Gå til innhold

Dårlig service eller er jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en skobutikk. Skoene jeg prøvde var svarte med kongeblå lisser, derfor noe vanskelig å se for seg hvordan de faktisk kan se bra ut med andre type lisser.

Jeg henvendte meg til betjeninga og spurte om de kunne bytte lisser så jeg fikk se hvordan de da ble seende ut. Dette kunne de ikke. Jeg sa da at det var vel bare å ta lisser fra et par andre sko og deretter bytte tilbake. Nei, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte KJØPE lisser…. Altså.. kjøpe lisser for å prøve andre lisser i skoene som jeg fortsatt ikke hadde kjøpt 😅😅 jeg endte med å gå ut av butikken.

Er det virkelig for mye å forlange at betjeninga bytter lisser? 

Det skal nevnes at samtlige i butikken var mellom 16-19 år.

Anonymkode: 29688...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var på en skobutikk. Skoene jeg prøvde var svarte med kongeblå lisser, derfor noe vanskelig å se for seg hvordan de faktisk kan se bra ut med andre type lisser.

Jeg henvendte meg til betjeninga og spurte om de kunne bytte lisser så jeg fikk se hvordan de da ble seende ut. Dette kunne de ikke. Jeg sa da at det var vel bare å ta lisser fra et par andre sko og deretter bytte tilbake. Nei, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte KJØPE lisser…. Altså.. kjøpe lisser for å prøve andre lisser i skoene som jeg fortsatt ikke hadde kjøpt 😅😅 jeg endte med å gå ut av butikken.

Ja, det var litt mye å be om.

Anonymkode: bc3f8...eab

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er rimelig kravstor ja 😂.

Anonymkode: c6415...cbc

• Liker 25
Skrevet

Jeg mener ja. 
Ja at det er for mye å forlange. 
Det tar unødvendig tid for de ansatte, og jeg regner med at i den tiden vi er inne i nå så har de mer enn nok å henge fingrene i om de ikke skal drive å bytte lisser frem og tilbake på sko - tenk om de skulle gjort det for alle kunder? 👀
Da får du heller prøve å se det for deg, eventuelt holde en svart lisse inntil skoen!

Anonymkode: 872de...deb

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Wow, det var sært av deg å forvente at de skulle gjøre... 🙄 kravstor ja!

Anonymkode: 4173e...2a5

• Liker 12
Skrevet

Jeg syns du er kravstor. Men jeg har alltid undret meg over de som tar for gitt at de skal få sånn særbehandling. Jeg er helt motsatt og skulle ønske jeg var litt mer meg meg.

• Liker 8
Skrevet

Hvis det bare var veldig unge mennesker som jobbet der, ville jeg anta to ting:

1. De ansatte er ekstrahjelper eller deltidsansatte og har ikke noe myndighet til å ta seg særlige friheter.

2. Det er ikke akkurat en veldig eksklusiv butikk, for de ville hatt andre ansatte.

Da kan du ikke forvente denne typen service. 

• Liker 2
Skrevet

Du burde kjøpe sko og lisser, bytte lissene, prøve skoene, også heller bytte tilbake, og bytte inn skoene igjen om du er misfornøyd. Det er kanskje kronglete, men det er prisen du må betale.

• Liker 1
Skrevet

Du er kravstor. 

Du ber de gjøre jobben for deg. Skoene kom med blå lisser. Man kjøper de slik og bytter ut lissene/holder opp lisser i andre farger inntil skoen for å se sånn ca om de passer. Evt spør om å bytte de ut selv i butikken for å se, dersom de har lisser å låne. Grunnen for at hun sa du måtte kjøpe, er nok fordi de ikke har lisser å låne ut. Da må de åpne en pakke som kanskje ikke kan selges senere. 

Jeg syns man kan sammenligne det med en strikkejakke med blå knapper. Man spør ikke i butikken om de kan bytte de ut med rød bare fordi du vil se om det kan passe. 

Anonymkode: 3c853...325

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo ikke "bare å bytte lisser". De må åpne en pakke med nye lisser som de da ikke får solgt til andre kunder. Det tar også tid å bytte, og man risikerer at det ikke blir like fint når man bytter tilbake til originallissene. Hvis du da ikke ønsker å kjøpe skoen så har de både et par ekstra lisser og et par sko som ikke er som ny og derfor ikke kan selges. Du er rimelig kravstor, ja, og jeg kan bare tenke meg hva slags "kundeservice" du forventer andre steder. Hører gjerne eksempler på andre ting du har gjort...

Anonymkode: 2807a...e47

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du jobber ikke i servicebransjen, mer vant til å forlange.....?

Anonymkode: e2501...171

• Liker 7
Skrevet (endret)

om jeg skulle kjøpe en pakke med nye lisser, ville jeg ikke likt at pakningen var åpen og lissene ikke var nye, men testet på en person som ikke evnet å se for seg skoene med andre lisser. Om du er vanskelig? Jeg tenker ja

Endret av Helene1982
  • Liker 2
Skrevet

Hvor vanskelig kan det være å se for seg lisser i andre farger sammen med svarte sko? Svarte?? Du er urimelig

Anonymkode: db6c8...982

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Eh… Seriøst? 

Ja, dette er for mye å be om. Høres helt tåpelig ut faktisk. De blå lissene er i skoene, fordi skoene blir solgt med blå lisser. Det er slik skoene er, og hvis du vil ha andre lisser i skoene - bruk fantasien, du klarer vel å se for deg hvordan de hadde sett ut? Selvfølgelig bytter ikke betjeningen lisser på sko, når de kommer med lissene de gjør. Du høres jo helt dust ut. 

Anonymkode: f2bb8...924

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke at du var kravstor. Jobbet lenge som butikksjef i en butikk og vi prøvde som regel å tilfredsstille alle kunder med mindre det var veldig hektisk da måtte jeg be kunden om å vente litt. Det er mye som står på spill nå. Det er ikke bare konkurranse fra lokale butikker men også nettbutikker. Så hvis en har lyst at kundene skal komme tilbake så må en faktisk yte god service.

Anonymkode: f4366...aa9

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du forlanger for mye

Anonymkode: 34eed...9c2

Skrevet
Ullvott skrev (13 minutter siden):

Hvis det bare var veldig unge mennesker som jobbet der, ville jeg anta to ting:

1. De ansatte er ekstrahjelper eller deltidsansatte og har ikke noe myndighet til å ta seg særlige friheter.

2. Det er ikke akkurat en veldig eksklusiv butikk, for de ville hatt andre ansatte.

Da kan du ikke forvente denne typen service. 

Har ikke særlig mye med saken å gjøre. De ville gjort dette for en VIP kunde på Louis Vuitton, men tror ærlig ikke på at de hadde gjort dette noen andre steder. Siden det ikke er sikkert kunden vil kjøpe, og produktet kan risikere å ikke se bra ut. Men på eksklusive butikker kan de gjøre dette, siden produktet med all sannsynlighet blir solgt. Og de gjør en ekstra innsats for kundene sine på slike butikker. 

Anonymkode: f2bb8...924

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette var Dagestad, var det helt elendig service. Om det var Skoringen, overreagerer du.

Anonymkode: 3f487...0c3

Skrevet

Ja det er kravstort.  Ber ikke om å bytte teppe i utstillingen på IKEA for å se hvordan møblene matcher det forskjellige heller 

Anonymkode: 04877...c80

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja det er kravstort.  Ber ikke om å bytte teppe i utstillingen på IKEA for å se hvordan møblene matcher det forskjellige heller 

Anonymkode: 04877...c80

Kanskje ikke på IKEA, men i mer eksklusive forretninger kunne det absolutt vært aktuelt.

Anonymkode: 3f487...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...