Gå til innhold

Hvordan er det å leve i åpent forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål rundt det med åpent forhold; Hva er grunnen til at dere startet med å leve i åpent forhold? Hvem tok initiativet? Hvordan har det fungert?

Anonymkode: b893b...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt topp. At man blander seksualitet med forhold er årsaken til at alle sliter. Det er jo bare å se her inne hvor mange som har dårlige forhold fordi de har lagt all sin selvverdi i at partner KUN skal tenne på dem. 

Kona knuller de menn hun vil. Hun får da ha slik sex hun ønsker og får deilige opplevelser. Jeg har muligheten til det samme, men siden det er langt mer tidkrevende for meg enn for henne å få ligge så blir det med sjeldenheten. Har heller ingen interesse av kvinner som ikke er 9’ere eller 10’ere. Jeg kan såklart gå langt ned i kvalitet og få ligge samme dag, men det ser jeg ikke vitsen med. Hun derimot kan få sex med en mann som er mer attraktiv enn meg på under en time. 

Alt i alt funker forholdet langt bedre etter vi slutta med seksuell eksklusivitet. Det krever dog at man har en viss grad av selvtillit og er trygg på seg selv. Får man en knekk mentalt av at partner har lyst å knulle andre er ikke problemet åpent forhold, men at man er usikker, lav selvtillit og et urealistisk syn på hvordan seksualitet fungerer. 

Anonymkode: e167b...7db

• Liker 3
Skrevet

Kortversjonen:

Jeg var lite attraktiv for henne, hun fant seg en annen, begge ville bo med barna, hun kunne fortsette det hun drev med, jeg visste hva som foregikk, etter det ble åpnet hadde jeg en elskerinne i et par måneder.

Vi levde vel på denne måten i ca. 7 år.

Av andre årsaker har hun nå flyttet med barna. Vi er godt på talefot og blir vel ferdig skilt til sommeren.

Skrevet
Flintis skrev (8 timer siden):

Kortversjonen:

Jeg var lite attraktiv for henne, hun fant seg en annen, begge ville bo med barna, hun kunne fortsette det hun drev med, jeg visste hva som foregikk, etter det ble åpnet hadde jeg en elskerinne i et par måneder.

Vi levde vel på denne måten i ca. 7 år.

Av andre årsaker har hun nå flyttet med barna. Vi er godt på talefot og blir vel ferdig skilt til sommeren.

Dette er trist å lese men dette er ikke slik et åpent forhold skal være, der begge respekterer hverandre og er innforstått med at åpent forhold må være bygget på en grunn av sterk kjærlighet og forståelse at en person kan ikke dekke alle behov den andre har.

Anonymkode: 8281c...c74

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er det? Vanskelig. Det krever MYE god og åpen kommunikasjon for å fungere. 

Hva er grunnen til at dere startet med å leve i åpent forhold? Hvem tok initiativet? Han var poly da jeg møtte ham. Og det tok mye selvgranskning for min del, og mange samtaler om temaet, før jeg var enig i at dette var noe jeg ville prøve. 

11 år etterpå, angrer jeg ikke 😃 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er trist å lese men dette er ikke slik et åpent forhold skal være, der begge respekterer hverandre og er innforstått med at åpent forhold må være bygget på en grunn av sterk kjærlighet og forståelse at en person kan ikke dekke alle behov den andre har.

Anonymkode: 8281c...c74

Det var jo respekt og kjærlighet, men det burde vært åpnet før det ble utroskap av det.

På den annen side er det mer behagelig å være uten sex alene enn i forhold😊

Endret av Flintis
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, Flintis said:

Det var jo respekt og kjærlighet, men det burde vært åpnet før det ble utroskap av det.

På den annen side er det mer behagelig å være uten sex alene enn i forhold😊

Det er mer behagelig å være alene enn å være i forhold punktum. Også seksuelt 😎

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er mer behagelig å være alene enn å være i forhold punktum. Også seksuelt 😎

Hvorfor er du i forhold da?

Jeg hadde jo sex i forholdet til å begynne med da. Etterhvert ble det noe frustrerende med lite eller ingen sex i forholdet og da er det greit at en ikke har en potensiell sexpartner i huset en kan bli avvist av. 

Seksuelt er det sikkert best å ha sex med noen. Mulig jeg bør slå meg til ro med at jeg har hatt den sexen jeg skal ha i livet siden jeg har blitt såpass gammel, men egentlig har jeg ikke lyst til det heller.

Jeg har hatt sex da, så det er ingen katastrofe liksom😊

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har vel egentlig bare halvåpent forhold, siden vårt forhold kun er åpent for andre kvinner, og dem møter vi kun sammen. 

Ble bare slik. Selvfølgelig mange samtaler om det, for å bli enige om grenser, men jeg er bifil og han liker også kvinner, så...

Fungerer greit, men må stadig ha samtaler rundt dette. Jeg er mer kresen enn det han er, og han kan bli litt skuffet når en kvinne er interessert og jeg sier nei. 

Anonymkode: fca5b...9c4

Skrevet
SlemUlv skrev (11 timer siden):

Hvordan er det? Vanskelig. Det krever MYE god og åpen kommunikasjon for å fungere. 

Hva er grunnen til at dere startet med å leve i åpent forhold? Hvem tok initiativet? Han var poly da jeg møtte ham. Og det tok mye selvgranskning for min del, og mange samtaler om temaet, før jeg var enig i at dette var noe jeg ville prøve. 

11 år etterpå, angrer jeg ikke 😃 

Kult, 

blir du også knullet av andre menn? Eller gjelder det kun ham? :) 

Skrevet

Synes åpne forhold blir fort at dama mye lettere kan finne sexpartnere enn det menn kan. Hvis mannen er litt sjalu kan det fort bli litt sårt når dama har vært med 5 andre menn, mens mannen sliter med å finne en. Mye lettere for damer å finne sexpartnere enn menn, så jeg hadde ikke vært i et åpent forhold for den grunnen.

Anonymkode: d5e2e...d11

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes åpne forhold blir fort at dama mye lettere kan finne sexpartnere enn det menn kan. Hvis mannen er litt sjalu kan det fort bli litt sårt når dama har vært med 5 andre menn, mens mannen sliter med å finne en. Mye lettere for damer å finne sexpartnere enn menn, så jeg hadde ikke vært i et åpent forhold for den grunnen.

Anonymkode: d5e2e...d11

Sånn er det når man er single også. At det er lettere for kvinner å få sex er ikke noe nytt. Det kommer av at selv middels kvinner kan få sex med attraktive menn fordi menn ligger bare for å ligge. Mens kvinner kun velger å ligge med et gitt utvalg menn - fordi de kan. Dermed blir det mye vanskeligere for menn å finne sex med kvinner som ikke er markant mindre attraktiv enn dem selv. Og hvem vil vel det. 

Skrevet
AllahBallah skrev (3 timer siden):

Kult, 

blir du også knullet av andre menn? Eller gjelder det kun ham? :) 

Vi er begge åpne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...