AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Flere som føler det slik. Virker bare så unødvendig å stresse masse på ovefylte kjøpesentre. Flere som føler det slik? Anonymkode: a2828...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Det er så upersonlig å kjøpe på nett. Anonymkode: c8a3f...134 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Spesielt siden kjøpesenter er overfylt nå, så tenker jeg at det fortsatt er den metoden flest velger, og jeg tror ikke så mange er gammeldags. Jeg foretrekker handle i fysisk butikk. Anonymkode: 68888...36e 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er så upersonlig å kjøpe på nett. Anonymkode: c8a3f...134 Enig. De gavene som kjøpes på nett er kun pga vi ikke får tak i de på fysisk butikk her vi bor. Anonymkode: efd8c...0ff 4
Thessa97 Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Gammeldags er det ikke, er vel heller etter behov og hva folk foretrekker gjøre. 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 *leser i en kaffepause fra juleshopping i sofakroken* Liker godt en mellomting - klikk og hent! Vil jo gjerne støtte lokalt næringsliv, men å stresse rundt og prøve å finne på gaver i overfylte butikker står for meg som det reneste mareritt. Klikk og hent - også tar jeg kjapp runde med å hente på et rolig tidspunkt, når jeg likevel skal ut og handle litt mat Passer på å velge sånn at jeg faktisk betaler i butikken da, ellers får de jo ikke kjøpet. Anonymkode: b7f6d...186 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Dess flere som netthandler, dess større sjans for at jeg får gå i fred og ro når jeg handler på senter før jul. Supert! Anonymkode: 338bc...c56 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er så upersonlig å kjøpe på nett. Anonymkode: c8a3f...134 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. De gavene som kjøpes på nett er kun pga vi ikke får tak i de på fysisk butikk her vi bor. Anonymkode: efd8c...0ff Hvorfor synes dere det? (Ikke kranglete ment, jeg bare lurer?) Jeg synes det er helt umulig å finne personlige gaver i fysisk butikk. Det er bare det samme kjedelige utvalget overalt. Jeg bruker masse tid å lete rundt i nettbutikker, planlegge og kjøpe i god nok tid til at det kommer fram osv. Jeg føler jeg tenker mer på mottaker enn de som bare grabber med seg ett-eller-annet fra senteret. Jeg håper ikke de jeg gir gave til tenker på samme måte som dere. 😟 Anonymkode: 9c090...909 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Har handlet alle julegaver på nett (inkludert finn.no), bortsett fra ett par sokker. Har ikke tid eller ork til å gå rundt på varme kjøpesenter. Anonymkode: 8f3ae...4db 1
Gjest ti10 Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Thessa97 skrev (5 timer siden): Gammeldags er det ikke, er vel heller etter behov og hva folk foretrekker gjøre. Det kan jo ikke være så helt uhørt gammeldags heller, for kjøpesentre og butikker er jo fulle av folk i alle aldre.
Tiuren Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 3 minutter siden, ti10 said: Det kan jo ikke være så helt uhørt gammeldags heller, for kjøpesentre og butikker er jo fulle av folk i alle aldre. Det er vel gammeldagse folk som er der da, eller slike som setter pris på litt nostalgisk shopping
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Handler alt på nett. Syns det er kjedelig å bruke tid i butikker. Om genseren er kjøpt på Zalando eller den lokale cubusbutikken er like upersonlig uansett, syns jeg. På nett er det også mye enklere å få rabatter og filtrere ut de beste salgene. Anonymkode: 440cf...f17 3 2
Gjest ti10 Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Tiuren skrev (3 minutter siden): Det er vel gammeldagse folk som er der da, eller slike som setter pris på litt nostalgisk shopping Ja, helt sikkert, det må jo være derfor jeg har sett så mange fjortiser på julehandel
Tiuren Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 26 minutter siden, ti10 said: Ja, helt sikkert, det må jo være derfor jeg har sett så mange fjortiser på julehandel Jepp, nostalgi er nok trendy for fjortisene nå før jul
Kittykat Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Det er ikke gammeldags. Jeg handler på nett hvis det jeg skal kjøpe ikke finnes i fysisk butikk, men ellers så kjøper jeg julegaver i fysisk butikk. Jeg synes det er så koselig å kjøpe julegaver i butikk i julen og det blir liksom mer personlig og fint (iallefall for meg) når man har vært i butikken og kjøpt julegaver til den og den. Jeg elsker å gå rundt på kjøpesenteret og kjøpe julegaver i desember. Det er juleglede, julemusikk, julepynt og julekos 🎅💗 Endret 10. desember 2022 av Kittykat 2
Thjelp Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Jeg bor godt over 1 time fra nærmeste kjøpesenter, og nesten 2t fra det jeg vil kalle et ordentlig kjøpesenter, så nettshopping er gull for meg😅 Tar meg som regel en tur før jul for å handle, da jeg synes det er hyggelig å gå rundt på kjøpesenter og se litt folkeliv, men det er veldig deilig å slippe å kjøpe absolutt alle gavene på den ene turen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Jeg prøver å større lokalt næringsliv i størst mulig grad, og bruker ofte klikk-og hentfunksjonen. Men det er ofte ting jeg ønsker å kjøpe som ingen butikker i nærheten har, eller ikke har inne. Da handler jeg på nett. Anonymkode: 7229f...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 Både og. Lettere å sammenligne produkter og pris på nett, og så kan jeg sende eventuelle store ting direkte til der jeg skal feire jul fremfor å drasse det med på tog/bil. Er jeg sent ute blir det også nettshopping, orker ikke å stresse rundt i fulle butikker/sentre når desember har startet. Dog målet mitt er å bli ferdig før 1. desember. Desember forøvrig brukes til julemarked, konserter, julebord og å se på andre som stresser rundt:P Har kjøpt kun en gave på nett i år da, og en på klikk-og-hent. Resten er kjøpt i fysisk butikk, men på et senter. Alt for kronglete og dyrt å dra inn til sentrum dessverre. Anonymkode: d9e90...caf
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 Handla mye på nett før, men brent meg på mange bommkjøp, så nå har jeg slutta med det. Ønsker heller å støtte nærbutikkene slik at de kan holde åpent, så trist det hadde blitt i byen hvis det ikke var noen butikker der. Anonymkode: 25845...bc1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 Jeg er ikke fan av netthandling generelt. Hater å vente på varen, kjøper så godt som aldri klær på nett fordi jeg må prøve så godt som alt og ønsker å støtte lokalt næringsliv. Fysiske butikker er viktig for levende sentrumsliv, for å skape arbeidsplasser og det er sunt for vår mentale helse å gå i fysiske butikker og møte mennesker fysisk (selv helt enkel overflødig kontakt med fremmede er bra for hjernen vår). For min del, som har mye sosial kontakt i løpet av dagen er ikke det så viktig, men jeg synes det er viktig å støtte opprettholdelsen disse møteplassene for andre mennesker også. Jeg handler på nett innimellom, gjerne fordi en vare ikke er tilgjengelig i butikk eller liknende. Men de fleste kjøp skjer i butikk. I julen legger jeg gjerne en plan ut i fra en inspirasjonsrunde i butikk og søking på nett på forhånd. Så tar jeg en dag hvor jeg koser meg med shoppingen, tar en kafetur underveis og ser på folkene, ser på alle de fine julevinduene osv. Er en koselig greie. Anonymkode: 7e04d...e16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå