Gå til innhold

Er redd for å bli gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20 og livredd for å bli gammel. Gruer meg til den dagen jeg fyller 30 eller 35. Det er kjempedeilig å ha en ung kropp. Har hørt det er kjempevondt å ha en gammel kropp. 
Synes det er deilig å kunne gå opp ei trapp uten å få vondt. Deilig å kunne kle meg som jeg vil. Og kunne reise, ha fest, være med venner osv. 

Men er livredd for å bli gammel og tenker på det hver dag. Hvordan hadde dere det når dere fylte 30? 35? Vil hukommelsen være like god etter 30? 

Anonymkode: 72f28...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gud - åsså 30 da. Det finnes jo ikke noe igjen av en ungdommelig kropp da! Alt er selvfølgelig helt giktisk og man har mistet all hukommelse!

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Gud, så mange Trolle tråder i kveld! Går det bra med deg, du som lager alle disse? Man kan få mye ut av å gå seg en tur, bake noen julekaker, ringe en venn?

Anonymkode: 62a8f...f12

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er helt forjævlig å være utgammel som meg... Mye verre enn du kan forestille deg.

Jeg som 41 åring burde egentlig ligge på gamlehjem og ikke sitte å trykke på mobilen en fredagskveld. Jeg må jobbe i morgen også, men egentlig burde jeg blitt pensjonert for et par år siden. 

Anonymkode: e5ec8...674

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er 20 og livredd for å bli gammel. Gruer meg til den dagen jeg fyller 30 eller 35. Det er kjempedeilig å ha en ung kropp. Har hørt det er kjempevondt å ha en gammel kropp. 
Synes det er deilig å kunne gå opp ei trapp uten å få vondt. Deilig å kunne kle meg som jeg vil. Og kunne reise, ha fest, være med venner osv. 

Men er livredd for å bli gammel og tenker på det hver dag. Hvordan hadde dere det når dere fylte 30? 35? Vil hukommelsen være like god etter 30? 

Jeg og er det da begynner alle problemene. Godt vi har mange år igjen før høyt blodtrykk hengepupper osv🫤

Anonymkode: 440a7...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt forjævlig å være utgammel som meg... Mye verre enn du kan forestille deg.

Jeg som 41 åring burde egentlig ligge på gamlehjem og ikke sitte å trykke på mobilen en fredagskveld. Jeg må jobbe i morgen også, men egentlig burde jeg blitt pensjonert for et par år siden. 

Anonymkode: e5ec8...674

Ja… på tide og legge seg for 40+

Anonymkode: 440a7...d31

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke noe deilig å være ung hvis man skal bruke ungdomstida på å være redd for å bli gammel. Du kaster bort det gode du har!

Anonymkode: 20455...1bd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Overgangen går gradvis det er ikke sånn at plutselig når du er 30 år så kan du verken gå i trapper ett uten at det er vondt. Hvorfor skal hukommelsen plutselig bli dårlig når man er 30, det er ikke gammelt. Jeg er i slutten av 50 årene og ja det er en del vondter her og der. Men skal du gå og grue deg til du blir eldre så får du dårlig livskvalitet og det sliter deg ut. Nyt livet her og nå og ta ting som det kommer. Man kan ha kjempedårlig helse når man er i 20 årene også. Man vet ikke hva livet bringer. 

Anonymkode: 43991...b10

• Nyttig 4
Skrevet

Ja, natt til den dagen du fyller 30 så skjer alt dette!! Jada du kommer deg ikke opp trapper lengre. Du våkner med smerter på 30 årsdagen. Å fester og moro er du for gammel til.

Anonymkode: 8d1bc...aa1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Gud, så mange Trolle tråder i kveld! Går det bra med deg, du som lager alle disse? Man kan få mye ut av å gå seg en tur, bake noen julekaker, ringe en venn?

Anonymkode: 62a8f...f12

Lyser troll men hadde en venninne på 24 som snakket sånn om meg på 33, og hun var oppriktig. Syns jeg var sprek som stod opp tidlig, kult at jeg drakk vin i min alder, sa det var for sent for mer å finne en mann i min alder, som ga dårlig selvtillit osv, jeg orker ikke være venn med henne mer 😅

Anonymkode: 05e62...aea

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare vent til du er over 40...

Du kommer kun til å skimte verden gjennom gråstær flekkene, hvis du da overhodet orker å bruke øynene med det infernalske trykket du har i øyehulene på grunn av grønn stær. Kreften i tarmen gjør do-besøk både grisete og vond, hvis du da ikke er så heldig å fått operert stomi som gjør smertene mer tålelig. Det svake hjertet med utslitte hjerteklaffer som pumper blodet sakte ut til de plakk-fortettede hjerteårene gjør hver bevegelse slitsomt og anstrengt.

Anonymkode: 90f57...b51

• Liker 2
Skrevet

🧌 

Anonymkode: 5ad61...fd5

Skrevet

Etter at jeg fylte 30 har jeg blomstret og det synes mange av vennene mine og. Du slutter å bry deg om hva andre synes. Du skjønner at verdien din er mer enn en kropp. Når det er sagt jeg har aldrivært så fornøyd med kroppen som når jeg var 33-35 år. Har nå fått barn og ikke helt tilbake til der jeg var men skal det. Samfunnet vårt har skapt en idé om at eldre kvinner er verdiløse. Bare tull, vi blir visere og visere. Selv om mange dessverre bare er opptatt av å se og høres yngre ut.

Anonymkode: 56273...8a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt over femti og har ingen smerter.Prøv å spise sundt og tren.Mange på femti som har det bra.Kjenner flere oppegående rundt min alder også er det en fordel at man med årene lærer mer om livet.Det er mange femtiåringer damer som er veldig flåtte ,bare se dem for eksempel i media .Dessuten føler man oftest ikke gammel som femti åring, men vel ofte middel aldrende.Er mange som er aktive sosialt også , spesielt etter at barna har blitt større.Er nok mange som ser dette som noe av den beste tiden i livet de har hatt .

Anonymkode: 63cb6...a9b

• Liker 2
Skrevet

Det er vondere å gå ned trapper enn opp, så det er det du skal grue deg til. Og alle rynkene da, som kom over natten da jeg bikket 30. Det gjorde fysisk vondt å se i speilet. Hilsen k33

:sjenert:

Skrevet

Jeg er 45 år så jeg har jo allerede en fot i graven. Må gå med stokk ute og har trappeheis inne, det er standard når man bikker 40. Men kan kose meg likevel - en bit fyrstekake hver søndag kveld unner jeg meg. 

Anonymkode: a5dbf...581

• Nyttig 1
Skrevet

Pleide å og bli redd for å bli gammel og grå og tannløs jeg og, men nå som jeg er 40 har jeg funnet ut at det er mange gode supper likevel. Så middagen går fortsatt ned, slapp av :)

Anonymkode: 4da17...bfa

• Liker 1
Skrevet

Trøst deg med at her på den andre siden er alle 20 år igjen. Vi på 30 + koser oss glugg ihjel her når vi er tanketomme høns igjen.

Anonymkode: cfcfc...540

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 22.57):

35?? Da er man på topp enda- nå må du gi deg!! Mange begynner å skranter litt ved 43 årsalderen ca...Jeg er 53- min hukommelse er super- det har min mor på 86år også....

Anonymkode: fe8ec...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...