AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Har en sønn som siden han var rundt 3 måneder (5,5 måneder nå) har grått seg i søvn. Før var det til alle blundene, men nå er det verdt ved legging på natten. På dagtid sovner han kun i vogn, hengevugge eller bæresele. Etter at vi skjønte at han bør holdes våken litt lengre enn vi tror heller enn å legge ham før han blir trøtt eller ved første trøtthetstegn ble legging på dagtid lettere. Før hylte han ofte 20 minutter i vogna før han sovnet, når sutrer han i noen minutter. På kvelden er det fremdeles hyling. Uansett om vi legger ham kl 18 eller 20. Gråting nellom 10-30 minutter Vi av ulik intensitet.Vi ligger eller sitter ved siden av ham (han sover i bedside crib) stryker, hysjer, stapper smokk. Har også prøvd å synge.Det hjelper sjelden å ta ham opp, som oftest blir han mer irritert. Merker at han blir irritert når vi slår av lyset, men om vi har på litt lys blir han liggende og se seg rundt og ender uansett opp med hyling. Vi mater ham før vi legger, har på white noise har hevet sengen og prøvd å gi gaviscon i samråd med lege i tilfelle han er plaget med refluks uten at det har fungert. Har også vært hos fysioterapeut og manuellterapeut for å sjekke om han har noen låsninger. Gått på melkefri diett et par måneder for mulig melkeallergi. Har lest at man fra de er rundt 3 måneder kan begynne å la dem finne søvnen selv. Det er vi langt fra å kunne gjøre. Alt jeg ønsker er bare at han ikke skal hyle seg i søvn om jeg så må sitte med han i timesvis mens han finner søvnen😅 Noen som har tips? Anonymkode: cd0f9...63a
Anononyma Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har også prøvd at min på 3 mnd skal finne søvnen, det blir hyling og jeg får så vondt av at han må gråte seg i søvn så jeg går for å amme i søvn eller bysse, så får det heller ta litt lenger tid før han er selvstendig med søvnen sin. Synes forøvrig ofte at moonie har en fin effekt på at det blir en hyggelig stund rundt legging 😊 Han holder rundt den og koser seg, den avleder også til dels gråten om han ikke er helt panisk!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Anononyma skrev (9 minutter siden): Jeg har også prøvd at min på 3 mnd skal finne søvnen, det blir hyling og jeg får så vondt av at han må gråte seg i søvn så jeg går for å amme i søvn eller bysse, så får det heller ta litt lenger tid før han er selvstendig med søvnen sin. Synes forøvrig ofte at moonie har en fin effekt på at det blir en hyggelig stund rundt legging 😊 Han holder rundt den og koser seg, den avleder også til dels gråten om han ikke er helt panisk! Jeg mente ikke at vi prøver på at han skal finne søvnen sin selv altså, men bare at jeg ønsker han ikke skal gråte. Han sluttet å sovne mens jeg ammet da han var rundt 3 måneder og kan ikke bysses i søvn heller (de få gangene det har funket våkner han når vi legger ham ned og så begynner gråten). Kan vi må investere i en moonie. Han blir ikke mer våken av å leke med den?:) Anonymkode: cd0f9...63a
Anononyma Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mente ikke at vi prøver på at han skal finne søvnen sin selv altså, men bare at jeg ønsker han ikke skal gråte. Han sluttet å sovne mens jeg ammet da han var rundt 3 måneder og kan ikke bysses i søvn heller (de få gangene det har funket våkner han når vi legger ham ned og så begynner gråten). Kan vi må investere i en moonie. Han blir ikke mer våken av å leke med den?:) Anonymkode: cd0f9...63a Aha, skjønner! Litt redd vi er på vei den retningen selv, amming til kvelden er ikke like stas lenger her heller. Nei, synes moonien har en beroligende effekt, han bare holder og koser med den ❤️ Synes også gråtesensoren er helt genial, den starter med en gang han gråter!
Marimma Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Min er også slik. Skreket seg i søvn siden fødsel uansett hva vi gjør. Nå bærer vi til han er synlig søvnig og litt døsig, legger han ned og så sitter vi ved bedsiden til han sovner etter 5-20min. Holder en hånd på ham og nynner. På dagen sover han i vogna, men skriker en stund da og.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Anononyma skrev (4 timer siden): Aha, skjønner! Litt redd vi er på vei den retningen selv, amming til kvelden er ikke like stas lenger her heller. Nei, synes moonien har en beroligende effekt, han bare holder og koser med den ❤️ Synes også gråtesensoren er helt genial, den starter med en gang han gråter! Da skal vi prøve oss på den vi også. Takk for tips:) Anonymkode: cd0f9...63a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Marimma skrev (3 timer siden): Min er også slik. Skreket seg i søvn siden fødsel uansett hva vi gjør. Nå bærer vi til han er synlig søvnig og litt døsig, legger han ned og så sitter vi ved bedsiden til han sovner etter 5-20min. Holder en hånd på ham og nynner. På dagen sover han i vogna, men skriker en stund da og. Hvor gammel er deres nå? Synes det er så forferdelig å høre på når han hyler utrøstelig og blir så sliten av det selv også. Veldig rart at noen barn bare er sånn. Har hele veien følt at vi har feilet siden det ikke funker å bysse/trøste. Anonymkode: cd0f9...63a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Ammer du fortsatt? Hva med å gi siste måltid i sengen med lyset slukket? altså amme ham i søvn? Hvis han ikke sovner så bare la ham sovne tett inntil deg? Utrolig vond situasjon for dere alle 😢 Anonymkode: 14713...f41
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ammer du fortsatt? Hva med å gi siste måltid i sengen med lyset slukket? altså amme ham i søvn? Hvis han ikke sovner så bare la ham sovne tett inntil deg? Utrolig vond situasjon for dere alle 😢 Anonymkode: 14713...f41 Han sluttet å sovne ved amming for flere måneder siden hvis ikke hadde jeg fortsatt med det 😊 Han gråter selv om jeg ligger inntill ham (har åpen bedside crib så kommer meg nær ham), virker nesten som om det er noe han må gjennom, men det er fryktelig fælt å høre på 😣 Anonymkode: cd0f9...63a
Marimma Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 16.34): Hvor gammel er deres nå? Synes det er så forferdelig å høre på når han hyler utrøstelig og blir så sliten av det selv også. Veldig rart at noen barn bare er sånn. Har hele veien følt at vi har feilet siden det ikke funker å bysse/trøste. Anonymkode: cd0f9...63a Straks 4mnd. Ja, det er forferdelig. Men hva skal man gjøre… Far klarer av og til å bysse ham i søvn, men det hører til sjeldenhetene. Ellers er det skrik skrik skrik til man nesten griner selv. Jeg tror det bare er nevrologisk umodenhet. Forhåpentligvis vokser de det av seg. Gruer meg allerede til jula hvor folk skal legge seg oppi alt vi gjør feil fordi ungen skriker seg i søvn…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 Marimma skrev (3 timer siden): Straks 4mnd. Ja, det er forferdelig. Men hva skal man gjøre… Far klarer av og til å bysse ham i søvn, men det hører til sjeldenhetene. Ellers er det skrik skrik skrik til man nesten griner selv. Jeg tror det bare er nevrologisk umodenhet. Forhåpentligvis vokser de det av seg. Gruer meg allerede til jula hvor folk skal legge seg oppi alt vi gjør feil fordi ungen skriker seg i søvn… Har du tatt det opp med lege/helsestasjon? Har selv spurt uten å få noen gode råd. Fikk høre at hs at det er vanlig, men det har jeg litt vanskelig for å tro da ingen jeg kjenner har samme problemet.. Gruer meg også til jul. Vil ikke få kommentarer på leggingen jeg heller, men gruer meg mest fordi jeg vet at det blir skikkelig ukoselig på julaften med hyling ved legging og fordi han som oftest våkner mange ganger i løpet av kvelden og hyler da også. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi gidder å reise hjem til familie i jula. Anonymkode: cd0f9...63a
Eilis Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 Skudd i blinde men hva med å prøve å kutte korn noen dager. Korn har kun vært i menneskelig kost i ca 10 000 år, og evolusjonsmessig er vi ikke tilpasset å spise det. Er teorier om at det skaper mikrobetennelser i kroppen som over tid fører til livsstilssykdommer. Korn er blant annet hvete, rug, havre, spelt, mais, ris
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Har du prøvd noen apper med beroligende lyder/musikk? Det fungerer her. Ellers kropp mot kropp og stemmen min eller pappa sin og vugge. I den perioden sovnet han ofte i armene mine før jeg la han fra meg i sengen sin. Anonymkode: 487f6...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå