AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har sluttet med snus. (10 år fast snuser. Snusfri i 2 uker.) Det fysiske er over, men nå sliter jeg psykisk. .Jeg drømmer om nikotin. Tenker på det hele døgnet rundt. Føler at dagene er så mørke. Alt er et ork. Det er som om jeg har mistet en venn. Vet godt at det ikke er en venn og at avhengigheten vil lure meg. Dere som har sluttet med snus, når ble det bedre? Anonymkode: a70dc...645
Purple_Pixiedust Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Jeg var hypoman da jeg sluttet så jeg fikk ikke sånn type depressivt savn, men det er helt vanlig i hvert fall. Hvor lenge er det siden du sluttet? Jeg har nesten 6 mnd snusfri og savner det ennå. Nesten hver dag. Får litt psykisk nikotinsug også. Men det er ikke like intenst som det var første måneden. Etter den første måneden tror jeg nivået har vært ca likt som nå. Jeg trappet ned i to-tre uker før jeg sluttet helt så jeg brukte bare to i døgnet da jeg sluttet helt. Mulig den første måneden er verre hvis man kutter tvert. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Jeg sluttet å røyke etter 15 år, og vet at det er en psykisk påkjenning. Når det ble bedre husker jeg ikke, men jeg holdt meg opptatt med aktivititer så mye som mulig. Gikk mye turer, ryddet, malte vegger, trente, osv. Pust deg gjennom det, ta 1 time om gangen, og gi deg selv klapp på skuldra for det gode du gjør med å slutte. Anonymkode: 36b42...f70 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Det psykiske er verre enn det fysiske! Man får en slags kjærlighetssorg - tenk å aldri kunne slappe av med en snus igjen. 😩 Jeg har måttet holde meg på matta en stund nå siden jeg er gravid. Det er ca ti måneder siden jeg sluttet, og jeg tar meg i å savne det skikkelig noen ganger enda. Et par ganger i uka, kanskje. Det blir bedre, men det tar tid. For meg hjalp Onico og Kickup masse, da. Når baby er ute blir motivasjonen min for å fortsette at jeg aldri vil gå gjennom dette igjen. Anonymkode: 705e2...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Purple_Pixiedust skrev (4 timer siden): Jeg var hypoman da jeg sluttet så jeg fikk ikke sånn type depressivt savn, men det er helt vanlig i hvert fall. Hvor lenge er det siden du sluttet? Jeg har nesten 6 mnd snusfri og savner det ennå. Nesten hver dag. Får litt psykisk nikotinsug også. Men det er ikke like intenst som det var første måneden. Etter den første måneden tror jeg nivået har vært ca likt som nå. Jeg trappet ned i to-tre uker før jeg sluttet helt så jeg brukte bare to i døgnet da jeg sluttet helt. Mulig den første måneden er verre hvis man kutter tvert. Det er 2 uker siden. Jeg kuttet tvert. Kommer aldri kunne nyte en snus igjen, vet at jeg blir utrolig fort avhengig av det 😫 Anonymkode: a70dc...645
Purple_Pixiedust Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 2 uker siden. Jeg kuttet tvert. Kommer aldri kunne nyte en snus igjen, vet at jeg blir utrolig fort avhengig av det 😫 Anonymkode: a70dc...645 Jeg tenkte at jeg skal aldri slutte med snus igjen for det var så kjipt, så da kunne jeg ikke begynne igjen. Du bør ikke ta deg "bare en" nei. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Jeg husker ikke lenger, for det er så lenge siden, men tror det gikk over ganske fort. Gjennomsnittlig tid for å lage en ny vane er ca. 2 måneder, så det er nok rimelig å tro at det verste er over innen da. Det blir svakere og svakere for hver dag som går, så bare stå på. Anonymkode: 3f46e...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå