Gå til innhold

Hansker og plastposer ved bleieskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, 1 og 3. I tre år har mannen brukt hansker og pakket hver bleie inn i brødpose ved bleieskift. Dette pga lukt og hygiene.

Jeg synes det blir litt for mye. Men han nekter bleieskift hvis det ikke blir gjort på denne måten. 

Heldigvis har han sluttet med munnbind...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, det er idiotisk men hva vil du diskutere. 

Anonymkode: fd26c...aa5

• Nyttig 2
Skrevet

Hva er det som blir for mye? Kostnad? Mengde plast? Med mindre han steller barna midt i stuen så behøver vel ikke du å involvere deg i det? Hvis du mener mye om plastforbruket ville jeg kjøpt nedbrytbare poser etc, hvis ikke ville jeg bare latt han handle inn og gjøre det han føler best og latt han gjøre det som han vil uten deg til stede.

Anonymkode: 07740...4e2

• Liker 2
Skrevet

Haha, du og den ocd-mannen din

Anonymkode: 29a28...a87

Skrevet

Så bra at han skifter bleier. Hvordan han gjør det får vel være opp til han.

• Liker 8
Skrevet

Vel hansker er praksis i barnehagen der barna mine går så…

Anonymkode: b299c...564

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruker han hansker når han tørker seg selv også? 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er litt spesielt ja, på egne barn!!😅

Anonymkode: cb7a0...698

• Liker 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Vær fornøyd med at mannen bytter bleier.

Skrevet

Det er unødvendig, og jeg syns det er litt dumt mtp. plastforbruk. Men om han har så problemer med bleieskift at han må gjøre det slik, så tenker jeg det får være greit nok. 

Vi bruker hansker og legger bæsjebleier i egne poser i småbarnsavdelingen hvor jeg jobber, så helt merkelig er det ikke. Og om barna går i barnehage, er de altså sannsynligvis vant til det. 

Anonymkode: 8d5ff...744

• Liker 7
Skrevet

Jeg brukte ikke hansker, men jeg brukte brød pose på bleiene. Selv om vi tømte søpla 1-2 ganger daglig så blir det lukt hvis ikke.

Jeg har vært hos andre som legger bleien rett i søpla, og det lukter over hele badet. Mulig de har blitt så vant til lukten at de ikke kjenner det selv?

Hvis han har lyst til å bruke hansker, så er det hans sak. Vi leser jo om menn på KG som ikke skifter bleie i det hele tatt. Velg dine kamper. Ikke klag på alt som ikke gjøres på din måte. Det finnes 6 milliarder fasiter på hva som er riktig måte å skifte bleie på, ikke bare din.

Anonymkode: 54566...f2c

• Nyttig 1
Skrevet

Synes det er like rart at ansatte i barnehagen bruker hansker når de skifter bleie og hjelper barn å tørke seg på do. 

Hva skjedde med å bare vaske hendene sine etterpå? Før i tida var det da ingen som brukte engangshansker i barnehagene. 

Er jo absolutt ikke bra for miljøet. 

Anonymkode: 09ee7...c1b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er like rart at ansatte i barnehagen bruker hansker når de skifter bleie og hjelper barn å tørke seg på do. 

Hva skjedde med å bare vaske hendene sine etterpå? Før i tida var det da ingen som brukte engangshansker i barnehagene. 

Nå skifter de ikke bleie på bare ett barn da...Blir ganske annerledes da.

Anonymkode: 76ded...8be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du mener at de ansatte skal vaske hendene sine 5-10 ganger pr skift? De kommer jo til å bli tørre og såre på hendene i hvertfall. For de må jo vaske hendene pr barn, ellers så får jo den ene ungen driten ifra den andre på seg.

Anonymkode: cdd98...f5c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det virker fullstendig meningsløst og miljøforurensende, men jeg ville ikke tatt opp denne kampen altså. Han må vel styre det selv 

Anonymkode: 5dbfd...de7

Skrevet

Mannen min pakker alltid inn i plastpose, men bruker ikke hanske.

Jeg tenker jeg hadde vært glad han skifter bleie og ikke tatt den kampen.

Anonymkode: a5bc1...d71

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel hansker er praksis i barnehagen der barna mine går så…

Anonymkode: b299c...564

Hansker på andre sine barn i bhg er noe helt annet enn eget barn. 

Anonymkode: d94f2...d86

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så du mener at de ansatte skal vaske hendene sine 5-10 ganger pr skift? De kommer jo til å bli tørre og såre på hendene i hvertfall. For de må jo vaske hendene pr barn, ellers så får jo den ene ungen driten ifra den andre på seg.

Man må jo Vaske hender før neste barn og neste par hansker. Rene hender er mye mer hygienisk enn hansker. 

Anonymkode: d94f2...d86

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Må jo vaske hendene uansett etterpå. Skift av bleier er en uren prosedyre med eller uten hansker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er for å unngå smittespredning. Vi skifter på mange barn, og det er mye smittsomme infeksjoner som går i en barnehage. Håndvask regnes ikke som tilstrekkelig. Vi må vaske hendene uansett, men vi bruker engangshansker i tillegg. 

Hjemme hadde det derimot ikke vært aktuelt for meg å bruke hansker når jeg skifter på egne barn. Det er ikke bra for miljøet, nei. Og håndvask hjelper også godt. 

Anonymkode: 8d5ff...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...