Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Jeg har nå brukt matis sin Delicate serie (rosa serie) i to uker mot sensitiv hud. Har blitt anbefalt dette av en hudpleier siden huden min i perioder er ekstremt rød! Den første halvannen uken var jeg superfornøyd.. Huden var veldig fin.. Er plaget med stygg hud. Den er rød/irritert, uren med tendenser til kviser, har store porer og er megasensitiv. Dessuten har jeg blitt fortalt fra hudpleier at overhuden min har total mangel på fett. Etter jeg begynte med denne har huden vært MYE bedre, med tanke på farge og urenheter. Men nå har jeg fått to skikkelig store kviser (er plaget med dette fra før) og noen bittesmå. Og nå begynner jeg å lure på om den serien ikke er riktig alikevel? Den er jo beregnet på en hudtype som er tørr til dehydrert.. Jeg er redd denne serien blir for fet til min hud! Bør jeg slutte å bruke disse produktene? Jeg var jo så fornøyd i en og en halv uke. Jeg må legge til at jeg akkurat har hatt eggløsning og jeg pleier å få mer urenheter fra den tid til mensstart. Mulig det er dette som er grunnen.. Hva bør jeg gjøre? Bytte produkter? Fortsette? Og ett spørsmål til: Hvis huden ikke liker hudpleie produkter, kommer ikke som regel kvisene med en gang da? Eller tar det så mye som halvannen uke??? Håper noen kan svare for det er veldig frustrerende å være missfornøyd med huden sin!!
Felixa Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Er nok mulig det er hormonelle kviser. Er de på samme sted som de pleier? Hvis du pleier å ha de på samme sted da. Hvis kremen er alt for fet for deg kan du reagere med kviser, men også fet og blank hud kan komme da. Jeg ville ha fortsatt med kremen en stund til, ihvertfall til du er ferdig med den mest hormonelle perioden, altså til etter mensen er ferdig. Får du bare mere kviser så snakk med hudpleieren din igjen. Det er også mulig at huden din bare må venne seg til å få mere fett og fuktighet, men jeg ville ha ventet litt til for å se om det bedret seg.
Gjest itla Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Nå er det jo en stund siden du skrev innlegget, men hvis du ikke har gitt opp kommer det et lite svar her... Jeg bruker også Matis' Sensitive-serie. Høres jo ut som du har ganske tørr hud, utfra hva hudpleier hadde sagt. Min erfaring er at tørr hud ofte får mye kviser! Jeg har ofte brukt for "u-fete" produkter tidligere (dvs for kombinasjonshud), og også min hud reagerte litt da jeg gikk over til produkter for tørr/sensitiv hud. Nå bruker jeg altså den rosa Matis-serien, kombinert med MD formulations Facial Lotion, som legges på etter rens, men før krem. Dette har gjort at jeg har mindre kviser og sorte prikker, og hud som er myk og fin. Verdt et forsøk?
socruel Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Har et spørsmål til dere som bruker Matis sensitive, da jeg også har blitt anbefalt denne serien av hudpleier pga rød og sensitiv og til tider ekstrem tørr hud: Hvor kjøper dere produktene? Syns å huske at jeg syntes de var veldig dyre (og derfor ikke kjøpte da jeg var på behandling), og lurer på om de er billigere i utlandet eller på nett noe sted? Var ikke meningen å 'ødelegge' tråden forresten..
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har tidligere lett etter sider som selger Matis, men har ikke funnet noe. Muligens vil du finne amerikanske sider, men siden serien er fransk, er det nok sannsynligvis lite å spare.
Skravla Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 Her selges Matis http://www.beautytarget.com/
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2006 #7 Skrevet 31. januar 2006 Her selges Matis http://www.beautytarget.com/ ← Ikke akkurat lave fraktkostnader, så det blir sannsynligvis en ganske dyr affære.
Skravla Skrevet 31. januar 2006 #8 Skrevet 31. januar 2006 Jeg leste ikke så nøye på fraktkostnadene. Fant siden en gang jeg prøvde ut Matis til min hud - i tilfelle det ble match. Hadde ikke slettet den fra favoritter så jeg slengte den ut her. Synes i grunnen det er dyr frakt på det meste fra USA og skulle gjerne vist om en side med billigere MD formulations og fraktkostnader. Har bestilt fra EDS men bruker nå bare facial cream og cleanser og da er det veldig lite som skiller på salongprisen i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #9 Skrevet 31. januar 2006 Uansett hvilken hud man har eller serie man bruker trenger huden tid på å venne seg til produktet. I alle fall tre uker, i denne tiden kan man oppleve utbrudd. Tror ikke du trenger bekymre seg for at det er for fett til huden, det er i alle fall ikke derfor du har utbrudd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå