nebbete fugl Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Han vil gjøre det enklere for de rike å tjene penger, og samtidig bruke Oljefondet til å gi mer til de fattigste. Selv vil han ikke betale mer skatt ("Jeg betaler uhorvelig mye i skatt"). Hva tenker folket om forslaget til Ringnes? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bg8pdA/milliardaer-christian-ringnes-vi-maa-gi-mer-til-de-fattige Milliardæren anser seg selv som en av statens melkekuer. Og synes derfor at han kan mene noe om hva staten bruker pengene sine på. – Den krisen vi nå er oppe i, er ikke en fordelingskrise, men en fattigdomskrise. Jeg mener staten må ta det innover seg og gi mer til de fattige, sier han. Helt konkret ber eiendomsinvestoren regjeringen gi: 4000 kroner hver måned til de 200.000 fattigste 2000 kroner hver måned til de 200.000 nest fattigste – Det ville koste staten 14,4 milliarder kroner per år og gjøre en betydelig forskjell for de dårligst stilte, sier Ringnes om sitt eget regnestykke. – Det er bare å ta disse pengene rett fra Oljefondet, det er det rom for under handlingsregelen. Staten får et overskudd på ufattelige 1000 milliarder, mye av samme grunn som gjør at folk er fattige, sier Ringnes. 2
Drizzt Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Mindre til staten, mer til folket. Jeg er enig med ham. Nå som staten tjener uanstendig mye, burde mye mer gis til folket og næringslivet istedet for å sympatilide med andre land. 1 1
kraftwerk Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 nebbete fugl skrev (På 10.12.2022 den 11.13): Han vil gjøre det enklere for de rike å tjene penger, og samtidig bruke Oljefondet til å gi mer til de fattigste. Selv vil han ikke betale mer skatt ("Jeg betaler uhorvelig mye i skatt"). Hva tenker folket om forslaget til Ringnes? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bg8pdA/milliardaer-christian-ringnes-vi-maa-gi-mer-til-de-fattige Milliardæren anser seg selv som en av statens melkekuer. Og synes derfor at han kan mene noe om hva staten bruker pengene sine på. – Den krisen vi nå er oppe i, er ikke en fordelingskrise, men en fattigdomskrise. Jeg mener staten må ta det innover seg og gi mer til de fattige, sier han. Helt konkret ber eiendomsinvestoren regjeringen gi: 4000 kroner hver måned til de 200.000 fattigste 2000 kroner hver måned til de 200.000 nest fattigste – Det ville koste staten 14,4 milliarder kroner per år og gjøre en betydelig forskjell for de dårligst stilte, sier Ringnes om sitt eget regnestykke. – Det er bare å ta disse pengene rett fra Oljefondet, det er det rom for under handlingsregelen. Staten får et overskudd på ufattelige 1000 milliarder, mye av samme grunn som gjør at folk er fattige, sier Ringnes. Helt enig med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå