AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Er elev i 1vgs. Sliter mye med gym. Jeg blir stresset av alle variablene, altså usikkerheten. Hvor jeg skal gå, hvor andre går/løper, hva som skal skje etc. Generell uforutsigbarhet som gjør det vanskelig å puste, og gjør at jeg knekker sammen når jeg kommer hjem. Har lyst til å slutte med hele videregående, men fikk vite at jeg har "rett på tilrettelagt opplæring". Jeg har en tursti som går rett ved huset mitt, som går 4,5 km frem til en sportsstue. Er det helt tåpelig å spørre gymlæreren om jeg heller kan gå på tur istedenfor å måtte delta med klassen? Totalt 9 km tur-retur. Evt også svømming siden jeg har en hall rett ved meg. Vet at det kan føre til dårlig karakter men helt ærlig så bryr jeg meg ikke så lenge jeg består. Har noen liknende erfaring? Evt andre måter å tilrettelegge på? Anonymkode: 47efe...bd3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Jeg hadde mitt eget opplegg i gym. Dette er en del år siden, men mener det var noe vi søkte om med legeattest. Jeg fikk en vurdering av en fagperson som ikke var læreren min. Fikk en god karakter og synes ikke du bør akseptere å få dårlig karakter pga. tilrettelegging. Tvert i mot. I tillegg til legeattesten er det sikkert et pluss om du viser læreren at du har en god plan angående disse turene. Kanskje du kan finne en måte å dokumentere det du gjør på, f.eks. gå med en skritteller, pulsmåler eller liknende. Bruke en app med kart hvor du kan ta skjermbilder etter turen. Lage et skjema hvor du kan legge turene inn med dato, lengde, tid, skritt osv. og slik vise fremgang i løpet av året. Kanskje sette et mål om en litt lengre tur eller en annen utfordring som en slags "eksamen". Anonymkode: 75651...686 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Du kan selvsagt spørre😊 Vi fikk ofte velge sånt da jeg gikk allmenn påbygg, og deg gjorde gymtimene mye bedre. Anonymkode: eb638...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde mitt eget opplegg i gym. Dette er en del år siden, men mener det var noe vi søkte om med legeattest. Jeg fikk en vurdering av en fagperson som ikke var læreren min. Fikk en god karakter og synes ikke du bør akseptere å få dårlig karakter pga. tilrettelegging. Tvert i mot. I tillegg til legeattesten er det sikkert et pluss om du viser læreren at du har en god plan angående disse turene. Kanskje du kan finne en måte å dokumentere det du gjør på, f.eks. gå med en skritteller, pulsmåler eller liknende. Bruke en app med kart hvor du kan ta skjermbilder etter turen. Lage et skjema hvor du kan legge turene inn med dato, lengde, tid, skritt osv. og slik vise fremgang i løpet av året. Kanskje sette et mål om en litt lengre tur eller en annen utfordring som en slags "eksamen". Anonymkode: 75651...686 Hvordan ble du vurdert av fagpersonen? Var det en slags prøve? Ja, jeg tenker å dokumentere og holde orden på turene gjennom skrittelling og sånt Det var fint å høre at jeg ikke er alene i det. Anonymkode: 47efe...bd3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan ble du vurdert av fagpersonen? Var det en slags prøve? Ja, jeg tenker å dokumentere og holde orden på turene gjennom skrittelling og sånt Det var fint å høre at jeg ikke er alene i det. Anonymkode: 47efe...bd3 Ikke noen prøve, bare vurdering av innsatsen min i timene. Anonymkode: 75651...686 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke noen prøve, bare vurdering av innsatsen min i timene. Anonymkode: 75651...686 Ok, hvordan tror du det ville sett ut for meg? Oversikt over dokumentasjon og planer? Anonymkode: 47efe...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå