Gå til innhold

Alltid hatt lyst til å reise til USA, men er det trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til USA,  til ''Universal studios'' i Orlando. Typen mener det ikke er trygt i det hele tatt å bare reise til USA med tanke på alle gærningene som bor der, hvor mye galskap som skjer der borte og ikke minst at alle og en hver kan bære våpen. Hva mener dere? Man leser jo nesten daglig at det skjer noe grusomt der borte, men er det virkelig så farlig å feriere der bare for en kort periode? 🤷‍♀️

Anonymkode: 6579d...652

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er relativt trygt, men så er alt relativt da 🙂

Skrevet

Herlighet, selvfølgelig er det trygt å reise til USA!

• Liker 4
Skrevet

Sær norsk tankesett 

Anonymkode: 7e451...956

• Liker 2
Skrevet

Er det trygt for meg å ta meg en spasertur alene bare for å ''utforske'' på kvelden nær hotellet for eksempel?🤷‍♀️

Skrevet

Nei, som du skriver, de bærer våpen. Plutselig er du på feil sted til feil tid. Og du som jente burde ikke tenke tanken på å gå rundt alene etter det er blitt mørkt.

Anonymkode: 233d2...cd6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde vel mye heller reist til Florida enn Illinois, Michigan eller Massachusetts, f.eks, selv om det er flere med våpen i Florida...  Personlig har jeg helt mistet lysten på å reise til Mørica, men det har ikke så mye med "trygghet" å gjøre...  Spørsmålet er heller ; hvorfor fare dit når det er så mange andre, og myyyyye finere steder å reise i verden (om dere ikke skal besøke noen)... 🤪

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nesten som å spørre om det er trygt på jorden, USA er stort.

Google no go zones og navn på byen. Sålenge man tar forholdsregler og ikke vifter med penge på gata osv er det nesten like trygt som Oslo. Mange steder tryggere.

Anonymkode: 75063...f6e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 22.54):

Nei, som du skriver, de bærer våpen. Plutselig er du på feil sted til feil tid. Og du som jente burde ikke tenke tanken på å gå rundt alene etter det er blitt mørkt.

Anonymkode: 233d2...cd6

Litt sånn som i Oslo med andre ord?

Anonymkode: 091d3...951

• Liker 1
Skrevet

Ikke trygt. Hvorfor har da USA flest seriemordere i verden og høyest andel av befolkningen i fengsel?

Anonymkode: 31edc...f8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 22.53):

Er det trygt for meg å ta meg en spasertur alene bare for å ''utforske'' på kvelden nær hotellet for eksempel?🤷‍♀️

Hvilket hotell?

Anonymkode: 37d0c...094

Skrevet

Er det trygt å ta buss som Greyhound? 

Anonymkode: 9a795...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilket hotell?

Anonymkode: 37d0c...094

The Delaney Hotel

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det trygt å ta buss som Greyhound? 

Anonymkode: 9a795...77c

Nei, ikke gjør dette hvis du er hvit. Høy risiko for å bli trakassert. Har bodd i Usa i 9 år.

Anonymkode: 21211...69b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke trygt. Hvorfor har da USA flest seriemordere i verden og høyest andel av befolkningen i fengsel?

Anonymkode: 31edc...f8c

Tror du det ville vært færre, like mange eller flere i fengsel i Norge hvis vi hadde de samme lovene som i USA? 

TS, jeg har vært på østkysten, vestkysten og i sør i USA. Inkl. Disney Orlando, Florida. 

Mitt utgangspunkt når jeg reiser er at jeg alltid tar mine forhåndsregler. Er jeg å reiser i fattige strøk i Afrika eller Brasil så tar jeg av meg alt av verdisaker, jeg går kun med det nødvendigste, har aldri kort på meg, kun kontanter osv. Har enda til gode å bli ranet eller utsatt for annet kriminelt. Samme gjelder USA, viser du for mye, drikker deg overstadig, oppfører deg som en tosk, provoserer med blikking etc så vil du alltid provosere noen som kommer til å reagere. Lærte i sin tid noe som kaltes fengselsblikket, det vil si, når du går så ser du ned på tærne dine og gå i fra a til b. Og skulle du blir ranet så gi for guds skyld fra deg alt du eier og har, for du har likevel ikke så mye på deg da det meste ligger i safen på hotellet. 

Så har du de som alltid opplever noe, de som alltid blir utsatt for noe, de som alltid har en skummel historie å fortelle.. Tenker de virker provoserende på de som er ute etter bråk. 

Anonymkode: f8de8...f70

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i New York for ca 11 år siden og da følte jeg meg veldig trygg. Ingenting skummelt som skjedde, var rolig og avslappet atmosfære. Var endel politi ute og gikk, men helt udramatisk, og jeg syntes bare det føltes tryggere. Men har lest at New York er «ryddet opp i», var i hvert fall det på den tiden.

Mine foreldre har vært på organisert reise i hele Florida, det gikk helt fint og var bare kjekt.

Men som andre skriver, det kommer helt an på hvor du skal. Noen byer hadde jeg rygget unna. Å gå ute alene om kvelden gjør jeg faktisk heller ikke i Norge lenger.

Anonymkode: 46ffc...912

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Jo det er trygt. Igjen denne redselen og usikkerheten hos norske..

Flere enn et par keg kjenner til har vørt i USA tre ganger denne høsten. Ingen av gangene følte de på utrygghet.

Skrevet

Har vært på roadtrip i ungdommen sammen med venninne i California. Ellers vært med familie, også med barn. NY har jeg vært i et par ganger. 

Usa er et fantastisk ferieland! 

Skrevet

I USA gjelder det å holde seg unna de fattigste områdene. Det er virkelig en ghetto som minner deg om u-land.

Anonymkode: 21211...69b

• Nyttig 1
Skrevet

Altså, om man skal kreve at er land er like trygt som Norge for å reise dit kan man knapt reise. det handler i stor grad om å gjøre litt research og ta forhåndsregler. lås alltid døra, undersøk hvilket nabolag man bør holde seg unna. Ikke gå alene ute om kvelden osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...