Gå til innhold

Hva skjer om man ikke dusjer håret på en måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra at det kan lukte vondt. Er det noen negative helseeffekter av det? Og ikke vaske/dusje håret på en mnd.

Anonymkode: 860ed...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har peiling?

Skrevet

Ikke veldig. Jeg har vært på fjellet og ikke vaska håret på en 3,5 uker ca, det ble fett, men så ble det nesten tørt igjen, ble egentlig nesten bra på slutten der. 

Anonymkode: a04e9...195

• Liker 3
Skrevet

Det blir skittent og ekkelt vel. Har ikke tenkt å teste. Er ikke noe negative helsemessige konsekvenser utenom at du kan bli sosialt stigmatisert, som kan gå utover psykisk helse. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke veldig. Jeg har vært på fjellet og ikke vaska håret på en 3,5 uker ca, det ble fett, men så ble det nesten tørt igjen, ble egentlig nesten bra på slutten der. 

Anonymkode: a04e9...195

Men er det farlig for håret og gå en mnd uten noe vask? Direkte skadelig liksom?

Skrevet

Mener at det starter å rense seg selv eller noe etter lang nok tid vet ikke 

Anonymkode: 1cc3e...743

Skrevet
tøydokka skrev (4 minutter siden):

Det blir skittent og ekkelt vel. Har ikke tenkt å teste. Er ikke noe negative helsemessige konsekvenser utenom at du kan bli sosialt stigmatisert, som kan gå utover psykisk helse. 

Mitt er utrolig fint, så gjelder ikke for alle. Ved hyppig vask blir det bare tørt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener at det starter å rense seg selv eller noe etter lang nok tid vet ikke 

Anonymkode: 1cc3e...743

Så det er ikke direkte skadelig for håret?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det farlig for håret og gå en mnd uten noe vask? Direkte skadelig liksom?

Nei 🙂

Anonymkode: 563ac...af5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bortsett fra at det kan lukte vondt. Er det noen negative helseeffekter av det? Og ikke vaske/dusje håret på en mnd.

Helseeffektene er at håret begynner å vaske seg selv, man får blankt og pent hår. Det er bare de to første ukene håret kan lukte og produserer mye talg. Etter en stund blir håret selvrensende og vakkert. Har ikke gjort dette selv, men kjenner et par som har gjort det og som ikke brukt produkter i håret på flere år 😊

Anonymkode: a1cb6...479

• Hjerte 1
Skrevet
tøydokka skrev (7 minutter siden):

Dette er jo bare tull og ren kunnskapsløshet ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

men kjenner et par som har gjort det og som ikke brukt produkter i håret på flere år

Men de vasker det vel 2-3 ganger i mnd?

Skrevet

Jeg vasker en gang i uka, ser knapt forskjell på nyvasket, og dag 7. Gitt at jeg bruker litt tørrshampoo dag 6 og 7. 

Lengste jeg har gått er 3 uker på grunn av sykdom. Da opplevde jeg at det ble litt fett, men ikke på en ekkel måte. Så helt greit ut om jeg satt det opp en knute. 

Lukter ingenting, er ikke svettekjertler i hodebunnen. 

Anonymkode: 530d9...f52

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Kommer vel an på, mitt hadde blitt helt grusomt fett og stinket.  Jeg MÅ vaske håret annen hver dag. 

Skrevet
Athena Catalina skrev (9 minutter siden):

Kommer vel an på, mitt hadde blitt helt grusomt fett og stinket.  Jeg MÅ vaske håret annen hver dag. 

Å? Hvorfor må du? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lukter ingenting, er ikke svettekjertler i hodebunnen. 

Joda, det er det. Har du ikke sett skalla folk som trener og blir svett på hodet?

https://svetteklinikken.no/svette-ansiktet/

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Rart folk har overlevd med u-vasket hår i mange århundrer. 
Ja, man vasket det kanskje, men før såpens tid så var det vel bare vann.

Anonymkode: 0ad20...d2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (34 minutter siden):

Joda, det er det. Har du ikke sett skalla folk som trener og blir svett på hodet?

https://svetteklinikken.no/svette-ansiktet/

Da lærte jeg noe nytt.

Har aldri blitt bløt i håret, tross harde intervalløkter på tredemølla der jeg ellers er gjennomvåt. Så har alltid tenkt at jeg ikke svetter der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helseeffektene er at håret begynner å vaske seg selv, man får blankt og pent hår. Det er bare de to første ukene håret kan lukte og produserer mye talg. Etter en stund blir håret selvrensende og vakkert. Har ikke gjort dette selv, men kjenner et par som har gjort det og som ikke brukt produkter i håret på flere år 😊

Mens jeg har gjort dette (fordi jeg er sengeliggende) og kan si at det er ikke alle som får pent hår etter 2 uker eller en måned. Noen av oss har hår som bare forblir fett, men skadelig er det ikke.

Anonymkode: 363f1...da6

• Nyttig 1
Skrevet

Blir vel bare fett. Vasker mitt bare en gang i uka.

Anonymkode: d362a...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...