AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Min mor tror jeg er millionær som kjøper ting og luer til 400kr og ullsett til 409kr til min datter for hun trenger det, når hun har et par stk. At jeg er egoistisk osv, men det som irriterer meg er at hun ikke avtaler med meg på forhånd og sender meg bilder av det hun har kjøpt allerede og «jaaa du skylder meg 400kr» eller halvparten.. og blir sur osv.. de passer barnet og barnet hoster litt, ja du skylder meg 200kr for hostesaften. barnet blauter seg på klærne vis de tar henne med ut. «Hei jeg kjøpte lise en my genser for hun sølte på seg det blir 150kr» altsåå.. mine niese og nevø blir av og til spandert på disse tingene da min kjære søsken ikke har så mye og tjener så mye som meg… er bare lei av at skylder meg her, skylder meg der.. samme lue på 400kr med samme design 160kr på andre nettsider.. synes det bare blir for dumt Anonymkode: 1f4f4...743
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Da sier du fra til moren din at neste gang hun kjøper noe uten å avtale med deg på forhånd så får hun ikke noe penger tilbake. Enkelt og greit. Anonymkode: 5a723...dd1 12 2
velociraptor Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Men i all verden, hvorfor betaler du? Bare å si at du har ikke bedt henne kjøpe dette, og for fremtiden skal du ha deg frabedt at hun gjør noe sånt. Det er jo helt uhørt frekt når det ikke er avtalt på forhånd. 4
Polly Ester Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da sier du fra til moren din at neste gang hun kjøper noe uten å avtale med deg på forhånd så får hun ikke noe penger tilbake. Enkelt og greit. Anonymkode: 5a723...dd1 Nettopp! Så enkelt er det faktisk. Det er ganske frekt av moren din å gjøre slikt, TS. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Men så svar henne på ting da? Herregud. Når hun kommer med: "Her er bilde av luen jeg kjøpte, den kostet 300, så du skylder meg 150". Da svarer du: "Så fin lue, hyggelig at du kjøpte den til henne! Jeg vippser ikke for en gave du har kjøpt " Hvis hun så svarer: "Det var ingen gave, hun trengte den jo" Så svarer du: "Det er min avgjørelse hva hun trenger, og det kjøper jeg selv. Velger du å kjøpe noe så er det selvsagt du som betaler." Anonymkode: d2f07...c0f 6 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Herlighet, dette er jo rett og slett frekt! Kjøpe gaver, også forlange penger for gaven? Nei, du må si at du ikke betaler for ting hun kjøper uten å avklare med deg. Hver gang. Du kan faktisk si i fra når datteren din skal dit neste gang, at moren din ikke skal kjøpe noe uten å spørre deg først. Anonymkode: 41f17...674
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Min mor tror jeg er millionær som kjøper ting og luer til 400kr og ullsett til 409kr til min datter for hun trenger det, når hun har et par stk. At jeg er egoistisk osv, men det som irriterer meg er at hun ikke avtaler med meg på forhånd og sender meg bilder av det hun har kjøpt allerede og «jaaa du skylder meg 400kr» eller halvparten.. og blir sur osv.. de passer barnet og barnet hoster litt, ja du skylder meg 200kr for hostesaften. barnet blauter seg på klærne vis de tar henne med ut. «Hei jeg kjøpte lise en my genser for hun sølte på seg det blir 150kr» altsåå.. mine niese og nevø blir av og til spandert på disse tingene da min kjære søsken ikke har så mye og tjener så mye som meg… er bare lei av at skylder meg her, skylder meg der.. samme lue på 400kr med samme design 160kr på andre nettsider.. synes det bare blir for dumt Anonymkode: 1f4f4...743 Hvorfor du faktisk har gitt hun pengene er for meg et stort mysterium. Hadde moren min gjort noe sånt, så hadde jeg konsekvent sagt "oi, det var hyggelig, men x har dette fra før". Hadde selvfølgelig ikke overført noe penger? At du faktisk gir hun pengene er ditt valg, du får begynne å velge annerledes - du kjenner din mor. Anonymkode: 26fb6...39f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå