AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Med dette mener jeg ikke å sette noen i bås, men jeg begynner å lure. Jeg jobber i matbutikk, og av alle kunder som jobber på byggeplass, rørleggere, snekkere osv., er 8 av 10 potte sure. Kun et fåtall gidder å "hilse" (dvs. grynte et eller annet til svar når jeg sier hei), og når jeg så etter handelen ønsker dem en god dag, snur de bare ryggen til og går uten å si noe. Hater de virkelig jobbene sine så mye at de ikke klarer å spandere et smil og et "hei"? Anonymkode: daf31...ca5 2 1
Maskinfører Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 De har vel trøbbel på hjemmebane og i arbeidslivet sikkert jobber selv innenfor bygge bransjen jeg er ikke potte sur smiler stort sett bortsett fra når jeg er sur noe som er ekstremt sjeldent feks om noen skulle kile meg under beina eller her om dagen da jeg skulle på jobb og måtte skrape rutene i -8 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Maskinfører skrev (7 timer siden): De har vel trøbbel på hjemmebane og i arbeidslivet sikkert jobber selv innenfor bygge bransjen jeg er ikke potte sur smiler stort sett bortsett fra når jeg er sur noe som er ekstremt sjeldent feks om noen skulle kile meg under beina eller her om dagen da jeg skulle på jobb og måtte skrape rutene i -8 Da hadde jeg blitt sur også, gitt. xD Anonymkode: daf31...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Med dette mener jeg ikke å sette noen i bås, men jeg begynner å lure. Jeg jobber i matbutikk, og av alle kunder som jobber på byggeplass, rørleggere, snekkere osv., er 8 av 10 potte sure. Kun et fåtall gidder å "hilse" (dvs. grynte et eller annet til svar når jeg sier hei), og når jeg så etter handelen ønsker dem en god dag, snur de bare ryggen til og går uten å si noe. Hater de virkelig jobbene sine så mye at de ikke klarer å spandere et smil og et "hei"? Anonymkode: daf31...ca5 Det er fordi de hater livet sitt og ikke får seg nok fitte. Anonymkode: 7f257...eee 1
enkefru Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Synes tvert i mot de virker utrolig joviale og trivelige, i det minste de jeg har hatt med å gjøre 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Jeg hadde også vært sur om jeg måtte jobbe ute i al slags vær. Anonymkode: a35fb...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Jeg tenker det har litt med totalsituasjonen å gjøre. Jeg har akkurat hatt rørlegger hjemme som var både hyggelig og hjelpsom. Jeg bor på et lite sted og han er venn med naboen. Jeg er også en eldre enslig dame som er takknemlig for at andre kan faget sitt. Respekt og høflighet gir mye tilbake fra de fleste, men noen ganger har jeg møtt mennesker som antar jeg ikke forstår så mye og at dette kan utnyttes. Det antar jeg er fordi de selv har blitt/blir utnyttet, men da blir jeg selv mindre rund i kantene. Jeg har også kjent menn som har hatt veldig nedlatende holdninger til håndverkere - som i at de ikke er intelligente nok og tjener mer enn de fortjener og har større dametekke enn de synes de skal ha (kun basert på egen erfaring med en utdannelse og jobb hvor menn var i stor overvekt). Mange håndverkere har nok en tøff hverdag hvor de ikke føler seg verdsatt. Anonymkode: 5c487...c05 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde også vært sur om jeg måtte jobbe ute i al slags vær. Anonymkode: a35fb...4ac 😂😂 Anonymkode: f7faf...458
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Jeg opplever det motsatte, 8 av 10 er veldig hyggelig Anonymkode: dbcaa...833 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Synes mange av dem er utrolig kjekk og hyggelig. Fantaserer om en gangbang bestående av polske og litauiske deilige menn som sender meg rundt. Anonymkode: 9e2c1...a53
Maskinfører Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da hadde jeg blitt sur også, gitt. xD Anonymkode: daf31...ca5 Fytte faen hatt det varmt hele natta deretter lukker en opp døra og det snør og vinduene er bånnfrøsne nei jeg skjønner de som reiser til Spania på disse tidene
Curiousine Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Med dette mener jeg ikke å sette noen i bås, men jeg begynner å lure. Jeg jobber i matbutikk, og av alle kunder som jobber på byggeplass, rørleggere, snekkere osv., er 8 av 10 potte sure. Kun et fåtall gidder å "hilse" (dvs. grynte et eller annet til svar når jeg sier hei), og når jeg så etter handelen ønsker dem en god dag, snur de bare ryggen til og går uten å si noe. Hater de virkelig jobbene sine så mye at de ikke klarer å spandere et smil og et "hei"? Anonymkode: daf31...ca5 møter på utrolig mange hyggelige rørleggere, tømrere osv. Folk er forskjellige sånn er det bare. Jeg har møtt noen sure butikkmedarbeidere, det betyr ikke at alle er sure 🤷♀️ Endret 10. desember 2022 av Curiousine 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Med dette mener jeg ikke å sette noen i bås, men jeg begynner å lure. Jeg jobber i matbutikk, og av alle kunder som jobber på byggeplass, rørleggere, snekkere osv., er 8 av 10 potte sure. Kun et fåtall gidder å "hilse" (dvs. grynte et eller annet til svar når jeg sier hei), og når jeg så etter handelen ønsker dem en god dag, snur de bare ryggen til og går uten å si noe. Hater de virkelig jobbene sine så mye at de ikke klarer å spandere et smil og et "hei"? Anonymkode: daf31...ca5 Pappaen min er håndverker og er den mest laidbacke fyren jeg vet om. Han har masse humor, tuller og spøker mye og er veldig omgjengelig og sosial. Tvers igjennom et veldig godt og bra menneske. Så nei. Ikke alle er interessert i å hilse på de som jobber i butikken, og for alt du vet kan folk ha en dårlig dag. Merkelig å tenke så trangt som dette, det skjer litt mer i verden enn at folk bare er «sure». Anonymkode: 13b21...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er fordi de hater livet sitt og ikke får seg nok fitte. Anonymkode: 7f257...eee Tror ikke jeg har møtt en eneste håndverker som er singel eller uten barn. Så det er nok feil. Flertallet av håndverkere er også veldig kjekke og omgjengelige/joviale. Som en annen her skrev, jeg hadde også vært gretten om jeg måtte jobbe ute om vinteren o.l. Anonymkode: 13b21...0b3 1
Mardina Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Det er ikke min erfaring 😊 De gangene jeg/vi har hatt besøk av rørlegger, har alle vært hyggelige 😊 Bor sammen med en som jobber med trelast og han er stort sett alltid blid og hyggelig 😊
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Mardina skrev (1 time siden): Det er ikke min erfaring 😊 De gangene jeg/vi har hatt besøk av rørlegger, har alle vært hyggelige 😊 Bor sammen med en som jobber med trelast og han er stort sett alltid blid og hyggelig 😊 Jeg har sett mange rørleggere på film. Ikke rart de er fornøyde med tilværelsen når de har slike kunder. Anonymkode: ead6d...ac1
Leo Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Veldig mange av de du ser som er kledd slik at det er tydelig at de jobber på byggeplass etc. snakker ikke norsk så det er ikke sikkert at de forstår om du ønsker dem en god dag eller ber dem dra til helvete med et hyggelig tonefall 😉 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 On 12/10/2022 at 2:59 AM, AnonymBruker said: Med dette mener jeg ikke å sette noen i bås, men jeg begynner å lure. Jeg jobber i matbutikk, og av alle kunder som jobber på byggeplass, rørleggere, snekkere osv., er 8 av 10 potte sure. Kun et fåtall gidder å "hilse" (dvs. grynte et eller annet til svar når jeg sier hei), og når jeg så etter handelen ønsker dem en god dag, snur de bare ryggen til og går uten å si noe. Hater de virkelig jobbene sine så mye at de ikke klarer å spandere et smil og et "hei"? Anonymkode: daf31...ca5 jeg har lest alle svarene her og holder på å le meg ihjel, jeg har vært rørlegger i over 15 år og jobbet på byggeplasser med snekkere, elektrikere, blikkenslager murer you name it alle yrkesgrupper. Her skal jeg knuse mytene, meningene og konspirasjonsteoriene deres 1. det snakkes om at folk snakker ned om folk fra bygg og anlegg, de er ikke intelligente nok og har ikke dametekket ? å herregud svar : Folk i bygg og anlegg har 4-10 år utdanning, ut ifra om de kun har fagbrev eller om de har mester eller viderutdanning noe mange har idag. utdanning eller yrke har ingenting å si om intelligens, finnes en haug med leger som er komplett idioter ang dameteket så er de fleste menn i bygg og anlegg maskuline mannemenn som ikke er redd for å ta i et tak, alle i min krets er enten gift eller i forhold, svært få som er single, de som er single er frivelig singel eller nettopp hatt brudd. Vår arbeidsplass er det også vanlig å trene med vekter for å holde formen bra på jobb, så de fleste av oss er i god form og har også et bra utseende 2. Det snakkes om at bygg og anlegg har dårlig lønn svar : vi bor i norge og ikke kina, bygg og anlegg har gjennomsnittlønn og over, det samme gjelder andre vestlige land. som u.sa danmark, sverige osv, vi har alle god lønn. Jeg er selv rørlegger og har ca 750 - 850 000 pr år basert på hvor mye jeg jobber + bonus. har 330 kr timen og jobber alt fra 190-230 timer i mnd . vi har også gode bonus ordninger og tilegg. merk, dette er ikke gjennomsnittslønn for rørlegger, de fleste har ca 285-300 kr timen, men det er masse overtid og tilegg. de fleste jobber alt mellom 180-220 timer pr mnd. bonus er ikke så normal. Elektrikere tjener det samme, heismontører tjener opp mot 1 million. snekkere , murere har helt gjennomsnittelig lønn. eneste yrke jeg vet har "dårlig" lønn er blikkenslager og maler, men der jobber som oftest polakker og de har drittlønn i norge så dette med at vi har dårlig lønn er BS de vanligste yrkene i bygg og anlegg har 550 - 900 000 i året dvs bedre enn folk som har master eller drittlang utdanning med høyt studielån 3. Byggfolk er sure ( hilsen ts som jobber i butikk) svar : jeg har motsatt erfaring, at heller butikk folk er sure, har drittlønn, vasker og rydder dagen lang, sitter i samme kasse i flere timer og har frekke og ufordragelige kunder. er sjippt og jobbe masse overtid og likevell sitte igjen med mindre lønn enn en 18 årig elektriker lærling har men så er dette min erfaring og overhodet ikke noe som jeg presenterer som fakta slik kvinner på dette forumet gjør med sine meninger. Det kommer helt ann på personene, folk kan ha en dårlig dag, folk kan hate jobben sin eller bare være sliten sjangsen for å hate jobben sin i matbutikk som voksen med like lav lønn som en nybegynner lærling i bygg og anlegg er langt høyere enn å hate jobben sin som fagutdannet byggfolk bare spør om det er flere spm Anonymkode: d0b13...6a7 3
Curiousine Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 walk473 skrev (29 minutter siden): De er nok sur fordi dem har dårlig lønn. 180 kr timen? Min sønn er lærling og har 230. Har forsatt 2 år igjen av læretiden. Han får også lov å jobbe så mye han vil dvs tjene mer penger om han trenger Det er godt mulig, men kommer uansett an på personen. Det vil alltid være noen som er sure det gjelder alle yrker uansett om man er butikkansatt, lege, lærer, tømrer osv.
Gjest ti10 Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 Det er ikke min erfaring, men kan det være at det bare virker sånn når de er hos deg fordi de bare er innom og handler lunsj eller noe, og har det travelt med å komme seg ut av butikken? Hvis man har en tilmålt lunsjpause, er det jo ikke så kjekt å måtte bruke den på å stå i kø i butikken. Jeg er heller ikke interessert i å småprate med butikkansatte når jeg har dårlig tid, så kanskje det bare er det du oppfatter som surhet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå