AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Hei. Nå klarer jeg faktisk ikke mer, det har gått for langt nå. Jeg klarer ikke mer! Jeg gråter hver dag , griner hver eneste dag pga dette. For 4 mnd siden startet jeg å få mensen hele tiden, og jeg har det enda. Til sammen har jeg hatt 2 uker uten det, på 4 mnd. Jeg blør og blør, jeg holder på å svime av hver dag. Jeg er en 21 år gammel jente, jeg har også en kjæreste som er veldig bekymret og snart ikke orker dette mer sier han, han klarer ikke mer, og det gjør ikke jeg heller. Vi kan aldri være sammen nesten på den måten, fordi jeg blør hele tiden, konstant. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre , dette går ikke mer. Jeg blør masse hver dag , jeg tenker hele tiden: når skal dette ta slutt, jeg håper hver dag at det blir bedre, men så slutter det aldri. Jeg har selvfølgelig snakket med fastlege, det verste er at han ikke gjør noen ting! Er det lov egentlig? Eneste han gir meg er tablettene primolut, og de funker ikke, jeg skal til gynekolog i januar, men dette går ikke fram til i januar ! Jeg blir sykere og sykere, jeg kan ikke gå å blø hver dag fram til januar, jeg klarer ikke dette mere. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 74eb7...051 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Legevakt ikveld. Krev gyn. undersøkelse der. Anonymkode: f8ea5...a3c 1 4
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Har du råd til å betale for en privat gynekologtime? Da kan du skaffe time allerede på mandag. Klarer du ikke å vente, kontak legevakt i kveld. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Tatt coronavaksine? Anonymkode: c2b12...a9d 2 5
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Har du pcos? Få gynekolog time til uken
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tatt coronavaksine? Anonymkode: c2b12...a9d Spekulativt. Finnes ørten mer sannsynlige årsaker. Mer relevant er å støtte henne i retning av en snarlig spesialisttime. Diagnostering må finne sted der. Anonymkode: 929d8...0fb 4
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tatt coronavaksine? Anonymkode: c2b12...a9d Evt kan også noen prevensjonsmidler føre til konstante blødninger. F.eks., P-stav kan gi månedslange blødninger hvis jenta er uheldig
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spekulativt. Finnes ørten mer sannsynlige årsaker. Mer relevant er å støtte henne i retning av en snarlig spesialisttime. Diagnostering må finne sted der. Anonymkode: 929d8...0fb Og de ørten er? Anonymkode: f3cd9...211 2
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og de ørten er? Anonymkode: f3cd9...211 Pcos, kreft, hormoner, alder, sykdommer 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Pcos, kreft, hormoner, alder, sykdommer Ikke minst polypper som kan forårsake den type blødning.. Kan være så mangt..bestill time hos en gynekolog og ikke vent på fastlegen Anonymkode: 5547a...52d 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 Kjære vene, dette er ikke normalt. Ikke for å skremme deg men du må komme deg til en gynekolog asap. Private klinikker har ledig mer eller mindre omgående og koster vel ikke så fryktelig mye mer en i overkant av en tusenlapp. Spør foreldrene dine om du ikke har råd selv, jeg hadde gjort hva som helst for at datteren min hadde fått sjekket dette med en eneste gang❤️ Anonymkode: 0f5ee...d3e 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spekulativt. Finnes ørten mer sannsynlige årsaker. Mer relevant er å støtte henne i retning av en snarlig spesialisttime. Diagnostering må finne sted der. Anonymkode: 929d8...0fb Det er egt ikke så «spekulativt» hvis dette skjedde relativt kort tid etter hun tok covid vaksinen. Mener FHI også nå har sagt at man kan få langvarige/sterke blødninger etter vaksinen. Men så klart, jenten må til gynekolog og få dette sjekket. Anonymkode: 248b1...045 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Denne type blødninger står oppført som bivirkning av covid vaksine. Anonymkode: 4bec9...2bb
Gjest kruspersilletaco Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Ring rundt mandag morgen og skaff deg en time hos gynekolog. Koster mellom 1000 og 1500 kr for en undersøkelse. Noen kommer garantert til å klare å sette av time til deg når de hører hvordan du har det. Og vurder å bytte fastlege?
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne type blødninger står oppført som bivirkning av covid vaksine. Anonymkode: 4bec9...2bb Men det betyr ikke at den kommer fra vaksinen 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Nå klarer jeg faktisk ikke mer, det har gått for langt nå. Jeg klarer ikke mer! Jeg gråter hver dag , griner hver eneste dag pga dette. For 4 mnd siden startet jeg å få mensen hele tiden, og jeg har det enda. Til sammen har jeg hatt 2 uker uten det, på 4 mnd. Jeg blør og blør, jeg holder på å svime av hver dag. Jeg er en 21 år gammel jente, jeg har også en kjæreste som er veldig bekymret og snart ikke orker dette mer sier han, han klarer ikke mer, og det gjør ikke jeg heller. Vi kan aldri være sammen nesten på den måten, fordi jeg blør hele tiden, konstant. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre , dette går ikke mer. Jeg blør masse hver dag , jeg tenker hele tiden: når skal dette ta slutt, jeg håper hver dag at det blir bedre, men så slutter det aldri. Jeg har selvfølgelig snakket med fastlege, det verste er at han ikke gjør noen ting! Er det lov egentlig? Eneste han gir meg er tablettene primolut, og de funker ikke, jeg skal til gynekolog i januar, men dette går ikke fram til i januar ! Jeg blir sykere og sykere, jeg kan ikke gå å blø hver dag fram til januar, jeg klarer ikke dette mere. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 74eb7...051 Føler med deg. Du har det sikkert grusomt. Det krever at du må ta ansvar for egen helse. Kanskje mer enn du har gjort. Ser du skriver at fastlege ikke skjønner alvoret. Da må du få han til å gjøre det! Vær ekstremt tydelig, krev at han gjør noe og bli sint. Der og da. Mange har for mye respekt for leger og er derfor for redd for konfrontasjon. Men også leger må ta ansvar når de blir ansvarliggjort. Bli sinna vær tøff og krev din rett. Ikke vær ydmyk fordi det er en lege du snakker til. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 51952...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 Sånn kan du ikke ha det. Fastleger har ikke kontroll på alt alltid, hadde menn hatt mensen hadde nok fx pcos blitt langt mer forska på. Sjekk om du kan få privat gyn.time eller komme til på gyn på nærmeste sykehus fort. Anonymkode: 6dfac...189 1
tussi680 Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 Kom deg til legen, jeg holdt på sånn en periode og to, ble så svimmel og kvalm så fy. Fikk et middel fra han som gjorde at det stoppet heldigvis. Du blir jo i manko av blod og, så du bør ta en tur til doktor.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 Du kan og ringe direkte til sykehuset til gynekologisk avdeling og fortelle hvor mye du blør og om smerter etc, og hør om en hastetime. De har ofte kapasitet til akuttimer og du er jo i systemet, men man må av og til ta det direkte med dem. Anonymkode: 68954...4fe
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjære vene, dette er ikke normalt. Ikke for å skremme deg men du må komme deg til en gynekolog asap. Private klinikker har ledig mer eller mindre omgående og koster vel ikke så fryktelig mye mer en i overkant av en tusenlapp. Spør foreldrene dine om du ikke har råd selv, jeg hadde gjort hva som helst for at datteren min hadde fått sjekket dette med en eneste gang❤️ Anonymkode: 0f5ee...d3e Det koster rundt 2000 a gå til privat gynekolog hos Aleris/Volvat. Ikke skriv feil opplysninger ! Anonymkode: 099c4...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå