Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forholder dere dere til når det gjelder å trille tur med baby når det er kaldt ute? Her er det nå -7 grader, men litt vind så yr sier der føles som -11. Leste at -10 er en litt uoffisiell grense, og at man måtte ta hensyn til eventuelt vind osv, men det gjelder kanskje barn som er ute å leker osv? 

Anonymkode: 16f6f...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er baby? Pakket inn i voksipose med ullfell i bånn så er det ganske lunt i liggedelen når skjermen er oppe 

Skrevet

Han her på 3mnd lar jeg ligge ute til -15. Han har alltid sovet ute, så han er gradvis tilvent og jeg har lært meg hvor mye han må pakkes inn. Har skjermen oppe, og han er aldri for kald i ansiktet når jeg tar han opp (og han sover fort fire timer). Setter han mot vindretningen om det blåser og har regntrekk på vogna så den blir mer vindtett. Vet -10 er uoffisiell grense, men det handler mye om at barna kan bli veldig kalde veldig fort dersom man ikke følger opp. Jeg føler meg i hvert fall trygg nok.

Skrevet
Numii skrev (26 minutter siden):

Hvor gammel er baby? Pakket inn i voksipose med ullfell i bånn så er det ganske lunt i liggedelen når skjermen er oppe 

5 mnd. Bruker bagdel på vognen, og har både god vinterpose og ullfell i bunnen. Synes hun blir ganske kald i ansiktet de andre dagene vi har vært ute. Resten av ungen har fin temp 

Skrevet

Har ikke begrenset utetid enda, selv om det har vært opptil -15, men lar han ikke sove ute i den kulda. Vi har brukt bæresele når det er veldig kaldt, for da kan han ligge inntil kroppen vår og er bedre skjermet av jakka som går over nesten hele han. Men ellers lammeskinn, vinterpose og pledd. Opplever han er varm og god, men passer på at jeg ikke syns lufta er for kald å puste inn selv. 

Anonymkode: dfc2d...8e7

Skrevet

Har vært kaldere enn 10 minus her nå. Da har vi trillet i 10 min til hun sovna og så satt henne for soving inne i garasjen. Er en del grader varmere der. 

Vi har bugaboo fox 3 med sportsdel nå. Det er veldig lunt for hode og overkropp med kalesjen trukket for. Hun har på seg vanlig bomullsklær innerst, tynn ulldress, fleecevotter, fotposer, kivatlue, voksipose med dun og saueskinn under. Aldri vært kald :) Bruker regntrekk fra tinkafu ved nedbør og mye vind.

Anonymkode: 7ded3...953

Skrevet

Det er vel vanlig å anbefale at babyer ikke sover ute når det er under 10 minusgrader.

Anonymkode: 4be82...e0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

5 mnd. Bruker bagdel på vognen, og har både god vinterpose og ullfell i bunnen. Synes hun blir ganske kald i ansiktet de andre dagene vi har vært ute. Resten av ungen har fin temp 

Smør ansiktet med kuldekrem 20-30 min før du legger han ut. At han er kald i ansiktet er ikke farlig. Mine barn sov i vogn hele vinteren igjennom. Godt påkledd og pakket godt inn i voksipose. De var så gode og varme atte. De sov mye bedre ute enn inne også.

Mine sov ute i -20 også. De sto under tak på terassen og evt vind kom ikke inn i vogna. 

Skrevet

Jeg trodde den -10’grensa hadde med lungene deres å gjøre, ikke med om de holder seg varme? 

• Liker 2
Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Jeg trodde den -10’grensa hadde med lungene deres å gjøre, ikke med om de holder seg varme? 

Det er det jeg trodde også, derfor jeg lurer på om den grensen gjelder når det yr melder -7 føles som -11. Hun er jo skjermet fra vinden som gjør at det oppleves kaldere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er det jeg trodde også, derfor jeg lurer på om den grensen gjelder når det yr melder -7 føles som -11. Hun er jo skjermet fra vinden som gjør at det oppleves kaldere. 

Jeg spurte nettopp helsesøster om det samme, og hun sier man skal ta utgangspunkt i faktisk temperatur, og ikke følt temperatur. Det føles jo ofte kaldere enn det er pga. vind og nedbør, men babyen ligger jo såpass skjermet i vognen at han eller hun ikke blir påvirket av det.

Anonymkode: 4be82...e0d

• Nyttig 1
Skrevet

Pleier å pakke kladden inn i litt glava før luftetur, funker greit det.

Anonymkode: 21b33...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...