Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med nattduft? 

Er tanken egentlig kveldsduft, som i ut på byen ol? Eller er det for egen (eller andres?) del når man skal sove? 🤷‍♀️

Anonymkode: 4ec7b...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en parfyme som på meg funker litt som lavendel. Jeg slapper av, og sovner lettere enn uten den duften.

Anonymkode: 297b1...347

Skrevet

Mener du sånn sengetøys spray?

Sovespray?

Har sett slike med bl.a.lavendel, som skal hjelpe en å sove bedre.

Eller mener du en parfyme? 

• Liker 1
Skrevet

Mener parfyme. Feks Chanel har en variant i sin Coco Mademoiselle-serie. 

Den er visst ikke ment som en man går ut med, men har på seg for natten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mener parfyme. Feks Chanel har en variant i sin Coco Mademoiselle-serie. 

Den er visst ikke ment som en man går ut med, men har på seg for natten. 

Er det denne du tenker på: https://fredrikoglouisa.no/produkt/coco-mademoiselle-leau-privee-night-fragrance/. Jeg måtte google Coco Mademoiselle nuit for å finne frem til den, for den heter jo ikke noe som gjør det åpenbart at det var den du mente. Om det er riktig parfyme da. I så fall forklarer vel linken hva det er. Det er en parfyme som er laget for å brukes på kvelden. Typisk passer litt tyngre og/eller sensuelle parfymer bedre til festlige anledninger som finner sted på kveldstid, enten det er et selskap, middag på restaurant eller en tur i operaen. 

Jeg har et par parfymer som er ikke er spesielt laget for kveldsbruk, men som passer best til det, siden de er tunge og har mye dybde. En liten sprut bak hvert øre for jeg går i middagsselskap gjør at jeg føler meg litt mer pyntet, og noen ganger litt mer flørtete. Og det er jo ikke det jeg går for på for eksempel jobb, der vil jeg være profesjonell. 

Og da håper jeg at jeg ikke har misforstått fullstendig hva du spør om. 

Skrevet

Det var den jeg siktet til ja. Men flere steder står det at den er ment for selve natten, ikke kveldsbruk «på byen». 

feks her på Fragrantia:

Sitat

Coco Mademoiselle L'Eau Privée is a light oriental made especially for the night - and not for night outs, but for wearing it in bed. Composed of rose, jasmine and musky notes, it is made to be applied to the skin and neglected as an elegant ritual and gesture before bed. The composition is signed by Chanel in-house perfumer Olivier Polge.

mener også å ha lest at andre også har slike nattparfymer. Og da tenker jeg ikke på putespray fra rituals eller Halvor Bakke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var den jeg siktet til ja. Men flere steder står det at den er ment for selve natten, ikke kveldsbruk «på byen». 

feks her på Fragrantia:

mener også å ha lest at andre også har slike nattparfymer. Og da tenker jeg ikke på putespray fra rituals eller Halvor Bakke.

Var innom Fragrantica og leste om den nå, og for å være helt ærlig så skjønner ikke jeg heller greia da. Mulig jeg bare er for praktisk anlagt, men for meg hadde det vært bortkastede penger om jeg skulle bruke hundrevis av kroner på en parfyme jeg skulle bruke i sengen, der er alltid er helt mutters alene. Og kommer til å være helt mutters alene i all uoverskuelig fremtid. Ikke står det noe om at den skal være avslappende og hjelpe deg med å sove heller, det skal være "et elegant ritual". I tillegg står det i anmeldelsene at den er så svak at den fungerer dårlig på dagtid. 

Mulig det er en artig greie for dem som ikke er alene i sengen, men for meg blir det bare tull og fjas, og enda en fullstendig unødvendig greie man liksom "trenger". Og det til tross for at jeg er interessert i parfyme, og synes det er morsomt å prøve nye dufter. 

Nå er jeg fryktelig negativ her, men om du har lyst til å prøve så må du jo bare det. Det kan jo hende det er noe for deg, selv om det ikke er noe for meg. Og det er nok ikke noe annet poeng enn at det skal føles luksuriøst og elegant, virker det som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...