vgs (er i 30 årene). Men nå har jeg møtt nye venner som jeg har det gøy med og føler meg vel rundt. Og som passer min nåværende livssituasjon bedre. Anonymkode: f6bd2...310 1 2
PM75 Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Ja, det har jeg. Uten dramatikk, men bare latt det fade ut. 6
Syngemann Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Det høres sunt ut TS, du lytter til deg selv Har også fadet ut mange, og gjør det ennå når jeg forstår hva som egentlig skjer. Har også gjenopptatt kontakt med noen jeg mistet kontakt med før og som jeg følte meg vel med. Vi får en energi-boost av å møtes en gang iblant og dele en dypere mening. Det holder å spise pizza og prate litt og så plutselig har vi begge mer tro på oss selv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Ja, spesielt hun ene nå sist, snakka mer og mer om seg selv og sine greier og til slutt bare overså det om jeg sa noe om meg selv. Anonymkode: 8e7e2...7ed 1 1
-Missi- Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Jeg har prøvd og må nok inrømme at jeg heller velge å fade ut har menneskene fortsatt i livet mitt men prøver å holde kontakten på et minimum. Familie derimot som er slik får jeg ikke valgt bort men forsøker ha mobil på lydløs og kun gå inn på den når jeg selv ønsker. Forsøker å sette noen rammer for å ta vare på meg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Ja, det har jeg. Jeg er for gammel til å gå rundt å ha venner som suger ut energien min. Jeg foretrekker venner som gir meg gode følelser. Og jeg orker ikke bruke energi på om de blir sur. Er i midten av 30årene. Anonymkode: fa52b...c20 2 2
FeideKatt Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Har gjort dette et par ganger nå. Med noen gamle "venner" jeg traff online for mange år siden. De to var spesielt narsistiske, og muligens ga sosiopatiske inntrykk. Det var ikke snakk om å melde elr spørre meg om hvordan det gikk...noen gang. Men skulle alltid lesse på sine egne problemer og usikkerheter på meg og mer... Dem sugde hvirkelig energien ut av meg. Ene ghostet jeg bare, fjerna fra venneliste/varsler...andre måtte jeg blocke fordi personen rett og slett ble gal etter oppmerksomhet. Så er det de vennene jeg tenker på ofte, men som ikke melder like mye. Dem prøver jeg holde kontakt med i ny og né, selv om det kan være slitsomt til tider. Det er godt å ha gode, og nære venner rundt seg. Ikke som regel at det skal være mangen, men de få man kan stole på og ha det godt sammen med. Synes ikke du tenker dårlig om dette heller. Du tenker sunt og fornuftig. Husk at du er alltid først uansett hva. Prioriter deg selv. Du kommer ikke til å gå glipp av noe av å være rundt slike som dette. 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Ja. Tror det er sunt innimellom. Anonymkode: b16e7...82c 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Tror jeg må gjøre dette nå. Anonymkode: 76656...1c8 1
orkide1 Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Ja, jeg har det! De som vil være i livet ditt kommer til å gjøre en innsats:-) Alle andre kan seile sin egen sjø.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Ja, flere ganger. Hvis et vennskap bare drar deg ned, så er det ikke noe å holde på. Anonymkode: 9c9d3...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 De aller fleste. orker ikke å ikke få tid til viktigere ting. Anonymkode: 59684...846 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #13 Skrevet 12. juni 2023 Er i ferd med å fase ut to stk. i livet mitt nå, etter noen harde lærdommer dette året. Dette er personer som kommer til meg for å få hjelp, støtte og råd ganske ofte. Når det nå i år ble jeg som for første gang trengte det samme: radio silence. Om de i det hele tatt svarer, så svarer de kort, og så får de fokuset over på seg selv og sitt liv igjen. Kom nylig over dette, og det traff dessverre godt: Anonymkode: 5ff68...a78 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #14 Skrevet 12. juni 2023 Ja. Jeg har kuttet ut ei venninne som rett og slett ble giftig for meg. Hun var utrolig dominerende og brukte ofte en ufin hersketeknikk som jeg til slutt klarte å gjennomskue. Det var vanskelig å kutte vennskapet, for jeg er i bunn og grunn ganske konfliktsky, og denne personen var veldig kontrollerende. Nå over 3 år senere, er hun fremdeles rasende på meg, og det er ubehagelig å treffe på henne. Det var utmattende å være sammen med henne. Hun stjal all min energi. Hver gang jeg hører sangen Kill My Vibe, av Sigrid, tenker jeg på henne. Denne teksten passer så utrolig godt til vært forhold. Bortsett fra at jeg ikke er så ung mer. 😁 Anonymkode: 09c82...3ed 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 Å oppleve dette er ikke bare provoserende, det er skikkelig sårende. Man gir ikke for få, men i et ekte og godt vennskap balanserer det seg alltid ut på sikt. Har selv opplevd at enkelte ble avhengige av meg, og til slutt brukte meg som psykolog. Men når jeg en sjelden gang trengte å snakke om noe, ble det stille. Dette er ikke vennskap. Jeg sliter dog med dårlig samvittighet for å fase ut slike folk, og skulle gjerne hørt hvordan dere klarer det uten den dårlige samvittigheten? Er vant med å gi, men kjenner jo at det til slutt tapper meg veldig, og ønsker ikke å være en dørmatte/søppelbøtte i relasjoner. ♥️ Anonymkode: f8306...d7a 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 18.48): Har du noen gang kuttet ut (flere) venner fra livet ditt fordi de ikke er bra for deg? Får deg til å føle deg dårlig, du får dårlig magefølelse osv. Suger rett og slett energi ut av deg, og du aldri føler deg vel rundt? Som du ikke kan være deg selv rundt? jeg har, opptil flere (i samme gjeng) og jeg har det så mye bedre nå. Var ganske kjipt en periode. Dette er mennesker jeg har kjent siden vgs (er i 30 årene). Men nå har jeg møtt nye venner som jeg har det gøy med og føler meg vel rundt. Og som passer min nåværende livssituasjon bedre. Anonymkode: f6bd2...310 Du trenger ikke «slå opp» men du kan fase de litt ut. Snakke med de av og til når det er naturlig. Søk heller mot folk som gir deg energi og glede. Jeg har venner som er energityver, begrenser kontakten veldig. Orker ikke Anonymkode: 0d147...e73 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Måtte for 2 dager siden ta det drastiske steget å blokkere en god venninne fra snapchat. Jeg hadde sagt i fra mange ganger (på en fin, men klar måte) om at det ble for negativt for meg, da hun daglig følte behov for å fortelle meg ALT negative som skjedde i livet hennes. Alt fra småkrangler til typen, til detaljer om alle symptomer bare hun ble forkjølet. Det toppet seg for meg, og jeg fikk nok. Det føltes ut som at jeg var en dagbok hvor alt negative som hendte skulle informeres om. I går kveld kl. 22.30 hadde hun tydeligvis skjønt det, og prøvde å ringe meg. Hun fikk ikke sitt daglige "fix" som en narkoman som er avhengig?! Fy faen... Jeg tok den heldigvis ikke, jeg er tappet - og ferdig. Håper flere klarer å sette grenser. Anonymkode: b063a...72b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Måtte for 2 dager siden ta det drastiske steget å blokkere en god venninne fra snapchat. Jeg hadde sagt i fra mange ganger (på en fin, men klar måte) om at det ble for negativt for meg, da hun daglig følte behov for å fortelle meg ALT negative som skjedde i livet hennes. Alt fra småkrangler til typen, til detaljer om alle symptomer bare hun ble forkjølet. Det toppet seg for meg, og jeg fikk nok. Det føltes ut som at jeg var en dagbok hvor alt negative som hendte skulle informeres om. I går kveld kl. 22.30 hadde hun tydeligvis skjønt det, og prøvde å ringe meg. Hun fikk ikke sitt daglige "fix" som en narkoman som er avhengig?! Fy faen... Jeg tok den heldigvis ikke, jeg er tappet - og ferdig. Håper flere klarer å sette grenser. Anonymkode: b063a...72b Been there, done that. Eneste jeg angrer på var at jeg ikke gjorde det før😏 Anonymkode: 31552...44f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har gjort det med noen barndomsvenniner. De brød seg ikke om meg, kun ute etter ‘ferskt sladder’ da jeg gikk gjennom en livskrise 🤮 Det værste er at de nok ikke skjønner hvorfor jeg droppet å holde kontakt med de. Innimellom er det trist å tenke på at det ble som det ble. Men det var veldig nødvendig! Anonymkode: 161d0...550 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå