Gå til innhold

Er det mye kriminalitet hos litauere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på fest, og fikk høre at en kompis hadde fått frastjålet motor fra båt. Da var folk raske med å mistenke at det er litauere. Jeg svarte at det må være fordomsfult. 

Kripos fortalte i 2012 at kriminelle litauere var en stor trussel mot Norge: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XKw1g/kripos-litauen-kriminelle-stor-trussel-mot-norge

Opplever dere at situasjonen fremdeles er slik?

Anonymkode: 6e81e...11b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordomsfullt, ja. 

Det kan være hvilken som helst nasjonalitet, mer sannsynlig norsk, da vi tross alt er flere nordmenn her til lands...

Anonymkode: e77fa...86c

• Liker 4
Skrevet

TS, hvorfor bruker du rapporten fra 2012, når rapporten fra 2022 sier det samme?

Anonymkode: 4c862...ea1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vil ikke si at det er fordomsfult, da det er mer sannsynlig at de har gjort det i forhold til at nordmann har gjennomført det (basert på statistikk fra Politiet). Når det er sagt, så er det enkelte ting man ikke bør si høyt, selvom det er korrekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er fordomsfullt, ja. 

Det kan være hvilken som helst nasjonalitet, mer sannsynlig norsk, da vi tross alt er flere nordmenn her til lands...

Det er bare østeuropeere som demonterer biler, stjeler kjøleskap, sengetøy, puter/dyner og absolutt alt mulig. De er desperate, og de har et nettverk som selger slike ting. Det er godt innarbeidet forretning. Så vennligst hold gjennomsnittsnordmenn utenfor denne diskusjonen. Utlendinger fører til mye mer kriminalitet, bedre blir det ikke av at vi beskytter dem med taushet. 

Anonymkode: b64b9...3be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg var på fest, og fikk høre at en kompis hadde fått frastjålet motor fra båt. Da var folk raske med å mistenke at det er litauere. Jeg svarte at det må være fordomsfult. 

Kripos fortalte i 2012 at kriminelle litauere var en stor trussel mot Norge: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XKw1g/kripos-litauen-kriminelle-stor-trussel-mot-norge

Opplever dere at situasjonen fremdeles er slik?

Anonymkode: 6e81e...11b

Ja, det er mye kriminalitet blant dem.

Jeg har jobbet med flere og de er på en måte organisert. De skjuler hverandres ugjerninger. Eneste som får dem til å prate er om de selv mister alt om de ikke åpner kjeften.

Tyveri, svart arbeide, seksuelt misbruk, grov rasisme, grov vold, organisert kriminalitet er normalt blant dem. 

Anonymkode: 9dc98...4c1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bare østeuropeere som demonterer biler, stjeler kjøleskap, sengetøy, puter/dyner og absolutt alt mulig. De er desperate, og de har et nettverk som selger slike ting. Det er godt innarbeidet forretning. Så vennligst hold gjennomsnittsnordmenn utenfor denne diskusjonen. Utlendinger fører til mye mer kriminalitet, bedre blir det ikke av at vi beskytter dem med taushet. 

Anonymkode: b64b9...3be

Det er helt korrekt du sier her. I NRK-artikkelen fra 2015, står det at Litauere utgjør den nest største gruppen i Norge fengsler. Her kan du lese mer om hva de selv sier om Norge (blant annet vi er lettlurte og naive):

https://www.nrk.no/norge/litauere-i-norske-fengsler_-_-derfor-kom-vi-til-norge-1.12377730

• Liker 1
Skrevet

Det enkle svaret er vel det beste. Vennene dine har nok lest i en avis eller på sosiale medier at bande med Litauere stjeler påhengsmotorer, naturligvis koblet de denne nyheten med kompisen din sitt tap av påhengsmotor. Ikke så veldig mye fordommer i det.

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (16 minutter siden):

Det enkle svaret er vel det beste. Vennene dine har nok lest i en avis eller på sosiale medier at bande med Litauere stjeler påhengsmotorer, naturligvis koblet de denne nyheten med kompisen din sitt tap av påhengsmotor. Ikke så veldig mye fordommer i det.

Vennene til TS har nok koblet sammen statistikken blant kriminaliteten hos litauere og hendelsen som har funnet sted. Jeg er enig at dette ikke er fordomsfult.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er fordomsfullt, ja. 

Det er ikke fordomsfullt.

• Liker 2
Skrevet

Fordomsfullt og rasistisk ja

Anonymkode: d7778...013

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (9 timer siden):

Så når det står i nyhetene om norske menn som dreper skal vi gå ut fra at alle norske menn er drapsmenn? 

Idiotisk

Skrevet

Snart går ukrainarane forbi dei. Fattar ikkje at me tek imot so mykje kjeltringpakk.

Anonymkode: 8516e...b81

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så når det står i nyhetene om norske menn som dreper skal vi gå ut fra at alle norske menn er drapsmenn? 

Idiotisk

Jeg tror du klarer å forstå hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...