AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Del Skrevet 9. desember 2022 Hvordan ville du ha reagert? Ikke gavekort, men kontanter eller vippsing. Anonymkode: 37bd8...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 9. desember 2022 #2 Del Skrevet 9. desember 2022 Da burde det være et j*vla høyt beløp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaSol Skrevet 9. desember 2022 #3 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan ville du ha reagert? Ikke gavekort, men kontanter eller vippsing. Anonymkode: 37bd8...c17 Spesielt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Del Skrevet 9. desember 2022 3 minutter siden, Junine said: Da burde det være et j*vla høyt beløp. Hvorfor det Anonymkode: d76c2...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Del Skrevet 9. desember 2022 Vi har felles økonomi, så det hadde vært... som å få ingenting. Anonymkode: 04091...f88 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. desember 2022 #6 Del Skrevet 9. desember 2022 Kommer an på beløpet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Del Skrevet 9. desember 2022 Felles økonomi her, så ser ikke poenget med gaver i det store og hele.. går jo utover vår felles økonomi?? Anonymkode: 56adb...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. desember 2022 #8 Del Skrevet 9. desember 2022 Helt greit om det var tiltenkt noe spesielt, og ikke en lat vane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 9. desember 2022 #9 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det Anonymkode: d76c2...acb Fordi å kun gi penger er det «enkleste» man kan gjøre. Null innsats. Null tanke bak gaven. Så da burde beløpet være rimelig høyt dersom jeg skal se bort i fra at han har brukt 0 energi på å tenke ut en gave til meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har felles økonomi, så det hadde vært... som å få ingenting. Anonymkode: 04091...f88 Det samme kan du da si om det han evt kjøper til deg, spesielt om gaven ikke faller helt i smak. Anonymkode: dbc1a...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 9. desember 2022 #11 Del Skrevet 9. desember 2022 Greit for meg. Heller det enn at han kommer på lure ideer som orange håndduker og badesalt (vi har ikke badekar) 😂 Gaver er ikke en av styrkene til min men det gjør meg ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Del Skrevet 9. desember 2022 Junine skrev (17 minutter siden): Da burde det være et j*vla høyt beløp. Enig, 25.000 hadde vært greit Hadde det vært en tusenlapp hadde han fått den i retur og beskjed om å booke seg inn på hostell resten av jula for han hadde ikke fått sove med meg! Anonymkode: a9b1a...f48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelmådig Skrevet 9. desember 2022 #13 Del Skrevet 9. desember 2022 Dersom det var fra 25 tusen og oppover hadde det vært veldig fint. Hadde likt det godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Del Skrevet 9. desember 2022 Høres kleint ut. Anonymkode: 5bdfe...53b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Del Skrevet 9. desember 2022 Med eksen så hadde vi det slik at i julegave så kunne vi begge kjøpe seg julegave fra den andre som kostet f.eks 5000 kr. Noe vi ikke hadde tatt oss råd til tidligere men som vi hadde veldig lyst på. Vi hadde felles økonomi, og tok da dette ut av fellesen (alt var jo felles), kjøpte gaven selv og pakket inn, og skrev fra den andre. Synes at en julegave skal være noe man pakker opp. Å bare si at du har vippset er rett og slett ukoselig. Det må i så fall være at ene ungen har fått en gave til 1000 og den andre til 700, og 300 inn på konto. Men hadde ikke satt 1000 inn på konto og null gave. Å gi penger fra felles konto kan være ok om det er et større beløp som du kan kjøpe en dyr gave. Om du vippser 300 kr fra felles konto, så har du jo bare 300 mindre å handle mat for og betale regninger med 👀 Anonymkode: c857b...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Del Skrevet 10. desember 2022 Det ville jeg sett på som veldig upersonlig og spesielt. Hvis han er så tom for ideer, får dere heller bestemme dere for å kjøpe en felles julegave til hverandre, som kunst e.l., så får dere noe som begge liker. Kan være koselig å gå på en kunstutstilling sammen, og finne noe fint som dere kan henge opp i romjulen. Hvis ikke det passer for dere, får du komme med konkrete ønsker til hva du kan tenke deg i gave. Anonymkode: 44acc...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #17 Del Skrevet 10. desember 2022 Junine skrev (4 timer siden): Fordi å kun gi penger er det «enkleste» man kan gjøre. Null innsats. Null tanke bak gaven. Så da burde beløpet være rimelig høyt dersom jeg skal se bort i fra at han har brukt 0 energi på å tenke ut en gave til meg. Med mindre det er til noe du ønsker deg som er dyrt. At han tenkte penger til deg for det. Tenker ikke sko til 2000,- men litt mer ekstra ordinære ting. Men ja, hadde blitt skuffa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det samme kan du da si om det han evt kjøper til deg, spesielt om gaven ikke faller helt i smak. Anonymkode: dbc1a...ae5 Nei. Ting betyr litt ekstra når han selv har brukt tid på å velge ut noe til meg. Og bommer han helt har vi veldig lav terske for å bytte. Men nå mener jeg pengegaver og gavekort er noe tull uansett da, for jeg legger noe annet i gaver enn hvor mye verdi man får ut av det, og mener det som betyr noe er at giver har brukt tid og energi, og viser at de kjenner deg. Anonymkode: 5eb7d...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 10. desember 2022 #19 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Ting betyr litt ekstra når han selv har brukt tid på å velge ut noe til meg. Og bommer han helt har vi veldig lav terske for å bytte. Men nå mener jeg pengegaver og gavekort er noe tull uansett da, for jeg legger noe annet i gaver enn hvor mye verdi man får ut av det, og mener det som betyr noe er at giver har brukt tid og energi, og viser at de kjenner deg. Anonymkode: 5eb7d...951 Jeg ble satt ut av kollegen min her. Jeg fylte bursdag. 1) hun huska datoen. Er lenge siden jeg nevnte den. 2) hun har snappet opp at jeg liker ugler. Så fikk en søt plakat med noen ugler på en trestamme i søte farger. 3) hun har og fått med seg at jeg leier og ikke får lov og lage hull eller merker på veggene. Fikk sånn skitt til og henge denne plakaten opp med. Var ikke sånn økonomisk dyr gave, men for meg personlig betydde dette masse. Etter dritt miljø og omtrent mobba der jeg jobba et år, for noen år siden, så få en slik kollega som lytter og får med seg ting jeg nevner, som er ganske mye #ADHD🤘🏻🤙🏻 og bli sånn satt pris på. Ble omtrent mer glad for dette, enn ny dyr tv som familien min spleisa på. 🙈 Jeg ble veldig glad for den altså, har gnåla om tv siden høst. At jeg ønska meg penger til bursdagen, og la av penger selv. Så ordna de alle mann en tv til min 30 årsdag 🧡🙏 Blitt endel film på kveldene kan man si🥳 Gikk fra 9 år gammel 32" til 43" smart tv. Litt forskjell 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 10. desember 2022 #20 Del Skrevet 10. desember 2022 Det hadde ikke hatt noe for seg, og det vet vi begge. Om jeg skulle slite og trenge pengene, så hadde jeg bare fått penger utenom jul, og gave i tillegg... Samme hadde jeg gjort for han. Vi har vært sammen så lenge at det er naturlig Vi er ikke så opptatt av pris. Noen ganger finner vi en bra julegave til hverandre og bruker noen tusenlapper, andre ganger kan det bli noen hundre kroner fordi vi ikke fant noe bra. 6 hours ago, AnonymBruker said: Felles økonomi her, så ser ikke poenget med gaver i det store og hele.. går jo utover vår felles økonomi?? Anonymkode: 56adb...6fc Man viser at man er bevisst på hva den andre liker og trenger. Dersom partner gir deg bra gaver, så viser det at han forstår og følger med på hva du liker og trenger. Det varmer. Det er koselig å ha en stund sammen der man utveksler gaver. Ikke at man må gi gaver for å ha det koselig. selvsagt Dersom det går utover økonomien, at man ikke har råd, så kan man enten gi noe enkelt og billig eller droppe gaver, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå