Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott kjæreste gjennom et par år, men han liker ikke å reise andre steder enn innenlands, til nød til Sverige. Jeg elsker å reise, og lever gjerne spartansk i perioder for å ha råd til å reise langt avsted et par-tre ganger om året.

Dette plager meg, reisinga er årets høydepunkt for meg, og jeg er redd jeg på sikt vil kjede meg meg en en så hjemmekjær mann, og helt personlig kjeder jeg meg voldsomt på norgesferie. Er dette  en så stor ulikhet at vi ikke vil ha det bra sammen på sikt?

Vi er vel voksne begge to, og jeg tenker pensjonstida skal fylles med masse reising til spennende steder, men kjæresten er ikke så gira på nye opplevelser som meg, selv om han er  litt yngre enn meg.

Hvordan kan vi leve med dette da?

Anonymkode: 5e746...140

• Hjerte 1
Skrevet

Han må høre på dine ønsker og ta hensyn til disse, ellers må du gi opp håpet og drømmen

Anonymkode: 0c4ce...807

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han må høre på dine ønsker og ta hensyn til disse, ellers må du gi opp håpet og drømmen

Anonymkode: 0c4ce...807

Det tror jeg du har rett i. En uke Lofoten på meg og en uke Lisboa eller Casablanca på ham. Sånn må det bare bli.

Skrevet

Dere må jo begge ta hensyn til den andre. Hva med å velge annen hver gang?

Og så kan dere jo tilrettelegge litt slik at det blir litt kjekkere for den som ikke får viljen sin når dere er på tur. 

Anonymkode: acb10...a80

• Liker 1
Skrevet

Sånne ting er noe jeg pleier å spørre om i en datingfase for å finne ut om man er kompatibel eller ikke. Om reise er viktig for deg må du vurdere om du vil få like mye glede ut av å reise alene eller kan reise med venninner eller om sånne opplevelser er viktig å skape sammen med en partner. Isåfall så har du desverre feil partner nå...

Anonymkode: d0c5e...c81

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånne ting er noe jeg pleier å spørre om i en datingfase for å finne ut om man er kompatibel eller ikke. Om reise er viktig for deg må du vurdere om du vil få like mye glede ut av å reise alene eller kan reise med venninner eller om sånne opplevelser er viktig å skape sammen med en partner. Isåfall så har du desverre feil partner nå...

Anonymkode: d0c5e...c81

Viktig å reise med kjæresten min, er der jeg sanker de viktigste opplevelsene. Synes jeg spurte om alt, men det punktet glemte jeg.

Skrevet

Kan dere ikke dele dere noen ganger sånn at du reiser alene? Må jo ikke ha all ferie sammen. 

Jeg forstår deg godt. Jeg elsker å reise og ville nok ikke gott avkall på det pga en partner. 

Anonymkode: 74a6c...d3b

• Nyttig 3
Skrevet

Han høres ut som en ganske darry fyr. Folk som ikke vil se verden er som regel temmelig boring

Anonymkode: b8a0d...c13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han høres ut som en ganske darry fyr. Folk som ikke vil se verden er som regel temmelig boring

Anonymkode: b8a0d...c13

I grunnen enig, trygghetsnarkomane folk er ofte litt treige, og det bekymrer meg. Kjenner jeg ikke gidder å bruke feriene mine på norgesferie og hjemmeferie.

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor liker han ikke "dine" turer? Er det for dyrt? For omfattende å planlegge? Hvis det er planleggingen, hadde han ville vært med om du sto for planleggingen?

Anonymkode: b97bf...367

Skrevet (endret)

Høres ut som meg han da jeg har få Behov telt/hytte  og fiskestang holder i massevis :) men kan jo bli ett aldri så lite eventyr  det og :) 

Endret av Maskinfører
Skrevet

Kan du ikke reise alene, eller med en venninne/venn?

Dersom kjæresten din ikke er glad i å reise, synes jeg det blir feil med "tvang"(motvillig deltakelse.

Jeg er en av dem som ikke er så glad i å reise. Jeg trives best hjemme, og lader opp med å slappe av her. Det er mange spennende steder å reise til, men jeg blir på en måte sliten av det (har reist en del tidligere), og da blir det ikke verdt det for meg. Mulig din kjæreste også har det sånn?

Jeg forstår godt at du har lyst til å reise sammen med kjæresten din, men blir ikke det litt "feil" dersom kjæresten egentlig ikke har lyst?

Anonymkode: f3ad4...d06

• Liker 1
Skrevet

Dere er nok altfor forskjellige.

Han vil bare bli roligere og roligere med årene, og du vil måtte reise alene. Det er jo ganske trist, når du ser for deg at dere skal tilbringe pensjonisttilværelsen med å planlegge turer og farte rundt. Han har ingen interesse av det, og da smitter uviljen hans over på deg. Blir trist å skulle mase seg til en tur, da tror jeg du fort vil gi opp.

Dagene vil nok bli ganske lange og kjedelige om begge skal gå i huset og kjede seg hver eneste dag, og den største adspredelsen blir en liten kjøretur i nærområdet...

Anonymkode: ed161...cbf

• Liker 2
Skrevet

Har og hatt en av dem. Han kunne reise utenlands, men ikke varmere strøk. Måtte være en kulturell eller historisk plass. Han hater sol og hater varme enda mer. Og er hjemmekjær og aner ikke hvordan det er og ha det gøy. Funka fint i pandemien, men fant fort ut da vi prata om ferie 2023. Kliss ulike preferanser om hvor vi ville. Jeg bruker ikke ei uke i Italia for og se på kunst, som ikke er ved sjøen engang. 🧐

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne som er i et ekteskap med en mann som ikke liker å reise. Så hun reiser med ei fast venninne og de koser seg veldig på reise sammen. 

Anonymkode: 240ee...98b

Annonse
Skrevet
Maestro skrev (7 timer siden):

Har og hatt en av dem. Han kunne reise utenlands, men ikke varmere strøk. Måtte være en kulturell eller historisk plass. Han hater sol og hater varme enda mer. Og er hjemmekjær og aner ikke hvordan det er og ha det gøy. Funka fint i pandemien, men fant fort ut da vi prata om ferie 2023. Kliss ulike preferanser om hvor vi ville. Jeg bruker ikke ei uke i Italia for og se på kunst, som ikke er ved sjøen engang. 🧐

Hvordan gikk det, dere klarte ikke å komme til en kompromissløsning? Ville gjerne sett kunst i Italia, men er enig i at det høres stusselig ut å ikke se havet. Mye man må kunne enes om..

Tenker det handler litt om hensyn, hvis jeg ofrer meg en uke på Vestlandet, må han kunne ofre seg en uke i Marokko eller Albania. Begge må møte hverandres behov, eller så funker det ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor liker han ikke "dine" turer? Er det for dyrt? For omfattende å planlegge? Hvis det er planleggingen, hadde han ville vært med om du sto for planleggingen?

Anonymkode: b97bf...367

Han skylder halvveis på økonomi, men jeg tror nok hovedårsaken er at han er ikke er så glad i å gjøre nye ting der han ikke har helt oversikt på forhånd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan gikk det, dere klarte ikke å komme til en kompromissløsning? Ville gjerne sett kunst i Italia, men er enig i at det høres stusselig ut å ikke se havet. Mye man må kunne enes om..

Tenker det handler litt om hensyn, hvis jeg ofrer meg en uke på Vestlandet, må han kunne ofre seg en uke i Marokko eller Albania. Begge må møte hverandres behov, eller så funker det ikke.

Han ville ikke betale for ei uke i varmere strøk. Men er ikke sammen med han lenger, av andre årsaker 🙈 Men han liker og ha det kjente og trygge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 11.17):

Men er det noe hyggelig å være i et forhold der du må "ofre deg" for å være med på ting som er viktige for ham, og han må gjøre noe han slettes ikke har lyst til, bare for å tilfredsstille deg?

Tror ikke det vil fungere i lengden. Jeg ville ikke hatt glede av en tur hvis jeg måtte tvinge den andre med.

Anonymkode: ed161...cbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...