AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Katten min er 1 år, og jeg fikk nylig en ny kattunge på 12 uker. Denne katten er veldig liten i forhold til min gamle katt. Knurringa og fresinga er de ferdig med og det virker egentlig som de har akseptert hverandre. Nå er problemet at dersom kattungen løper eller gjemmer seg, løper gamlekatten etter han og holder han fast, det ser ut som han skal til å bite. Det skal sies at kattungen er flink til å terge katten også. Jeg stopper "leken" når kattungen hyler. Det er ikke lett å få de til å slutte. Plasserer kattungen på badet. Jeg er redd for at katten ser på kattungen som en mus e.l. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: e4d99...119
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Ta en titt på jackson galaxy sine youtube klipp. Han har et par om slossing, introduseringer og kattunge vs katt osv. Han er veldig flink. Hvis du synes det er litt kjedelig så bare speed opp klippet. Anonymkode: 66364...885 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 virker som den eldre katten bare viser kattungen hvordan man leker? I verset fall, glemmer hen seg og tenker at kattungen er et bytte som hen skal "ta" men tenker at hen merker det om kattungen hyler. Eller hva? en katt på 1 år er en "tenåring" og kan være veldig lekne. Anonymkode: 0f582...c57 1 1
Mia74 Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): virker som den eldre katten bare viser kattungen hvordan man leker? I verset fall, glemmer hen seg og tenker at kattungen er et bytte som hen skal "ta" men tenker at hen merker det om kattungen hyler. Eller hva? en katt på 1 år er en "tenåring" og kan være veldig lekne. Anonymkode: 0f582...c57 Hei, det virker absolutt som det er lek fra kattens side. Det som bekymrer meg er den store størrelseforskjellen og at han blir så voldsom. Han virker glad når han treffer kattungen, men begynner raskt å jage han rundt. Og for det meste har kattungen bare lyst til å leke og løpe, ikke bli angrepet hele tiden. Katter leker også med musa før de dreper den, så det er dette som bekymrer meg
Mia74 Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta en titt på jackson galaxy sine youtube klipp. Han har et par om slossing, introduseringer og kattunge vs katt osv. Han er veldig flink. Hvis du synes det er litt kjedelig så bare speed opp klippet. Anonymkode: 66364...885 Takk for tips, jeg har allerede sett videoer på denne kanalen m/ flere 😊
Maskinfører Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Hei ja dette er lek men hold de under oppsyn når gamle pus vil sove kan det bli bråk når lille pus kommer og vil bråke med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå