Gå til innhold

Purre på svar fra oppdretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i prosessen med å skaffe hund og opplever at de fleste oppdrettere er dårlige på å svare. Skriver utfyllende. Hvor lang tid tenker dere det er greit at det går før man purrer om svar (hører om de mottok mailen)? 

Anonymkode: ab446...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det du lurer på, men jeg lurer på en ting. Jeg er i prosessen selv og lurer på en ting, hva skriver du? om deg selv liksom? Navn, alder, bosted, litt om din historikk/erfaring med hund? og det er det? 
Har ikke turt å sende noe enda, for jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal skrive! 

Anonymkode: e9938...31f

Skrevet

Husk at de kan få 100 mail ang hund, noen kan havne i spam. Jeg fikk svar etter 1-2 uker

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke det du lurer på, men jeg lurer på en ting. Jeg er i prosessen selv og lurer på en ting, hva skriver du? om deg selv liksom? Navn, alder, bosted, litt om din historikk/erfaring med hund? og det er det? 
Har ikke turt å sende noe enda, for jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal skrive! 

Anonymkode: e9938...31f

Navn og alder, hvor og hvem man bor med, arbeidssituasjon, din erfaring med hund eller hvorfor du ønsker hund og hva du evt tenker bruke hunden til. 

Skrevet

Oppdrettere får enormt mange henvendelser, det tar tid å gå gjennom alle.

Om du ikke får svar innen rimelig tid, så er det enten fordi de ikke har gått gjennom alle henvendelsene enda, eller fordi du presenterte deg dårlig/ikke skrev utfyllende nok, og de ønsker ikke å vurdere deg nærmere som en potensiell valpekjøper. 

Å purre på oppdretter synes jeg ikke er en god ide.

Anonymkode: 34e85...905

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Husk at de kan få 100 mail ang hund, noen kan havne i spam. Jeg fikk svar etter 1-2 uker

Og nettopp derfor ringer jeg. Da skiller man seg ut fra alle de mailene som forteller hvor fantastisk flott hunden kommer til å få det, men de aller fleste mailene er så og si like. Og når jeg selv har hatt valper har de som regel endt opp hos de som ringer, jeg synes det er vanskelig å få et ordentlig inntrykk av noen via mail, for alt jeg vet kan noen andre ha skrevet mailen for dem. Når jeg spør dem om ting på telefon finner jeg fort ut av hvor mye kunnskap og erfaring de har, ikke lett å google "riktig" svar mens man er på telefon med oppdretter. 

Anonymkode: 0b113...4af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Og nettopp derfor ringer jeg. Da skiller man seg ut fra alle de mailene som forteller hvor fantastisk flott hunden kommer til å få det, men de aller fleste mailene er så og si like. Og når jeg selv har hatt valper har de som regel endt opp hos de som ringer, jeg synes det er vanskelig å få et ordentlig inntrykk av noen via mail, for alt jeg vet kan noen andre ha skrevet mailen for dem. Når jeg spør dem om ting på telefon finner jeg fort ut av hvor mye kunnskap og erfaring de har, ikke lett å google "riktig" svar mens man er på telefon med oppdretter. 

Anonymkode: 0b113...4af

Er enig i at det er best å prate sammen, men de fleste oppdrettere skriver i annonse/nettside; «skriv noen ord om deg selv og hva du kan tilby…..», så de vil helst ha skriftlig henvendelse.

Anonymkode: 351d1...6bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdrettere får enormt mange henvendelser, det tar tid å gå gjennom alle.

Om du ikke får svar innen rimelig tid, så er det enten fordi de ikke har gått gjennom alle henvendelsene enda, eller fordi du presenterte deg dårlig/ikke skrev utfyllende nok, og de ønsker ikke å vurdere deg nærmere som en potensiell valpekjøper. 

Å purre på oppdretter synes jeg ikke er en god ide.

Anonymkode: 34e85...905

Tviler veldig sterkt på at det er fordi de har reagert negativt på mailene i dette tilfellet, tenker de enten ikke sjekker innboksen grundig nok, at svar har havnet i utkast istedenfor å bli sendt hos dem, rett og slett glemt å svare pga mange henvendelser etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...