AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Hei. Jeg testet positivt på hurtigtest i dag. Veldig redd for å smitte mine syke besteforeldre som jeg etter planen skal møte om en uke (og deretter også på julaften). Hvordan går jeg best mulig fram ifm testing og «karantene» (vet jo at det ikke er så mye karantene lenger). Er så redd for å smitte dem, men jeg ønsker også å se dem 🥺 blir veldig takknemlig for svar/tanker! Anonymkode: 6b197...dda
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg testet positivt på hurtigtest i dag. Veldig redd for å smitte mine syke besteforeldre som jeg etter planen skal møte om en uke (og deretter også på julaften). Hvordan går jeg best mulig fram ifm testing og «karantene» (vet jo at det ikke er så mye karantene lenger). Er så redd for å smitte dem, men jeg ønsker også å se dem 🥺 blir veldig takknemlig for svar/tanker! Anonymkode: 6b197...dda La være å treffe dem? Sikrere enn det blir det ikke. Anonymkode: f290e...142 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Du tester deg før du skal møte dem er testen positiv unngå å møte de eller bruk skikkelig munnbind/maske og hold god avstand. Anonymkode: 11ea1...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): La være å treffe dem? Sikrere enn det blir det ikke. Anonymkode: f290e...142 Jo det er klart det, men det er jo trist. Leser om folk som tester positivt ukesvis etter at de blir syke og bekymrer meg for om jeg må sitte alene på julaften Anonymkode: 6b197...dda
Curiousine Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Det skal gå fint etter en uke, å på julaften kan du iallefall møte de. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo det er klart det, men det er jo trist. Leser om folk som tester positivt ukesvis etter at de blir syke og bekymrer meg for om jeg må sitte alene på julaften Anonymkode: 6b197...dda Du får zoome med dem på julaften da. Er man syk, så er man tross alt syk. Og utsetter tross alt ikke syke besteforeldre for evt smitte. Det er egoistisk. Anonymkode: f290e...142 1 1
Palma Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Du er smittsom noen dager før og etter du er positiv. Er 14 dager igjen til jul så du er frisk innen da. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Palma skrev (3 minutter siden): Du er smittsom noen dager før og etter du er positiv. Er 14 dager igjen til jul så du er frisk innen da. Er en syk er en hjemme. Hvorfor testet?? Anonymkode: fcbd4...bb6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er en syk er en hjemme. Hvorfor testet?? Anonymkode: fcbd4...bb6 Fordi jeg hadde en test liggende hjemme Anonymkode: 6b197...dda
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Palma skrev (2 timer siden): Du er smittsom noen dager før og etter du er positiv. Er 14 dager igjen til jul så du er frisk innen da. Men hva med de som tester positiv i flere uker? Anonymkode: 6b197...dda
Palma Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men hva med de som tester positiv i flere uker? Anonymkode: 6b197...dda Det hender det, men er du i fin form og ikke har feber, nyser, hoster etc så er du nok good to go. "Så lenge kan du smitte andre – Du kan smitte andre 1-2 dager før du får symptomer, og 2-3 dager etterpå. Det er også mulig å smitte noen i et par dager etterpå, men da skal det litt mer til, forteller Øverbø. Smittefaren reduseres altså raskt to til tre dager etter du fikk symptomene. Men det er ikke helt usannsynlig at du kan smitte andre de neste påfølgende to dagene. https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/hvor-lenge-er-man-smittsom/75114157 Endret 10. desember 2022 av Palma 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Det er veldig greit å ha dokumentasjon på gjennomgått covidinfeksjon med tankemåte senfølger. Det kan jo være at også norske helsemyndigheter begynner å ta det alvorlig om et år eller tre. Anonymkode: 5505b...186 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er veldig greit å ha dokumentasjon på gjennomgått covidinfeksjon med tankemåte senfølger. Det kan jo være at også norske helsemyndigheter begynner å ta det alvorlig om et år eller tre. Anonymkode: 5505b...186 Hvordan da mener du? Anonymkode: 6b197...dda
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Når jeg hadde korona, var jeg ekstra forsiktig i forhold til å se min mor på 80 år. Jeg ventet 10 dager med å besøke henne, og selv da med avstand for å være sikker. Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å se dem om en uke, men på julaften skal det være trygt igjen😊 Anonymkode: ac779...65a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg hadde korona, var jeg ekstra forsiktig i forhold til å se min mor på 80 år. Jeg ventet 10 dager med å besøke henne, og selv da med avstand for å være sikker. Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å se dem om en uke, men på julaften skal det være trygt igjen😊 Anonymkode: ac779...65a Det gir jo absolutt ingen mening. Man smitter ikke etter 10 dager, så hvorfor i all verden golde avstand da? "for å være sikker på at den ferdiggrillede hodeløse kylling fra Rema virkelig er dør pleier jeg å kappen den i småbiter". Ca så mye mening gir det du sier. Anonymkode: 569a4...7de
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gir jo absolutt ingen mening. Man smitter ikke etter 10 dager, så hvorfor i all verden golde avstand da? "for å være sikker på at den ferdiggrillede hodeløse kylling fra Rema virkelig er dør pleier jeg å kappen den i småbiter". Ca så mye mening gir det du sier. Anonymkode: 569a4...7de Er det sånn du svarer folk irl også..? Anonymkode: ac779...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå