AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Gjerne middag og.Jeg er altfor glad i brødskiver,men opplever økt romling/mye luft i tarmene.Jeg har ikke så god råd og må tenke på budsjettet i tilegg.Det jeg ikke liker/orker er avokado og spinat.Jeg liker egg i alle varianter,fugl og fisk.Det største problemet er å finne noe å erstatte brødet til frokost/luns j med som sagt.Jeg glemte å nevne at jeg spiser kjøtt også.I tilegg er jeg veldig glad i poteter...Hva kan jeg som lever på minstetrygd med dårlig mage/tarm finne på ?Slik som det er nå så blir jeg bråsulten utpå natta(har et søvnmønster som ikke ligner grisen)og tar da en brødskive med peanøttsmør.jeg syntes dette er vanskelig i og med at det er billigere med brød og pålegg enn mye annet .Ettersom økonomien er så elendig så spør jeg her etter både sparetips og tips til gode,fristende måltider.Takk på forhånd! Anonymkode: 3b01a...50c
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Knekkebrød med lav karbs. Omelett (omelett i ovnen er kjempe godt med salat på siden) egg og bacon(bønner?) yougert med granola. Havregrøt på melk, ha hakka mandel oppi, litt sukker, rosin, eplebiter, kanel. Ev honning. Gresk yougert med bær og honning. Brokkoli salat. Pastasalat(finnes lavkarbo pasta på tights.no samme med taco lefser som kan brukes til mye) lomper med ulik pålegg, smøreoster og sånn. Kjempe godt med fersk asperger inni. Synes jeg er litt ironisk. Er elendig på mat og spise mat. 🙃
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Og smoothie med bær, juice, yougert og havregryn. Metter godt 🤩
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Maestro skrev (2 timer siden): Og smoothie med bær, juice, yougert og havregryn. Metter godt 🤩 Takk for tips,men jeg har ikke blender.Jeg er et håpløst tilelle Anonymkode: 3b01a...50c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Ostenøttemuffins Lavkarbo.no :: Karbojunkie - Vis enkelt innlegg - Nutty Cheese Muffins Jeg har laget varianter av denne i brødform. De er best avkjølte, og du kan bruke ferdig mandelmel - f.eks. Eldorado sitt som ikke er så dyrt og finhakke valnøtter om ikke du har nøttekvern eller føødprossessor. Du kan også variere med f.eks. solsikkekjerner som en del av nøttedelen. Det metter godt. Ha ferdige hardkokte egge i kjøleskapet, spis med litt majones på. Om du ikke reagerer på frø - så er det etterhvert mange varianter av Nannah sine knekkebrød. De holder seg veldig lenge, og de er gode. Lavkarbo.no :: Karbojunkie - Vis enkelt innlegg - Nannahs supergode knekkebrød! Veldig enkelt - kjøp en stor spekepølse og skjær et par skiver du spiser som de er. Eventuelt med litt ost til. Ha en kinakål i kjøleskapet, ta et blad, legg f.eks. skinke og ost på halvparten og legg den andre halvparten på toppen - "sandwich". Økonomisk så kan det lønne seg å kjøpe f.eks. en røkt svinekam og steke eget pålegg. Anonymkode: aa7cd...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Omelett med en god salat til. Jeg steker løk i smør, lager omelett med egg, ost og krydder. Lager en god salat med ruccola, rødløk, tomat, agurk, paprika, olivenolje, salt, pepper og sitronsaft 😃 Anonymkode: 4fe58...fa9 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Til lunsj har jeg ofte omelett eller suppe. Gjerne ferdig blomkålsuppe fra REMA. Anonymkode: e2f98...d12 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Maestro skrev (6 timer siden): Og smoothie med bær, juice, yougert og havregryn. Metter godt 🤩 Juice youghurt og havregryn ? Anonymkode: 8e31b...648
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Har du prøvd hjertesalat med pålegg? Pleier ofte bare og koke meg er par egg, eller spise noen nøtter og bær ( og avokado og smoothie da.. ) Anonymkode: 8e31b...648
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til lunsj har jeg ofte omelett eller suppe. Gjerne ferdig blomkålsuppe fra REMA. Anonymkode: e2f98...d12 Den blomkålsuppen er så genial, men flere og flere remser kutter den ut 😢 Anonymkode: 8e31b...648
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Juice youghurt og havregryn ? Anonymkode: 8e31b...648 Er godt. Drakk mye det da jeg jobba på cafe og hadde lite tid til mat.
Embla Othea Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Egg og bacon Omelett Fylte avokadoer 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Maestro skrev (52 minutter siden): Er godt. Drakk mye det da jeg jobba på cafe og hadde lite tid til mat. Hvor kjøper du inn lavkarbo « havregryn» ? Hva er « juice», og hvilken youghurt bruker du? Lager dere de til kunder og, i tilfelle hvor? Hva er det totale karboinnholdet i en ferdig smoothie av den typen? Anonymkode: 8e31b...648
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Ikke oppdaterte priser, men her ser du en liste med billigste råvarer fra i sommer: Egg, lever, kyllingklubber, kyllingvinger, koteletter, tunfisk, kjøttdeig (fra alle dyr) er blant de billigste råvarene når man sammenligner næring. Anonymkode: 9a052...570 2
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor kjøper du inn lavkarbo « havregryn» ? Hva er « juice», og hvilken youghurt bruker du? Lager dere de til kunder og, i tilfelle hvor? Hva er det totale karboinnholdet i en ferdig smoothie av den typen? Anonymkode: 8e31b...648 Hva juice og hvilke youghurt bestemmer man da selv. Jeg laga med jordbær, mango og litt banan(frosne bær), vanilje youghurt, eple juice og en neve havregryn. Blender alt. Nei, var mer at hun reagerer på brød og lurte på alternative frokost og lunsj. Jeg den gang ble mett av en slik smoothie og holdt meg gående på det på jobb. Nei, vi solgte ikke dette til gjestene. Jeg laga det for meg selv i rolige øyeblikkene og vaska blender etter meg. 🙃Smoothie med yougert solgte vi da 🙈 Og på lavkalorbo, så er egg, kjøtt og meierivarer din beste venn.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Embla Othea skrev (2 timer siden): Egg og bacon Omelett Fylte avocadoer Hva med å faktisk lese hele hi? Anonymkode: 36c4b...401 4
ops2 Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Du må holde deg unna smoothies, som er foreslått her. Det er ikke lavkarbo. Og spiser du brød om natta, så er ikke det lavkarbo heller. Jeg har levd på lavkarbo og bakt både Nennes brød og de knekkebrødene som anbefales. De var så motbydelige, jeg klarte de ikke. Smakte bare linfrø. Hvis du prøver de, lag liten porsjon først. For å unngå luft i magen, er Remas Speltknekkebrød bra nok. Og jeg mener de smaker bra. Det er bedre at du spiser de, enn brød. De står ikke i hylla med Wasa knekkebrød. De står sammen med vanlige brød. De har lavere karbohydrater enn andre knekkebrød, men jeg tror ikke du kommer ned i ketose hvis du spiser flere av de om dagen. De ser ut som dette, men i grønn pose. 18 g karbohydrater, ikke 33 g. Spiser du speltknekkebrød med kokt eller stekt egg som kveldsmat, bør du ikke bli sulten om natta. Hvis du blir det, må du prøve å slutte. Jeg går gjerne over 12 timer uten mat, jeg spiser cirka klokken 18-19 om kvelden, og ikke senere. Man trenger ikke spise straks man kjenner suget. For et par år siden spiste jeg like før jeg la meg. Bare en uvane. Hvis du vil i ketose, så må du redusere mengden av disse, og spise pålegg på salatblader, slik andre har foreslått. Kaffe med fett høres motbydelig ut, men det smaker mer som latte. Men du bør absolutt ha noe å mikse med. Er det økonomien som gjør at du ikke har stavmikser? Du får kjøpt en til 199 hos Clas Ohlsson. De har en liten batteridreven melkeskummer til hundrelappen også, men den duger ikke til annet enn å skumme med. Og så må du kjøpe batterier, så i det lange løp blir en stavmikser billigere. Du blander fettkaffen først og skummer til slutt. MCT - olje trenger du ikke. Den er dyr. Du kan bruke pulverkaffe, natreen og smør, og ikke annet. Fettkaffe-Mocca! - Fett & Forstand (fettogforstand.no) Skal du gå ned i vekt, må du virkelig holde deg unna brød hvis du drikker denne kaloribomba. Det er ment som et lavkarbotilbud for de som ikke har tid til frokost. Endret 10. desember 2022 av ops2 la til en setning 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 Maestro skrev (På 10.12.2022 den 13.35): Hva juice og hvilke youghurt bestemmer man da selv. Jeg laga med jordbær, mango og litt banan(frosne bær), vanilje youghurt, eple juice og en neve havregryn. Blender alt. Nei, var mer at hun reagerer på brød og lurte på alternative frokost og lunsj. Jeg den gang ble mett av en slik smoothie og holdt meg gående på det på jobb. Nei, vi solgte ikke dette til gjestene. Jeg laga det for meg selv i rolige øyeblikkene og vaska blender etter meg. 🙃Smoothie med yougert solgte vi da 🙈 Og på lavkalorbo, så er egg, kjøtt og meierivarer din beste venn. Hva juice og hvilke youghurt bestemmer man selv? Jeg ble jo nysgjerrig på denne lavkarbo smoothien, og hadde vært gull og fått den på cafe eller lage selv. ja tror jeg holder meg til og kjøtt osv, og lager smoothie som faktisk er lavkarbo ( noe din ikke er ) Anonymkode: 8e31b...648 2
Maestro Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva juice og hvilke youghurt bestemmer man selv? Jeg ble jo nysgjerrig på denne lavkarbo smoothien, og hadde vært gull og fått den på cafe eller lage selv. ja tror jeg holder meg til og kjøtt osv, og lager smoothie som faktisk er lavkarbo ( noe din ikke er ) Anonymkode: 8e31b...648 Sa aldri den var lavkarbo heller da.. Var tips til lett frokost, som ikke er brødmat.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 Maestro skrev (8 timer siden): Sa aldri den var lavkarbo heller da.. Var tips til lett frokost, som ikke er brødmat. Ber jo om tips til lavkarbo frokost/ lunsj. de er vi enige om at den må hen ikke drikke. Anonymkode: 8e31b...648 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå