AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Må påpeke at jeg har snakket med flere leger og de er usikre på hva dette var, jeg fikk ulike forslag. Så jeg spør kun av nysgjerrighet om andre har noen tanker rundt hva dette var? Det skjedde altså for en stund siden. Det begynte med typiske symptomer på streptokokker og fikk utskrevet apocilin av lege. Samme kveld som jeg startet kuren (ikke allergisk) forverret symptomene seg. Det begynte med rare synsforstyrrelser; hvis jeg snudde hodet så jeg fortsatt det jeg så på før jeg snudde hodet i noen sekunder. Utover natten begynte en vanvittig stivhet i alle ledd, jeg ble helt ubevegelig. Til og med ansiktet stivnet, fingre sovnet, armene sovnet og resten av kroppen stiv. Jeg klarte etter lengre tid (2 timer ca) å mykgjøre kroppen nok til å komme meg opp og ble etterhvert mer bevegelig så jeg fikk kommet meg til legevakt. Men legevakt legen mente det var helt normalt pga infeksjon.. I dagene etter fortsatte denne ekstreme stivheten hvis jeg lå eller satt for lenge. Leddene hovnet opp og ble røde eller fikk et rødt utslett. Inni håndflatene fikk jeg også et brannsår lignende utslett hvorpå huden etterhvert flasset av i store biter. Jeg dro til legevakt igjen, hvorpå legen mente det var allergi.. hvilket det ikke var. Og jeg prøvde å si at jeg hadde typiske tegn på skarlagensfeber med utslett over nesa og knallrosa tunge. Ny antibiotika utgjorde ingen forskjell, ei heller allergimedisin. Jeg kontaktet også andre leger som ikke skjønte hva det var. Det hele varte i ca 2 uker, hvorpå stivheten ble gradvis bedre. Hevelsene gikk ned, og brannsårene i håndflaten forsvant. jeg fikk mange forslag fra leger; som betennelse i leddene (men stivheten det gjaldt jo også ansiktet.. ), giktfeber, revmatisk feber.. men selv i dag får jeg ingen av disse til å stemme.. utenom kanskje toksisk sjokk syndrom. Men jeg følte aldri at jeg var døden nær heller. Almenntilstanden; når jeg først klarte å bevege meg igjen var jo egentlig grei nok. Dette er noe av det rareste jeg har opplevd, og vil kanskje aldri finne svaret.. Anonymkode: 11bc7...144
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå