AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Del Skrevet 10. desember 2022 Hei. Gutten vår følges opp med blodprøver, hudlege på Rikshospitalet osv. Men alle prøver er normale og vi føler at vi ikke tas på alvor. Tror hårtapet kan være utløst av stress pga utfordringer hos barnet (adhd og nonverbale lærevansker). Kan vi gjøre noe som helst for å hjelpe gutten vår i fht hårkvalitet og hårtap? Han har kattemykt, tynt, fint, veldig lyst hår som stadig tynnes mer ut. Kan det være en shampo, en kur eller noen andre produkter vi kan teste ut? Hudlegen på Riksen virker som sagt lite engasjert i fht det massive hårtapet hans. Siden han ikke har kreft eller lignende så er det tydeligvis ikke noe spennede å følge opp. Anonymkode: cf07a...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 10. desember 2022 #2 Del Skrevet 10. desember 2022 Har han hatt korona siste 3-4 mnd? Kan gi ganske ekstremt hårtap. Flaks han er gutt og ikke jente, gi han en maskin klipp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Del Skrevet 10. desember 2022 Kaneel skrev (1 minutt siden): Har han hatt korona siste 3-4 mnd? Kan gi ganske ekstremt hårtap. Flaks han er gutt og ikke jente, gi han en maskin klipp Hmm, der sa du noe... Nei han hadde corona i januar i fjor (omikron), men han hadde absolutt ingen symptomer. Hårtapet startet 3-4 mnd senere 🤔 Han har aldri hatt tylt hår, men fikk et stort hårtap i mai i fjor som han aldri har kommet seg fra. Håret fortsetter med å være veldig tynt. Men han har som sagt mange utfordringer i hverdagen,og ut i fra hva jeg leser på nett så kan det være stress. Jeg ønsker å se om det finnes noen hårkur eller lignende som jeg kan prøve på ham, man koser seg jo veldig med slike produkter som voksen, så det kan vel hende det funker på barn også? Anonymkode: cf07a...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 10. desember 2022 #4 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmm, der sa du noe... Nei han hadde corona i januar i fjor (omikron), men han hadde absolutt ingen symptomer. Hårtapet startet 3-4 mnd senere 🤔 Han har aldri hatt tylt hår, men fikk et stort hårtap i mai i fjor som han aldri har kommet seg fra. Håret fortsetter med å være veldig tynt. Men han har som sagt mange utfordringer i hverdagen,og ut i fra hva jeg leser på nett så kan det være stress. Jeg ønsker å se om det finnes noen hårkur eller lignende som jeg kan prøve på ham, man koser seg jo veldig med slike produkter som voksen, så det kan vel hende det funker på barn også? Anonymkode: cf07a...c79 Da er det nok en kombo av korona og påkjenninger, uansett så utløser det samme type håravfall husker ikke i farten hva det heter men mener det begynner på e. Men uansett så er det en god ting pga det er middlertidg og håret kommer mest sannsynlig like sterkt tilbake når håret er ferdig med å falle av. Hold han kort klipt med maskin og ta tiden til hjelp. Ingen krise 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Del Skrevet 10. desember 2022 Det finnes også en sykdom som heter alopecia, kan det være det? De vet vel ikke helt hvorfor den sykdommen oppstår, den er ufarlig og det finnes ikke medisiner som kan fikse det. Forstår at det er frustrerende, men så lenge det er utelukket farlige tilstander så er jo det en bra ting? Anonymkode: 2bb55...6c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes også en sykdom som heter alopecia, kan det være det? De vet vel ikke helt hvorfor den sykdommen oppstår, den er ufarlig og det finnes ikke medisiner som kan fikse det. Forstår at det er frustrerende, men så lenge det er utelukket farlige tilstander så er jo det en bra ting? Anonymkode: 2bb55...6c2 Den ene alopeciaen mistenkes at kommer av stress. Min mann fikk denne når han holdt på med avsluttende eksamener midt oppi sønnens fødsel som holdt på å gå galt. Han gikk da med flekkvis hårtap i ca ett år før det ble normalt igjen. Anonymkode: f51d1...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Del Skrevet 10. desember 2022 Kan være alopecia, ja. Det er en autoimmun sykdom som er ufarlig, men som det ikke finnes mye behandling mot. Arter seg ulikt. Noen får tynt hår, noen får hårløse flekker som kommer og går, noen mister alt. Det kan komme tilbake, eller ikke. Anonymkode: d3558...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Del Skrevet 10. desember 2022 Hudlegen på Riksen mener at det ikke er alopecia, da det ikke er flekkvist hårtap. TS Anonymkode: cf07a...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det finnes også en sykdom som heter alopecia, kan det være det? De vet vel ikke helt hvorfor den sykdommen oppstår, den er ufarlig og det finnes ikke medisiner som kan fikse det. Forstår at det er frustrerende, men så lenge det er utelukket farlige tilstander så er jo det en bra ting? Anonymkode: 2bb55...6c2 Ja jeg har faktisk aldri tenkt på at coronaen kunne ha utløst det, i og med at han var helt symptomfri forløpet gjennom. Hele familien fikk corona i januar i fjor og ingen ble spesielt preget. Ja det er flott at det ikke er noe farlig. Men det er jo liksom bare enda en ting han nå sliter med. Ser jo ikke ut i måneskinn med så pistrete hår. Ja, må nok snauklippe ham 😔 TS Anonymkode: cf07a...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 10. desember 2022 #10 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja jeg har faktisk aldri tenkt på at coronaen kunne ha utløst det, i og med at han var helt symptomfri forløpet gjennom. Hele familien fikk corona i januar i fjor og ingen ble spesielt preget. Ja det er flott at det ikke er noe farlig. Men det er jo liksom bare enda en ting han nå sliter med. Ser jo ikke ut i måneskinn med så pistrete hår. Ja, må nok snauklippe ham 😔 TS Anonymkode: cf07a...c79 Ungen har telogen effluvium mest sannsynlig, det er midlertidig, ikke noe du får gjort noe med(annet enn å klippe han) og ta tiden til hjelp, håret kommer tilbake 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå