Gjest Lea Skrevet 11. desember 2005 #1 Del Skrevet 11. desember 2005 Vi har et ganske stort kjøkken med innredning fra IKEA. Innredingen er i antikkbeiset furu og vi har stort sett vitrinedører på overskapene. Disse har altså sprosser (6 ruter i hver dør). Nå skal vi pusse opp kjøkkenet og gjøre det mer moderne, uten at det blir kaldt og minimalistisk (Er glad i frodig interiør). Veggene er malt i lys antikkhvit og vi vil gjerne beholde den fargen. Gulvet har parkett (oljet eik) som vi også er fornøyd med. Hvitevarene er i sort. Å male innredning er jo en stor og tidkrevende jobb, så vi vil gjerne gjøre dette riktig på første forsøk. Derfor trenger jeg noen tips. Jeg heller litt i mot en farge som er middels lys med litt brunt i, slik at det blir en kontrast mot det hvite, samtidig som kjøkkenet henger sammen med rommet ved siden av, der veggene er malt i cappuccino. Sprossene må beholdes og det samme gjelder selvfølgelig profilene. Sokler, lyslister og annet tilbehør kan byttes ut. Leker litt med tanken på å fjerne glasset i dørene og bytte dem ut med noe annet (ikke stål). Hvordan kan jeg gi dørene et mer moderne preg, uten å bytte dem ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 11. desember 2005 #2 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvordan kan jeg gi dørene et mer moderne preg, uten å bytte dem ut? ← Bytte knotter... I tillegg til å male altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. desember 2005 #3 Del Skrevet 11. desember 2005 Knottene skal byttes ut.. kanskje. For egentlig er jeg ganske fornøyd med de vi har. De matcher blant annet viftehetta perfekt. Det kommer helt an på hvordan vi gjør det ellers. Kanskje passer ikke knottene til fargen vi velger og da skal de utvilsomt byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå