AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg ombestemmer meg hele tiden. I det ene øyeblikket tenker jeg at jeg liker det rent og cleant, typ skandinavisk. Rolig og enkelt med duse lyse farger. I det neste elsker jeg den luksuriøse, overdådige, glass og messing, marmor, krystall, lyse tykke tepper og i det hele tatt den deilige 80-talls schwungen som er tilbake. Jeg har vært innom den lette bohemske, dvs gjerne en del av de skandinaviske møblene og elementene, men tilført mer farger og tekstiler og funky bilder på veggene. Men det som får hjertet mitt til å banke ekstra hardt, er den varme "English Cottage" stilen, tenk huset til Iris i "The Holiday". Føler at alle andre bare vet hva de vil og hva de liker. Flere som har stått mellom mange totalt ulike stiler og tatt et valg? Hvordan valgte dere? Jeg har penger og mulighet til å kjøpe/pusse opp flere forskjellige typer hus og må ikke tenke på hva huset mitt i dag vil "kle". Men ønsker at det skal være varig og noe jeg vil trives med i til jeg blir gammel. Så helt uavhengig av hva dere selv foretrekker, hvordan foreta et så viktig valg? Anonymkode: 14502...e43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg har vært litt som deg. Det er så mye jeg liker! Jeg har blitt veldig bevisst på hva jeg utsetter meg for påvirkning og inspirasjon. Jeg passer på å holde meg unna trender og jeg velger de tingene og den stilen som gir hjertebankfølelsen. Litt støvete farger, mønstre, litt tapeter, mye brukt, men også endel nytt/moderne. Jeg elsker stilen til lisa bengtsson om du vet hvem hun er (sjekk evt studiolisabengtsson på Instagram). Anonymkode: ea258...d6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært litt som deg. Det er så mye jeg liker! Jeg har blitt veldig bevisst på hva jeg utsetter meg for påvirkning og inspirasjon. Jeg passer på å holde meg unna trender og jeg velger de tingene og den stilen som gir hjertebankfølelsen. Litt støvete farger, mønstre, litt tapeter, mye brukt, men også endel nytt/moderne. Jeg elsker stilen til lisa bengtsson om du vet hvem hun er (sjekk evt studiolisabengtsson på Instagram). Anonymkode: ea258...d6d Skjønner hva du mener, stilen hennes er det jeg ville kalle eklektisk, jeg digger den også😂 Den gir jo definitivt rom for å mikse det man liker av nytt og gammelt. Jeg har vært inne på å følge hjertebanken og det som gjør meg varm, trygg og glad - likevel er jeg livredd for å bli lei. For det er ikke akkurat noe man endrer i en fei😉 Noen vil kanskje si at en slik stil kan man heller ha på hytta men for meg er ikke hytte er alternativ, jeg ønsker å skape et hjem man ikke har noe behov for å forlate for å få godfølelsen. Hjertebankbilder: Anonymkode: 14502...e43 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg også liker mye forskjellig, særlig når det kommer til kjøkken. Men har kommet frem at selv om jeg liker noe på bilder så vet jeg at jeg fort blir lei. Så jeg unngår masse sterke farger osv. har gått for en skandinavisk stil fordi det er tidløst. Altså en enkel fargepallett, med tremøbler osv. der jeg heller kan bytte ut farger på kontrast vegger, og pynt om jeg skulle gå lei. Men det er bare meg, jeg blir sliten av «rot» så vil ikke ha dilldall overalt. Og selv om jeg syntes det er gøy å bla igjennom Jotun sine farge-inspo magasiner så vet jeg at knæsj oransj på vegger og tak er gøy, eller dyp blå på blå ser kult ut, så er det kult i en uke..så blir jeg så «mett». Så jeg unngår slikt. Anonymkode: 155fc...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luna1 Skrevet 10. desember 2022 #5 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også liker mye forskjellig, særlig når det kommer til kjøkken. Men har kommet frem at selv om jeg liker noe på bilder så vet jeg at jeg fort blir lei. Så jeg unngår masse sterke farger osv. har gått for en skandinavisk stil fordi det er tidløst. Altså en enkel fargepallett, med tremøbler osv. der jeg heller kan bytte ut farger på kontrast vegger, og pynt om jeg skulle gå lei. Men det er bare meg, jeg blir sliten av «rot» så vil ikke ha dilldall overalt. Og selv om jeg syntes det er gøy å bla igjennom Jotun sine farge-inspo magasiner så vet jeg at knæsj oransj på vegger og tak er gøy, eller dyp blå på blå ser kult ut, så er det kult i en uke..så blir jeg så «mett». Så jeg unngår slikt. Anonymkode: 155fc...007 Fargemessig ville jeg nok uansett stil gått for noe med en dæsj farge, gjerne en av de , hvitt og grått skal være så tidløst men min erfaring er at folk som velger disse fargene bytter oftere. En beige litt "skitten" farge som på det øverste bildet vil passe flere stiler, og også tilføre varme. Forstår at penger ikke er et issue her, kontakt KOI fargestudio når det er tid for farge på de store flatene. Der ts spør om er jo hvordan velge, ikke om andre liker det samme. Jeg ville gått for det som rører noe i meg. Hjertebank høres ut som et trygt valg spør du meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg også klarer ikke å bestemme meg og er livredd for å prøve ut noe stilendring tilfelle jeg angrer! Anonymkode: 86f12...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg vet ikke helt hva slags stil jeg har, men jeg har maskulin stil til å være kvinne og ganske minimalistisk, men også litt skandinavisk. Jeg går bare for ting jeg liker og gidder ikke å ha ting jeg ikke liker. Har en god venn som er homofil som sier at det ser ut som at en lesbe bor i huset mitt. Jeg liker ikke tepper, jeg liker ikke gardiner, jeg liker ikke nips, jeg liker ikke bilder som ikke har affeksjonsverdi (kun foto av venner og familie her). Har nøytrale "pynteputer" i sofaen, men det er mest for komfort. Jeg har ikke mye fargesprakende i huset. Mye svart, med innslag av naturmaterialer, brunt, grått og hvitt. Svart kjøkken med svarte benkeplater i stein. Furugulv fordi det var det i huset fra før (gammelt hus). Jeg bruker lang tid på å bestemme meg, men til gjengjeld velger jeg møbler jeg er fornøyd med og skifter ikke ut hvert år som enkelte gjør. Poenget mitt er i alle fall at man ikke trenger å låse seg til en stil uansett. Bare kjør på med ting du liker, så blir det nok bra. Kanskje ikke "instagramvennlig", men det er du som skal bo der og ikke de på instagram, vel? Anonymkode: 1f329...669 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva slags stil jeg har, men jeg har maskulin stil til å være kvinne og ganske minimalistisk, men også litt skandinavisk. Jeg går bare for ting jeg liker og gidder ikke å ha ting jeg ikke liker. Har en god venn som er homofil som sier at det ser ut som at en lesbe bor i huset mitt. Jeg liker ikke tepper, jeg liker ikke gardiner, jeg liker ikke nips, jeg liker ikke bilder som ikke har affeksjonsverdi (kun foto av venner og familie her). Har nøytrale "pynteputer" i sofaen, men det er mest for komfort. Jeg har ikke mye fargesprakende i huset. Mye svart, med innslag av naturmaterialer, brunt, grått og hvitt. Svart kjøkken med svarte benkeplater i stein. Furugulv fordi det var det i huset fra før (gammelt hus). Jeg bruker lang tid på å bestemme meg, men til gjengjeld velger jeg møbler jeg er fornøyd med og skifter ikke ut hvert år som enkelte gjør. Poenget mitt er i alle fall at man ikke trenger å låse seg til en stil uansett. Bare kjør på med ting du liker, så blir det nok bra. Kanskje ikke "instagramvennlig", men det er du som skal bo der og ikke de på instagram, vel? Anonymkode: 1f329...669 Nei, jeg bryr meg ikke om hva andre synes og jeg legger heller ikke ut bilder på sosiale medier.. jeg liker så mye forskjellig men i motsetning til deg elsker jeg nips og ser feks ikke hvordan jeg skulle leve uten å kjøpe feks antikviteter jeg liker, som overhodet ikke hadde passet i et minimalistisk hjem.. Jeg tror jeg setter pris på det meste som er estetisk vakkert, enten det er den ene eller den andre stilen. Å leve i det er noe helt annet. Kanskje jeg bare må følge hjertet🥰 Jeg har et forholdsvis varmt hjem i dag, nytt og gammelt. Setter veldig pris på å komme hjem og følelsen av at hjemmet er en varm klem, om det gir mening. Et annet tips over var å være bevisst på hvilke inntrykk man tillater seg, det tror jeg godt kan være bra for meg som liker "alt". At når jeg først har valgt feks. "english cottage"-stilen så avfølger jeg typ Tone Kroken og lignede på instagram og holder meg til det som er i samme gata som eget valg 🤣 akkurat nå følger jeg hummer og kanari. Anonymkode: 14502...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Del Skrevet 10. desember 2022 Lag en vision board på Pinterest med de forskjellige stilene, så kan du sammenligne. Ellers så kan jeg virkelig anbefale en time eller to med en interiørdesigner. Det er ikke SÅ dyrt å bare få noen tips. Anonymkode: dad06...101 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 10. desember 2022 #10 Del Skrevet 10. desember 2022 Hvordan? Magefølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. desember 2022 #11 Del Skrevet 10. desember 2022 (endret) Ser det er bøker med i interiørstilen du legger ut bilde av. Det liker jeg! Jeg liker hjem som har bøker fremme i bokhyller! Det er noe jeg savner i mange av dagens interiørstiler. Bøker er liksom sendt på hodet ut av norske hjem. Hvor er alle bøkene folk har hatt tidligere? Er de stuet vekk i kjeller og loft i kasser, eller rett og slett kastet? Sendt på gjenbruksstasjonen? Jeg har minsket min beholdning med bøker av plasshensyn to-tre ganger. Da har jeg plukket ut og kastet eller gitt bort et lass bøker jeg enten vet at jeg a) aldri kommer til å lese igjen eller b) aldri kommer til å få bruk for igjen (som et digert lass med hagebøker jeg hadde og ga bort) Men jeg har fremdeles to skap med bøker hjemme. Jeg liker synet av bøker, og å krølle seg opp i sofaen med en spennende eller god og varm bok. Endret 10. desember 2022 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Del Skrevet 10. desember 2022 Million skrev (4 timer siden): Ser det er bøker med i interiørstilen du legger ut bilde av. Det liker jeg! Jeg liker hjem som har bøker fremme i bokhyller! Det er noe jeg savner i mange av dagens interiørstiler. Bøker er liksom sendt på hodet ut av norske hjem. Hvor er alle bøkene folk har hatt tidligere? Er de stuet vekk i kjeller og loft i kasser, eller rett og slett kastet? Sendt på gjenbruksstasjonen? Jeg har minsket min beholdning med bøker av plasshensyn to-tre ganger. Da har jeg plukket ut og kastet eller gitt bort et lass bøker jeg enten vet at jeg a) aldri kommer til å lese igjen eller b) aldri kommer til å få bruk for igjen (som et digert lass med hagebøker jeg hadde og ga bort) Men jeg har fremdeles to skap med bøker hjemme. Jeg liker synet av bøker, og å krølle seg opp i sofaen med en spennende eller god og varm bok. På nettbrett? Lenge siden jeg har lest en fysisk bok i alle fall. Anonymkode: dad06...101 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. desember 2022 #13 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): På nettbrett? Lenge siden jeg har lest en fysisk bok i alle fall. Anonymkode: dad06...101 Hver sin smak. Det blir ikke det samme for meg. Jeg foretrekker kosen ved å ha en bok av papp og papir og bla i den. Har en venninne som laster Kindle'n sin full av bøker før hun drar på ferie og bare ler av meg og mine papirbøker 😆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Del Skrevet 10. desember 2022 Million skrev (2 minutter siden): Hver sin smak. Det blir ikke det samme for meg. Jeg foretrekker kosen ved å ha en bok av papp og papir og bla i den. Har en venninne som laster Kindle'n sin full av bøker før hun drar på ferie og bare ler av meg og mine papirbøker 😆 Jeg leser skikkelige bøker og har nok noen hundre bøker i en egen liten stue, pluss noen i dagligstuen. Synes ikke noe om å lese på telefon/nettbrett. Ts Anonymkode: 14502...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lag en vision board på Pinterest med de forskjellige stilene, så kan du sammenligne. Ellers så kan jeg virkelig anbefale en time eller to med en interiørdesigner. Det er ikke SÅ dyrt å bare få noen tips. Anonymkode: dad06...101 Har så mange allerede, med alle mulige vakre stilarter😅 problemet er å velge. Ts Anonymkode: 14502...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg er litt som deg, inspireres av mye forskjellig. Jeg tenker at om du følger hjertet og gjør innredningen til en prosess, i motsetning til de som kjøper inn alt på samme tidspunkt, så blir det aldri feil. Hvorfor skal interiør være så alvorlig liksom? Ingen som bestemmer reglene, alt er lov! 🤩 jeg har hørt noen episoder med podden til Tone kroken, og hun irriterer meg med alle reglene sine og en basic stil. Så mitt tips er å ikke høre på hva hun sier!! Anonymkode: f9cab...2c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg har vært en skikkelig interiør nerd siden barndommen. Jeg bestilte huskataloger som kom i posten hjem til oss når jeg var 14 år.. og når jeg fikk mann og barn fikk jeg alltid ikea katalogen og begynte å kjøpe interiørblader. Jeg valgte mange år senere å slutte med å kjøpe bladene, slutte med å ha instagram og i dag bruker jeg kun youtube og ser på makeover videoer fra mange forskjellige interiør entusiaster. Jeg får litt inspo derfra nå, men i hovedsak bare nyter jeg å se på og følge prosessen i "makeoverne". Jeg har nå landa på en stil jeg føler er veldig meg, og jeg trives i mitt hjem. Men før jeg kom dit hadde jeg over 4 år med diverse møbler i forskjellige former og farger, men jeg ble aaaalllllldddriiiii fornøyd. Det var utrolig slitsomt. Første steget for å la hjemmet mitt utvikle seg i takt med meg selv ble å slutte med å kjøpe interiørbladene. Deretter sluttet jeg med instagram. Jeg har derimot sett på ymse interiørprogram på netflix, det har vært litt inspirerende og forklarende til å forstå meg selv bedre. Nå har jeg alltid siden barnsben elsket hvite farger, og det er noe som aldri har endret seg hos meg. Derfor bestemte jeg meg for at hvitt skulle være en del av mitt hjem på en naturlig måte. Det er derfor hvite vegger, hvite detaljer og noe hvite tekstiler i mitt hjem, mens resten har vært alt fra rotting, grått, rosa puter, juleputer, grønne tekstiler, metallmøbler, laminerte møbler, småbord med slike stenplater, mye søstrene grene, lagerhaus, ikea, bruktfunn, house doctor buede speiler på 2000 tallet bla. Nå som jeg har landet har jeg en renere minimalistisk stil med jordfarger, naturtre, mest mulig nøytralt, lunt og varmt. Om jeg skal gi deg et tips ts, så er det å legge bort alt av interiørblader. Bladene er mest produktreklamer og de bidrar til stadige ønsker om forandring og usikkerhet pga alt maset om hva som er siste interiørtrender. Og jeg anbefaler å bli kvitt instagram/pinterest og lignende også. Se rundt deg, og finn den tingen og den fargen du alltid har elsket. Selv når trendene sa det var umoderne. Behold det du elsker og bygg gradvis rundt det. Fjern det du egentlig ikke liker, en ting ad gangen, og erstatt med noe du virkelig liker. Søk på nettet etter det du kunne tenkt deg å ha, sammenlign priser, vær realistisk, og sett alt på en venteliste på minst noen uker, gjerne en eller to måneder også. Og legg merke til om du faktisk glemmer tanken på noen av tingene. Om du glemmer den ene bestemte veggfargen, den ene vasen, eller en sofa. så betyr det at du egentlig ikke er interessert i å eie eller ha noe av dette. Om du ser at du virkelig elsker noen ting som er sterkt kontrastfylte, så betyr ikke det at du må velge en av de. Du kan fortsatt ha de, og lage egne områder for de i hjemmet ditt. Og dermed utvikler du din egen tidløse stil uavhengig av trender. Det er derav uttrykket "å bo seg inn" kommer fra. Anonymkode: fb4c7...276 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg har prøvd både dekadent marmor, glass osv og skandinavisk med lyse møbler osv. Men jeg har innsett at jeg er en som digger retro. Jeg har mest teak-møbler, men også innslag av moderne design-lamper, noe mer moderne pynt og litt røffe tekstiler - tykt gulvteppe i ull, tykke ullpledd osv. Og moderne kunst på veggene. Er altså en miks, men med størst innslag av retro møbler og ting 😊 Gå for stilen hjertet banker for, ikke tenk noe på hva andre liker 😀 Anonymkode: fcb95...4ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #19 Del Skrevet 10. desember 2022 (endret) Jeg mener bestemt at jeg kan se forskjell på om noen har skapt et hjem, enten det er minimalistisk eller dusker og løverøtter, eller om noen har innredet med en tanke om at det skal være en stil. De fleste har en blandng av nye og gamle ting. Noen har mye farger noen har hvitt som sin favorittfarge, men det er følelsen man får når man er der. Er det et hjem? Endret 10. desember 2022 av Helene1982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært en skikkelig interiør nerd siden barndommen. Jeg bestilte huskataloger som kom i posten hjem til oss når jeg var 14 år.. og når jeg fikk mann og barn fikk jeg alltid ikea katalogen og begynte å kjøpe interiørblader. Jeg valgte mange år senere å slutte med å kjøpe bladene, slutte med å ha instagram og i dag bruker jeg kun youtube og ser på makeover videoer fra mange forskjellige interiør entusiaster. Jeg får litt inspo derfra nå, men i hovedsak bare nyter jeg å se på og følge prosessen i "makeoverne". Jeg har nå landa på en stil jeg føler er veldig meg, og jeg trives i mitt hjem. Men før jeg kom dit hadde jeg over 4 år med diverse møbler i forskjellige former og farger, men jeg ble aaaalllllldddriiiii fornøyd. Det var utrolig slitsomt. Første steget for å la hjemmet mitt utvikle seg i takt med meg selv ble å slutte med å kjøpe interiørbladene. Deretter sluttet jeg med instagram. Jeg har derimot sett på ymse interiørprogram på netflix, det har vært litt inspirerende og forklarende til å forstå meg selv bedre. Nå har jeg alltid siden barnsben elsket hvite farger, og det er noe som aldri har endret seg hos meg. Derfor bestemte jeg meg for at hvitt skulle være en del av mitt hjem på en naturlig måte. Det er derfor hvite vegger, hvite detaljer og noe hvite tekstiler i mitt hjem, mens resten har vært alt fra rotting, grått, rosa puter, juleputer, grønne tekstiler, metallmøbler, laminerte møbler, småbord med slike stenplater, mye søstrene grene, lagerhaus, ikea, bruktfunn, house doctor buede speiler på 2000 tallet bla. Nå som jeg har landet har jeg en renere minimalistisk stil med jordfarger, naturtre, mest mulig nøytralt, lunt og varmt. Om jeg skal gi deg et tips ts, så er det å legge bort alt av interiørblader. Bladene er mest produktreklamer og de bidrar til stadige ønsker om forandring og usikkerhet pga alt maset om hva som er siste interiørtrender. Og jeg anbefaler å bli kvitt instagram/pinterest og lignende også. Se rundt deg, og finn den tingen og den fargen du alltid har elsket. Selv når trendene sa det var umoderne. Behold det du elsker og bygg gradvis rundt det. Fjern det du egentlig ikke liker, en ting ad gangen, og erstatt med noe du virkelig liker. Søk på nettet etter det du kunne tenkt deg å ha, sammenlign priser, vær realistisk, og sett alt på en venteliste på minst noen uker, gjerne en eller to måneder også. Og legg merke til om du faktisk glemmer tanken på noen av tingene. Om du glemmer den ene bestemte veggfargen, den ene vasen, eller en sofa. så betyr det at du egentlig ikke er interessert i å eie eller ha noe av dette. Om du ser at du virkelig elsker noen ting som er sterkt kontrastfylte, så betyr ikke det at du må velge en av de. Du kan fortsatt ha de, og lage egne områder for de i hjemmet ditt. Og dermed utvikler du din egen tidløse stil uavhengig av trender. Det er derav uttrykket "å bo seg inn" kommer fra. Anonymkode: fb4c7...276 Takk for at du tok deg til til å skrive et utfyllende og interessant innlegg, her var det flere gode tanker jeg skal ta til meg🙏 Ts Anonymkode: 14502...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå