AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Ofte støter jeg på situasjoner sosialt hvor jeg driter meg ut med en eller annen «feil» kommentar.. Det har blitt så ille nå at jeg knapt tør å utfolde meg sosialt(snakke) med andre.. Føler kommunikasjonen blir så begrenset, da jeg må «skrelle» av meg min personlighet og de meningene jeg har. Alltid veie ordene, og tenke før jeg snakker.. Et familiemedlem av meg sier at hun opptrer som en skuespiller i sin jobb. Hun deler ingenting fra privaten, og er stum som en østers overfor de hun vet er skumle. Jeg er veldig utadvendt av meg, og openminded. Likevel virker det som at det forventes en nedtonet og musegrå holdning, spesielt i jobbsammenheng. Noen med sterke personligheter og overmenneskelige arbeidsevner er fredet. De går fri på arbeidsplassen, og blir ikke jaktet på av mobbere. Nå har jeg begynt på et nytt sted, og forsøker å riste av meg personer som jakter på feil ved alt jeg sier og gjør. Tenker jeg like gjerne kan lage meg en liste over de uskrevne regler og sosiale normer, så jeg kanskje kan unngå å tråkke på andre ubevisst.. Her er noen eksempler jeg har erfart så langt i mitt godt voksne liv: 1. Å spørre om alder er fy fy. 2. Møter du nye mennesker, skal du vente i 2 mnd før du forsøker å gå fra small talk til «bli kjent» prat. Prøver du for tidlig så er du «desperat» etter å få venner.. 3. Del aldri om dine erfaringer når feil oppstår på jobben. Du bli da stemplet som en belærer, og hatet for det. Kom gjerne med flere eksempler, så vi alle kan bli klokere! Anonymkode: 3aa40...e11 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Bryr meg katta Anonymkode: 9f4bf...d59
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Å spørre om noen skal få barn snart, planlegger å få barn? Kommentere dette osv, er ansett som nr1 av de mest uhøflige spørsmålene man kan stille ifølge VG for noen pr siden. Anonymkode: 33fd9...619 9 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 pr=år. Skrivefeil. Anonymkode: 33fd9...619
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Har du blitt voldtatt? Anonymkode: 33fd9...619
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Kollegaene dine er ikke terapeuten din. Dine problemer hjemme med partner, barn, venner etc. hører ikke hjemme på lunsjrommet. Anonymkode: 1c79b...85a 3 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kollegaene dine er ikke terapeuten din. Dine problemer hjemme med partner, barn, venner etc. hører ikke hjemme på lunsjrommet. Anonymkode: 1c79b...85a Det skjønner jeg, men jobben blir likevel et sted som du tilbringer store deler livet ditt på. Blir jeg husvarm må jeg prate for å trives😅 Kjenner jeg blir anspent når jeg må stenge alt inne og spille skuespill hver dag. Jeg takker bare ikje å være noe annet enn meg selv. Men slik har nå samfunnet blitt, hvor du skal skremmes til taushet.. TS Anonymkode: 3aa40...e11 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 Ikke opptre som en besewisser. Spør i stede for å dømme. Vær deg selv og drit i resten så lenge du er snill og grei med andre og deg selv. Anonymkode: f3983...28a 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du blitt voldtatt? Anonymkode: 33fd9...619 ??? Anonymkode: 6ad31...e42 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Ikke alle kan like deg. Og sånn er det bare. Ikke nødvendig å gjøre alt riktig for at andre skal like deg som person. Så lenge du har vært deg selv, og en viss person forsatt ikke vil være venn med deg, gå videre bare 🙂 Anonymkode: 6ad31...e42 3 1
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ofte støter jeg på situasjoner sosialt hvor jeg driter meg ut med en eller annen «feil» kommentar.. Det har blitt så ille nå at jeg knapt tør å utfolde meg sosialt(snakke) med andre.. Føler kommunikasjonen blir så begrenset, da jeg må «skrelle» av meg min personlighet og de meningene jeg har. Alltid veie ordene, og tenke før jeg snakker.. Et familiemedlem av meg sier at hun opptrer som en skuespiller i sin jobb. Hun deler ingenting fra privaten, og er stum som en østers overfor de hun vet er skumle. Jeg er veldig utadvendt av meg, og openminded. Likevel virker det som at det forventes en nedtonet og musegrå holdning, spesielt i jobbsammenheng. Noen med sterke personligheter og overmenneskelige arbeidsevner er fredet. De går fri på arbeidsplassen, og blir ikke jaktet på av mobbere. Nå har jeg begynt på et nytt sted, og forsøker å riste av meg personer som jakter på feil ved alt jeg sier og gjør. Tenker jeg like gjerne kan lage meg en liste over de uskrevne regler og sosiale normer, så jeg kanskje kan unngå å tråkke på andre ubevisst.. Her er noen eksempler jeg har erfart så langt i mitt godt voksne liv: 1. Å spørre om alder er fy fy. 2. Møter du nye mennesker, skal du vente i 2 mnd før du forsøker å gå fra small talk til «bli kjent» prat. Prøver du for tidlig så er du «desperat» etter å få venner.. 3. Del aldri om dine erfaringer når feil oppstår på jobben. Du bli da stemplet som en belærer, og hatet for det. Kom gjerne med flere eksempler, så vi alle kan bli klokere! Anonymkode: 3aa40...e11 Er helt lik. Skal vi bli kompiser? 1
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Møter du nye mennesker, skal du vente i 2 mnd før du forsøker å gå fra small talk til «bli kjent» prat. Prøver du for tidlig så er du «desperat» etter å få venner Har jeg aldri opplevd i mine 30 år på denne planeten. Da var de såfall ikke gira og bli kjent i utgangspunktet. Hvor finner dere disse menneskene? 2
TheHairyToothfairy Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Nei, det er ikke en selvfølge at du kan ta din hund med hjem inn i mitt hus. Nei, du kan ikke lade elbilen din hos meg. Nei, jeg har ikke tenkt å slå på tv fordi du går glipp av en fotballkamp, helt uten videre og i enhver situasjon. Har du problemer med å sikte når du låner toalettet mitt; sitt. Nei, du kan ikke røyke ute på min veranda. Om du har tenkt å stirre ned i mobiltelefonen under hele besøket, kunne du ikke bare blitt hjemme? Nei, jeg er ikke komfortabel med å gi fra meg passordet til min WiFi til alle besøkende. Nei, du får ikke dele bilder du tar av barna mine uten min, min kone og barnas samtykke. 3 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Jeg er ofte upassende, og jeg forstår ikke idéen om sosiale koder på samme måte som andre. jeg er ikke spesielt opptatt av å bli likt. Det er mulig at det gjør at folk liker meg. Jeg har ikke fordommer. Likevel er jeg flink sosialt. Det handler 100% om å lytte. Lytt til hva folk sier og still spørsmål som viser at du har lyttet og at du bryr deg. Lær deg navnene på barna. Merk deg hva andre skal gjøre i ferien og i helgen. Ikke dra de groveste spøkene på jobb eller sammen med nye mennesker. Da kan du snakke om været, jobben og hva man skal gjøre i ferien. Endret 10. desember 2022 av Helene1982 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du blitt voldtatt? Anonymkode: 33fd9...619 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): ??? Anonymkode: 6ad31...e42 Spørsmål jeg har fått av sidepassasjer på bussen. Sånt spør man ikke folk om på bussen! Anonymkode: 33fd9...619 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmål jeg har fått av sidepassasjer på bussen. Sånt spør man ikke folk om på bussen! Anonymkode: 33fd9...619 Utrolig spesiell person du møtte på, hadde blitt helt satt ut! Anonymkode: 6ad31...e42 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Jeg kan fortelle deg en grei regel. Vær deg selv, men ikke tro alle er like deg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, men alle kan ikke orke meg så jeg har lært å tilpasse meg stedet jeg er på. Anonymkode: 34a31...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utrolig spesiell person du møtte på, hadde blitt helt satt ut! Anonymkode: 6ad31...e42 Ja, det ble jeg også. Jeg ble helt satt ut. Jeg mumlet "nei". Jeg var 16 år. Svaret var ja, men jeg klarte ikke å si det. Og sånn spør man ikke om på bussen. En full buss uten ledige seter. Om man kjenner vedkommende eller ikke. Det er ikke greit. Privat, kanskje ja. Men faen ikke på bussen. Anonymkode: 33fd9...619 1
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 Ikke rot rundt i skapene mine, med mindre jeg sier ja. 🤭 Skal du ha brus og nettopp trødd inn dørene, spør meg så finner jeg til deg. Er kun to venninner som har lov og ta seg til rette🙈🧡 Litt noia etter en tidligere kompis gikk i kjøleskapet og mat skap, han ville ha noe å spise og drikke. Ikke legg deg i sengen min. (samme tidligere kompis) Ikke brei deg ut om vi er flere som skal sitte i sofaen. Man sitter oppsatt når man spiser. Ikke halveis ligge i sofaen der du strekker halsen etter maten. Reis deg heller opp 😤 Krangle offentlig? Stryk det. Er dere dritings, gjør det faktisk ikke bedre. Ikke spør folk du ikke kjenner eller ikke sett på lenge, om hun skal ha barn. Dere kjærestepar, ikke spis hverandre opp på buss og tog. Sist idag snakka jeg til et par som så ut som de kunne ha pult der og da. Ikke var de 14 år heller. Aff, ei jeg var mye med kjøpte seg tørr sjampo på et kjøpesenter. Hun dusjer 1 gang i uken og håret så helt grusomt ut og lukta stramt. Så hun kjøpte en slik da. Vente til man kommer til et toalett for og ordne? Neida. Rett utenfor butikken, midt på et svært kjøpesenter. Jeg gikk 🤭🙃
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørsmål jeg har fått av sidepassasjer på bussen. Sånt spør man ikke folk om på bussen! Anonymkode: 33fd9...619 Ikke det samme men. Besøkte ei venninne på psykose post på sykehuset. Da jeg kom inn på hennes avdeling, kom det en annen pasient og lurte på om jeg var en psykolog 🤭 Nææi, eeh.. Jeg går til en selv.🙃 Er litt krise om jeg har gått i behandling så lenge, at jeg ser ut som en behandler selv 🤭. Venninna mi flirte godt 🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå