AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Begynte i ny jobb i høst, og har nå igjen 3 måneder av prøvetiden. Planen har hele tiden vært at jeg skal prøve å bli gravid nå ganske snart. Men føler på dårlig samvittighet ovenfor jobben.. Er det tullete, eller er det ufint å bli gravid i helt ny jobb? Det er ingen lederstilling eller en jobb med mye ansvar det er snakk om, men likevel føler jeg på det 🥴 Anonymkode: 81ff9...9f8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Å bli gravid er en større del av livet enn jobben. Kjør på. De som har ansatt deg har nok tatt forbehold om at dette kan skje, dersom du følger kriteriene " kvinne i fruktbar alder" 😊 Anonymkode: 2b785...6f0 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Neida vet om flere det har skjedd med. Anonymkode: e8ce7...db5 1
Maskinfører Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Njæææ er vel ikke ufint men burde kanskje venta litt ? 2
Jullen Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Begynte i ny jobb i høst, og har nå igjen 3 måneder av prøvetiden. Planen har hele tiden vært at jeg skal prøve å bli gravid nå ganske snart. Men føler på dårlig samvittighet ovenfor jobben.. Er det tullete, eller er det ufint å bli gravid i helt ny jobb? Det er ingen lederstilling eller en jobb med mye ansvar det er snakk om, men likevel føler jeg på det 🥴 Anonymkode: 81ff9...9f8 Det er faktisk en helt normal ting å gjøre🙂 De fleste fornuftige mennesker sørger for å få seg en god trygg jobb før de planlegger barn. Og så har man samtidig en biologisk klokke å forholde seg til. Lykke til❤️ 2 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Selvsagt må du kunne planlegge familie samtidig som du har en jobb. Jeg vet at dette er ulovlig å si, men hadde jeg vært arbidgiver, hadde jeg ønsket å vite om noen allerede var 3 måneder på vei. Men begynner du å prøve nå, og blir gravid i morgen, kan du fortsatt jobbe i over 6 måneder (vanligvis) Det er ingen som forplikter seg til mer enn det. Lykke til! 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Nei, dette går helt fint. Gjorde dette selv med nummer to, som 30-åring. Fikk bare lykkeønskinger. Jobbet til jeg var 37 uker på vei. Kom tilbake til mange spennende prosjekter på jobb etter 7 måneder hjemme. Anonymkode: 380a7...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Begynte i ny jobb i høst, og har nå igjen 3 måneder av prøvetiden. Planen har hele tiden vært at jeg skal prøve å bli gravid nå ganske snart. Men føler på dårlig samvittighet ovenfor jobben.. Er det tullete, eller er det ufint å bli gravid i helt ny jobb? Det er ingen lederstilling eller en jobb med mye ansvar det er snakk om, men likevel føler jeg på det 🥴 Anonymkode: 81ff9...9f8 Nei, kjør på! Anonymkode: 1a7e1...b50 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Kjenner meg veldig igjen! Jeg hadde så dårlig samvittighet for å ha blitt gravid, at jeg faktisk vurderte å lyve på meg at det var et uhell -som om det på et vis hadde gjort meg til en mer lojal arbeidstaker Det ble heldigvis tatt godt i mot og kom heller ikke som et sjokk på leder, hverken med nr.1, nr.2 eller nr.3. God støtte og tilrettelegging gjennom samtlige svangerskap (og sykt barn dager) har gjort at jeg føler meg verdsatt, noe som i sin tur øker den indre motivasjonen for å gjøre en god jobb og eierskap til stillingen. En lur investering av en god leder. Kjør på, ingen kommer til å takke deg for at du ventet! Anonymkode: 92604...de1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Jeg ble gravid etter at jeg hadde takket ja til jobben. Jobbet fra august til desember, så gikk jeg ut i permisjon. Ikke optimalt for sjefen, men det gikk veldig bra. Anonymkode: 48e1b...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 Jeg var i din situasjon, men valgte å begynne prøvingen. Gjorde lurt i det, da vi fortsatt ikke har blitt gravide og dette er 2 år siden ❤️ man vet aldri hvor lang tid det vil ta Anonymkode: 9f34c...d96 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Som eier i en bedrift så føler jeg at nei det er ikke greit 🤭 Det hadde laget masse tull for min bedrift, da vi ikke kan ansette noen midlertidig pga lang opplæring. Men folk må få gjøre hva de selv vil. Anonymkode: 7f12b...951 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Helt ok å bli gravid i ny jobb, så lenge du går til uke 37 og ikke blir sykemeldt fra uke 8 og ut svangerskapet som mange blir. Tilbake etter max 6 mnd så burde det gå greit. Barnet har vel også en far som tar omsorgsbyrden så i teorien bør det vel bli max 10 dager fravær i året etter permisjonen. Anonymkode: 8a6e0...455
herzeleid Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Jeg synes ikke en skal prioritere arbeid over noe så viktig som å få barn og vil ikke si det er ufint. Derimot er det nok lurt å være så åpen og samarbeidsvillig som mulig, slik at det løser seg smidigst mulig for alle parter. Jeg tenker også det er på sin plass å vise en viss takknemlighet ovenfor arbeidsgiver og kolleger som tross alt tar belastningen for at en skal kunne gå hjemme, uten at en skal ha dårlig samvittighet av den grunn.
Hareena Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Norge trenger flere barn! Hvis det er et problem eller en overraskelse på en arbeidsplass at deres ansatte i fertil alder blir gravide, er det arbeidsplassen / ledelsen det er noe feil med, ikke «timingen» på graviditeten. Et arbeidsliv varer i 40 år, en barselpermisjon i ett år, den utgjør svært lite i den store sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Kjør på. Arbeidsgivere er brutale roboter når det kommer til kvinner i fruktbar alder. Selv har jeg fått lovnader om fast jobb, men ting ble bare utsatt og utsatt nettopp fordi de var redd jeg skulle få barn. Tullete. Vær kynisk, det er sånn det funker. Anonymkode: b724f...d11 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som eier i en bedrift så føler jeg at nei det er ikke greit 🤭 Det hadde laget masse tull for min bedrift, da vi ikke kan ansette noen midlertidig pga lang opplæring. Men folk må få gjøre hva de selv vil. Anonymkode: 7f12b...951 Herregud for et svar, og veldig diskriminerende. Selvfølgelig skal en kvinne i fruktbar alder kunne planlegge familie og bli gravid, hva du som "bedriftseier" syntes om det - er totalt irrelevant. Tror du dine ansatte lever for å jobbe hos deg? Da tar du helt feil. Folk har en jobb for å få penger, og that’s it. Hvorfor må du ansette noen midlertidig pga graviditet? For en tullete påstand. TS, kjør på - de fleste sjefer/ledere ønsker en kun gode ønsker. Selvfølgelig skal du også bli gravid, hva arbeidsplassen syntes er totalt irrelevant faktisk, du lever ditt liv og de har deres liv. Virker som mange i dag lever i den tro, at jobben er alt her i livet. Anonymkode: 51fe2...38e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjør på. Arbeidsgivere er brutale roboter når det kommer til kvinner i fruktbar alder. Selv har jeg fått lovnader om fast jobb, men ting ble bare utsatt og utsatt nettopp fordi de var redd jeg skulle få barn. Tullete. Vær kynisk, det er sånn det funker. Anonymkode: b724f...d11 Helt enig i dette. De fleste arbeidsgivere gir egentlig totalt faen i deg som menneske, de tenker kun på profitt og inntekt til bedriften. Du må tenke på deg selv, og ikke ta irrelevante hensyn til folk som ikke hadde tatt hensyn til deg. Anonymkode: 51fe2...38e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt ok å bli gravid i ny jobb, så lenge du går til uke 37 og ikke blir sykemeldt fra uke 8 og ut svangerskapet som mange blir. Tilbake etter max 6 mnd så burde det gå greit. Barnet har vel også en far som tar omsorgsbyrden så i teorien bør det vel bli max 10 dager fravær i året etter permisjonen. Anonymkode: 8a6e0...455 🤣🤣🤣 Anonymkode: 51fe2...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå