AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Jeg begynte i ny jobb for litt over ett år siden. Jeg jobber tett med to damer som virker veldig gode venner og har jobbet sammen halve livet. I tillegg virker de å være veldig nær alle andre på stedet, både damer og menn. Jeg er ganske stille og er ikke interessert i deres liv heller, så jeg involverer meg ikke i samtaler om privatlivet deres og deler heller ikke noe fra mitt eget. synes allikevel de kunne snakket mer med meg om jobb og sånne ting, jeg kan definitivt mer enn dem da jeg har mye erfaring fra forrige jobb som de ikke har. Men de spør aldri og maser om at jeg skal spørre hvis jeg lurer på noe men det er litt dumt føler jeg når jeg allerede kan det og skjønner mer enn de. Jeg prøver å være med i pauser og lunsjen men kommer aldri til. De ser knapt på meg når de snakker så det er vanskelig å bli en del av gjengen deres. Føler de har sagt noe stygt om meg for det er ingen andre som tar kontakt med meg heller. Hvorfor oppfører de seg så dårlig mot en ny, jeg hadde litt forhåpninger i begynnelsen, for da virker de ganske vanlige men nå har alle snudd ryggen til meg. Har snakket litt med sjefen om dette men han sier at alle må ta ansvar, også jeg. Vet at de to damene har snakket med han om meg og arbeidsmiljøet og tror kanskje at han tror på det de har sagt om meg. likevel føler jeg at han liker meg og støtter meg, uten at jeg vet det sikkert. Menn pleier å like meg og damer ikke, grunnen er kanskje at de føler seg truet på noen måte, jeg vet ikke. Jeg er yngst på plassen og merker at jeg har ok kontakt med noen menn, de ser også hva jeg kan og har troen på meg. Anonymkode: 72979...a6e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Du er ikke interessert i deres liv, men forventer at de skal være interessert i deg? Anonymkode: 3b9cf...fa0 21
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er ikke interessert i deres liv, men forventer at de skal være interessert i deg? Anonymkode: 3b9cf...fa0 Jeg synes de kunne vært vennligere, spurt meg om råd for eksempel, jeg er ikke ubruklig. Jeg er ikke så interessert i livet dere, barna osv, men jeg svarer jo litt når de først sier noe til meg. Anonymkode: 72979...a6e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Jeg forstår at dette er kjipt for deg, det føles ikke godt å føle seg utestengt og alene på, spesielt på en arena i livet som opptar så mye tid og plass i livet. Men jeg får en følelse av at du har en bedreviter-holdning, men jeg håper denne følelsen er feil. Anonymkode: 6c637...f34 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes de kunne vært vennligere, spurt meg om råd for eksempel, jeg er ikke ubruklig. Jeg er ikke så interessert i livet dere, barna osv, men jeg svarer jo litt når de først sier noe til meg. Anonymkode: 72979...a6e Og du tror ikke de kvier seg for å spørre deg om råd når du er totalt uinteressert i å snakke med de annet enn om jobb? Og hvorfor skal de spørre deg om råd hvis de ikke trenger det? hadde jeg vært de så hadde jeg selvfølgelig spurt den jeg best tone med før noen andre. Anonymkode: 3b9cf...fa0 5
Mezzosoprena Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Vet du hva - dette må du faktisk nesten ta på din egen kappe. Du er totalt uinteressert i privatlivene deres, og det skal jeg love deg synes. Når det da er dette de snakker om, og du velger å melde seg helt ut blir du ikke inkludert. Dette er ikke utestengelse, men et valg du selv tar. Mye mulig du har mer erfaring enn dem generelt - men de har mer erfaring enn deg på denne arbeidsplassen. De trenger ikke dine råd, og derfor blir ikke dette et samtaleemne heller. 8 2
Elle Melle Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Du er ikke interessert i dem. Du vil ikke dele personlige ting. Du mener du er faglig flinkere enn dem og de burde spørre deg om ting. Du spør ikke dem om ting selv om de har jobbet der lenge. Menn liker deg bedre enn det damer gjør. Kan ikke fatte og begripe at de ikke forstår signalene du sender om at du vil være et verdifullt bekjentskap og verd å bruke tid på. (Ironi) Du høres arrogant ut. Sier ikke at du er det, men ingen ting av det du skriver er holdninger som gjør at andre liker deg eller har lyst til å være hyggelig med deg. Gode relasjoner krever innsats. 9
Curiousine Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Om du ikke viser interesse for de kan ikke du forvente at de skal vise interesse for deg. Det går jo begge veier.spør du de om råd siden du forventer at de skal spør deg? Om du har et avvisende kroppsspråk så er det nesten en selvfølge at de ikke tar kontakt med deg. Hva med å prøve å virke litt interessert i deres liv, så blir nok de mer imøtekommende med deg Endret 10. desember 2022 av Curiousine 4
Maleficenta Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg begynte i ny jobb for litt over ett år siden. Jeg jobber tett med to damer som virker veldig gode venner og har jobbet sammen halve livet. I tillegg virker de å være veldig nær alle andre på stedet, både damer og menn. Jeg er ganske stille og er ikke interessert i deres liv heller, så jeg involverer meg ikke i samtaler om privatlivet deres og deler heller ikke noe fra mitt eget. synes allikevel de kunne snakket mer med meg om jobb og sånne ting, jeg kan definitivt mer enn dem da jeg har mye erfaring fra forrige jobb som de ikke har. Men de spør aldri og maser om at jeg skal spørre hvis jeg lurer på noe men det er litt dumt føler jeg når jeg allerede kan det og skjønner mer enn de. Jeg prøver å være med i pauser og lunsjen men kommer aldri til. De ser knapt på meg når de snakker så det er vanskelig å bli en del av gjengen deres. Føler de har sagt noe stygt om meg for det er ingen andre som tar kontakt med meg heller. Hvorfor oppfører de seg så dårlig mot en ny, jeg hadde litt forhåpninger i begynnelsen, for da virker de ganske vanlige men nå har alle snudd ryggen til meg. Har snakket litt med sjefen om dette men han sier at alle må ta ansvar, også jeg. Vet at de to damene har snakket med han om meg og arbeidsmiljøet og tror kanskje at han tror på det de har sagt om meg. likevel føler jeg at han liker meg og støtter meg, uten at jeg vet det sikkert. Menn pleier å like meg og damer ikke, grunnen er kanskje at de føler seg truet på noen måte, jeg vet ikke. Jeg er yngst på plassen og merker at jeg har ok kontakt med noen menn, de ser også hva jeg kan og har troen på meg. Anonymkode: 72979...a6e men det er jo der problemet ligger. Du er uinteressert i å snakke med dem 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Om damer slår seg sammen mot deg, ts, så er det fordi de føler (med rette eller ei) at du truer deres posisjon i arbeidsplassens kvinnelige «hakkeorden». Alle kvinner alle steder lager seg en «rangordning». Ønsker du å omgåes dem må du spille «hakke på» -spillet. Dette er årsaken til at jeg utelukkende er venner med menn eller kvinner som sosialiserer som menn. Hakke-ordning får meg til å føle meg som en høne. Helt uten iq. Så mitt råd er å være høflig og meget distansert. Livet er for kort til feminin sosialisering. Heng med mannfolka. Om du likevel ønsker å oppnå en rang over de to damene du deler jobb med (du må over dem, ellers vil de for evig bølle med deg) så kan du på Internett Google «kvinnelig hakkeorden» eller lignende. Det handler om å fremstå hyggelig og så benytte første og beste sjanse til å sparke beina under dem. Og så hjelpe dem opp igjen. Og så gjenta dette til de forstår seg underordnet. Er du normalt oppegående er det veldig enkelt. Men, altså, bortkastet tid. Anonymkode: 14673...055
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om damer slår seg sammen mot deg, ts, så er det fordi de føler (med rette eller ei) at du truer deres posisjon i arbeidsplassens kvinnelige «hakkeorden». Alle kvinner alle steder lager seg en «rangordning». Ønsker du å omgåes dem må du spille «hakke på» -spillet. Dette er årsaken til at jeg utelukkende er venner med menn eller kvinner som sosialiserer som menn. Hakke-ordning får meg til å føle meg som en høne. Helt uten iq. Så mitt råd er å være høflig og meget distansert. Livet er for kort til feminin sosialisering. Heng med mannfolka. Om du likevel ønsker å oppnå en rang over de to damene du deler jobb med (du må over dem, ellers vil de for evig bølle med deg) så kan du på Internett Google «kvinnelig hakkeorden» eller lignende. Det handler om å fremstå hyggelig og så benytte første og beste sjanse til å sparke beina under dem. Og så hjelpe dem opp igjen. Og så gjenta dette til de forstår seg underordnet. Er du normalt oppegående er det veldig enkelt. Men, altså, bortkastet tid. Anonymkode: 14673...055 De hakker da ikke på ts, de har bare tatt hintet om at ts er null interessert i å sosialisere og handler deretter. Anonymkode: 3b9cf...fa0 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Skal vi se… Du er ny, men kan alt og vet alt og synes at de som har jobbet lenge bør be deg om råd (tror du ikke de kan jobben sin, liksom?). Du er uinteressert i livene deres og interessene deres, og du deler ingenting om deg selv. Og du lurer hvorfor de har gitt opp å snakke med deg? Anonymkode: d31d8...3ab 6
Clara80 Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Eh....hva forventer du?? Arbeidsplassen er en viktig sosial arena for veldig mange. Inkludert meg selv. Jeg tror jeg hadde blitt "utstøtt" på samme måte som deg hvis jeg hadde oppført meg på samme måte. En jobb er så mye mer enn en jobb. Hvis du ikke er ingresser i å ha et godt forhold til kollegaer så burde du heller skaffe deg en jobb der du jobber "solo". Har full forståelse for at dine kollegaer ikke tar deg inn i den sosiale varmen når du ikke er interessert i å bli kjent med dem. Skjerp deg. 3
luna1 Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Har samme type kollega. Null interesse for vanlig sosialt samspill. Sitter ved siden av hverandre og vedkommende svarer kun når hun for spørsmål om noe. Og da er det korte svar altså. Spiller ingen rolle hva som skjer meg eller om jeg har vært syk, aldri et spørsmål om hvordan det går eller velkommen tilbake, godt å se deg igjen, gjorde du noe spennende i helga? Helt uinteressert. Det går fint men er drepende kjedelig selvsagt.
Grüner Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Leit at du føler deg utenfor, men her virker det som du kan litt for det selv også. Du virker uinteressert i de rundt deg og er reservert og byr også lite på deg selv, og da blir du ikke en naturlig del av fellesskapet. Når det gjelder jobbting, er nok grunnen til at de heller spør noen andre enn deg, selv om du kanskje har høyere faglig kompetanse, at de ikke kjenner deg og at du kanskje kan framstå som litt arrogant. Så selv om det ikke oppleves som naturlig for deg, siden du er litt innadvendt, bør du jobbe med sosiale. De damene der høres ut som slarvedamer som liker folk som bare jatter med, så hvis du begynner litt med det og gir dem positiv respons, vil de nok bli vennligere innstilt overfor deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Dette går alle veier nokså åpenbart utfra ditt innlegg? Sjefen din har rett. Anonymkode: 04556...51e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Det er ikke så interessant med damer som kakler om unger og kaker og kjøring og henting og per og Anita er visst fortsatt sammen ja, så kan forstå at du ikke er så interessert i livet deres. Anonymkode: 23e35...ea3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå