AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Covid i hus og jeg er så sliten. Baby er 6 mnd og har sovet godt til nå, men plutselig våkner hun hver time hele natten og trenger gjerne byssing for å sovne igjen. Virker som om hun gråter en del i søvne også. Er dette vanlig når de er syke? Hun virker forholdsvis fin på dagtid, men mye rennende nese, øyne og hoste. Går de typisk tilbake til vanlig søvnmønster etter endt sykdomsperiode? Anonymkode: 5953e...ee4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Tipper det er vanskelig å sove med tett nese. Kan fort være vondt i ørene også når man er tett. Hev hodeenden på sengen litt så trykket blir bedre. Ellers er det kos og trøst som må til når de er så små. God bedring❤️ Anonymkode: 9839e...b78
Tomas77 Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Har 3 så har en del erfaring. Alle barn er sikkert noe forskjellige men ja det er noe herk med neseforkjølelser hos babyer. Små bihuler som raskt fylles med snørr og så våkner babyen som selvfølgelig er trøtt og så er det mye gråt. Har du prøvd snørrsuger? Fåes på apoteket og er ganske effektivt.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Tomas77 skrev (37 minutter siden): Har 3 så har en del erfaring. Alle barn er sikkert noe forskjellige men ja det er noe herk med neseforkjølelser hos babyer. Små bihuler som raskt fylles med snørr og så våkner babyen som selvfølgelig er trøtt og så er det mye gråt. Har du prøvd snørrsuger? Fåes på apoteket og er ganske effektivt. Ja, vi skyller og suger og hever hodeenden og gir Paracet. Føler vi gjør alt vi kan, likevel våkner hun hver time. Håper bare ikke vi lager dårlige vaner og at dette varer lengre enn sykdommen. Jeg klarer det meste i korte perioder, men dette er helt knekken for meg Anonymkode: 5953e...ee4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Tipper det er vanskelig å sove med tett nese. Kan fort være vondt i ørene også når man er tett. Hev hodeenden på sengen litt så trykket blir bedre. Ellers er det kos og trøst som må til når de er så små. God bedring❤️ Anonymkode: 9839e...b78 Det er lurt å bruke nesespray med saltvann når baby er tett i nesa, eller bare dryppe inn litt saltvann. Er baby veldig tett i nesa, så finnes noen nesedråper man kan bruke. Ring legevakta og hær med de, eller spør på apoteket. Anonymkode: 73f6d...d78
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Forkjølelse er noe herk på nattestid ja, både hos babyer og småbarn. Pluss på store mandler i tillegg, så har du oppskrift på ødelagte netter både for mor og barn - pga pustestopp, host og hark…. Anonymkode: b24c2...71a
Tomas77 Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, vi skyller og suger og hever hodeenden og gir Paracet. Føler vi gjør alt vi kan, likevel våkner hun hver time. Håper bare ikke vi lager dårlige vaner og at dette varer lengre enn sykdommen. Jeg klarer det meste i korte perioder, men dette er helt knekken for meg Anonymkode: 5953e...ee4 Har ikke vært med på at det varer lenger enn sykdommen, heller tvert i mot egentlig. Som andre sier her er saltvann smart også, men det gjør dere kanskje allerede.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Tror bare det som «plager» meg litt er at hun virker relativt pigg på dagtid. Eller dvs hun smiler og gråter ikle veldig mye mer enn vanlig. Men det renner fra øyne, nese, hoster og hører at hun er hes…. Anonymkode: 5953e...ee4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Flere med erfaringer? Anonymkode: 5953e...ee4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Går ting tilbake til normalen etter endt sykdom? Anonymkode: 5953e...ee4
TeamWP Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går ting tilbake til normalen etter endt sykdom? Anonymkode: 5953e...ee4 Der er vel barn forskjellige,du får nesten bare vente og se... god bedring❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå