Gå til innhold

Er det kostbart å la julebelysningen stå på døgnet rundt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid pleid å la dem lyse døgnkontinuerlig i desember måned og syns det er en flott tradisjon som familien setter stor pris på. Ser derimot både færre julelys og flere som skrur dem av når det er lyst nå. Er det fordi det er så dyrt pga strømprisene nå?

Hva gjør dere andre mht julebelysning nå?

Anonymkode: 6bdee...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De drar som regel ubetydelig lite strøm 

Anonymkode: fc901...ee1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De drar som regel ubetydelig lite strøm 

Anonymkode: fc901...ee1

Enig så lenge det er LED-lys og ikke gamle halogen- eller glødepærer.

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har alltid pleid å la dem lyse døgnkontinuerlig i desember måned og syns det er en flott tradisjon som familien setter stor pris på. Ser derimot både færre julelys og flere som skrur dem av når det er lyst nå. Er det fordi det er så dyrt pga strømprisene nå?

Hva gjør dere andre mht julebelysning nå?

Anonymkode: 6bdee...0bf

Her i strøket jeg bor er det mer lys ute en noensinne i år. Lurer på om folk blir inspirert av hverandre. Jeg har selv kjøpt noen enkle skumringreléer tidligere i år av en annen årsak og jeg bruker dem til julebelysningen siden jeg har dem. De skrur lyset i 5 - 6 timer på dagen av seg selv så altså ca 25% av døgnet. Fornøyd med det. Bruker slike https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/timere-og-skumringsreleer/skumringsrele-med-nedtellingstidsur-006053/

Endret av skrue
Skrevet

Dette var nevnt på radio denne uka. Om julebelysningen har ledpærer koster det ca fem kroner for hele desember 

Anonymkode: 375a4...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...