AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Del Skrevet 10. desember 2022 Er det noen andre som har målt dyner i huset, og sett om de er riktig lengde? I vårt hus er vi fire personer og alle har dyner i 140x220. I dag målte vi alle dynene, og det vi fant ut er at ingen av dynene er 140x220, men heller nærmere 130x210. Anonymkode: 22d2e...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 10. desember 2022 #2 Del Skrevet 10. desember 2022 Da kan de være svenske eller danske? Vet at Ikea, Rusta etc ikke har vanlig str Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Del Skrevet 10. desember 2022 Hva slags dyner er det? Jeg har opplevd at fiberdyner fylt med "matter" har virket kortere etter en stund. Fibermattene var sydd til ytterstoffet i lengderetningen (omtrent tilsvarende kanalene i en dundyne), og hadde et "usydd" parti langs kortendene for at kantene ikke skulle bli for stive. Etter en tids bruk rullet disse kantene seg innover, slik at dyna i praksis ble kortere og med et tykkere parti i enden. Og det var kul umulig å få rullet den ut igjen. Jeg vet ikke om det lages dyner på denne måten lenger. Det er ganske mange år siden, og når de ble byttet ut forbannet jeg meg på at jeg aldri mer skulle ha noe annet enn dundyne. Anonymkode: 48fbf...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym.22 Skrevet 12. desember 2022 #4 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 15.10): Hva slags dyner er det? Jeg har opplevd at fiberdyner fylt med "matter" har virket kortere etter en stund. Fibermattene var sydd til ytterstoffet i lengderetningen (omtrent tilsvarende kanalene i en dundyne), og hadde et "usydd" parti langs kortendene for at kantene ikke skulle bli for stive. Etter en tids bruk rullet disse kantene seg innover, slik at dyna i praksis ble kortere og med et tykkere parti i enden. Og det var kul umulig å få rullet den ut igjen. Jeg vet ikke om det lages dyner på denne måten lenger. Det er ganske mange år siden, og når de ble byttet ut forbannet jeg meg på at jeg aldri mer skulle ha noe annet enn dundyne. Anonymkode: 48fbf...314 Alle har dundyner, med ruter. Dynen som jeg har ble kjøpt på princess for 2 år siden, og er i drømmedun serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Del Skrevet 15. desember 2022 Vært borti det samme, der sengetøy fra HM home i riktig størrelse ikke passet til dyne med samme mål. Anonymkode: e8149...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Anonym.22 skrev (På 12.12.2022 den 17.56): Alle har dundyner, med ruter. Dynen som jeg har ble kjøpt på princess for 2 år siden, og er i drømmedun serien. Har oppdaget det samme her. En vinterdundyne fra Princess som er målt til ca 15 cm korte enn oppgitt, og en sommerdundyne fra Bohus som er mål 10 cm kortere. Ikke rart 220 sengetøy alltid er for stort og dyna alltid vrir seg. Anonymkode: 1d2dc...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har oppdaget det samme her. En vinterdundyne fra Princess som er målt til ca 15 cm korte enn oppgitt, og en sommerdundyne fra Bohus som er mål 10 cm kortere. Ikke rart 220 sengetøy alltid er for stort og dyna alltid vrir seg. Anonymkode: 1d2dc...16c Samme her. Kjøpte to dundyner fra princess til 2000kr stykket. Og 200cm trekk ble 20cm for lange med tiden Anonymkode: 09ea5...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samme her. Kjøpte to dundyner fra princess til 2000kr stykket. Og 200cm trekk ble 20cm for lange med tiden Anonymkode: 09ea5...10d Passet de i begynnelsen, eller var trekkene alltid for store? Trekkene mine er for store både i lengden og bredden, blir gal. Anonymkode: 1d2dc...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Kjøpte ny dyne til ene barnet forrige uke. Albert helårsdyne fra Kid. Tok da og så på mannens dyne, for han har også ønsket en lengre dyne. Ser da at vi alle 4 i huset har Albert helårsdyne 140x220, men kun sønnene mine sine dyner er ok i forhold til dynetrekk. Meg og mannens dyner bør vi helst bruke dynetrekk med lengde 200 cm. Dynetrekk er stort sett fra kid. Anonymkode: 75d6f...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå