Gå til innhold

Falsk nettside? Klær. Litt for billig. Tilbyr å betale med Klarna.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du tror kanskje nettsiden er falsk, men forventer at vi skal klikke på lenken du legger ved? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (10 minutter siden):

Du tror kanskje nettsiden er falsk, men forventer at vi skal klikke på lenken du legger ved? 

Ja, faktisk. Ikke noe humbug med linken. Måtte jo også ta den med slik at noen kunne vurdere. 

Anonymkode: 25038...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Slutter det på .com så styrer du unna..

Anonymkode: a4144...e47

Jeg handler av og til fra sider som har .com som ending. F.eks. så har Zalando .com i nettadressen deres. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det er da virkelig ikke nødvendig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Automagisk skrev (1 minutt siden):

Får du betale med Klarna er de seriøse.

Nei, mange dropshippingsider drevet med kopier fra utlandet bruker klarna. Klarna er ikke nok til å si de er seriøse. Sjekk returrutinene, og hvor firmaet har adresse, det pleier gi god indikasjon

Anonymkode: 64ec2...7dd

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, mange dropshippingsider drevet med kopier fra utlandet bruker klarna. Klarna er ikke nok til å si de er seriøse. Sjekk returrutinene, og hvor firmaet har adresse, det pleier gi god indikasjon

Anonymkode: 64ec2...7dd

Ok, har bare vært borti seriøse så lenge de har hatt Klarna.

Klarna er og veldig greie på å ordne opp og stopper betalingen hvis noe ikke er greitt med varen eller ting tar veldig lang tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er du helt paranoid?

Anonymkode: dfe1e...76f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Teatrica said:

Det er ikke farlig å trykke på en lenke...

Anonymkode: dfe1e...76f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket. Domenet er eid av noen som har en adresse i kanada (men det kan jo være hvorsomhelst). Domenet ble opprettet 1. desember i år. Jeg ville ha styrt unna, men jeg har ikke sett på siden. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er juks og bedrageri. Ikke gå på den!

Det står ikke noe norsk (eller utenlandsk for den delen) organisasjonsnummer, ingen kontaktmuligheter annet enn en epostadr som like gjerne kan være humbug. Ingen fysisk adresse for hvor firmaet faktisk holder hus, og ikke noe telefonnummer.

Jeg ser på dette som en klassisk svindelside. Ingen tvil. 

Det har forøvrig stått i en artikkel at Klarna som betalingsmåte ikke er noe kvalitetsstempel. De godkjenner alle, inkl sider som har vist seg å være svindlere, og har fått kritikk for det. Det kan også være falsk Klarna logo-opplegg og bare satt inn for å "berolige" folk, men at de ikke har noen avtale med Klarna overhodet egentlig.

Les for eksempel denne, der folk ble lurt i netthandel og trodde det var et kvalitetsstempel at det var Klarna involvert.

Endret av Million
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som en side som videreselger kinesiske produkter, men til høyere pris enn Wish og aliexpress. De skriver at de er tilknyttet ulike bedrifter og leverer fra de beste. 

Om de er seriøse vet jeg ikke, men med så lite informasjon om dem som selger og såpass høy pris hadde jeg ikke kjøpt av dem. 

Da du posta lenken tenkte jeg forøvrig at du prøvde å reklamere for dem. 

Anonymkode: 5144e...2a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, skrue said:

Sjekket. Domenet er eid av noen som har en adresse i kanada (men det kan jo være hvorsomhelst). Domenet ble opprettet 1. desember i år. Jeg ville ha styrt unna, men jeg har ikke sett på siden. 

Million skriver også en del lurt, men det skrue skriver her som virkelig avslører greia. Domenet ble opprettet for åtte dager siden!! 

Se selv, det er ofte lurt å slå opp domener man er usikre på: https://whois.domaintools.com/hasenorge.com

Joda, mulig det er en seriøs aktør som akkurat har startet, men det er vesentlig mer sannsynlig svindel.

Anonymkode: 0c398...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekker alltid nettsider på trustpilot før jeg kjøper fra en nettside jeg aldri har handlet på før. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for utfyllende svar 🙂

Skjønner at jeg ble litt villedet fordi jeg kunne betale via Klarna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utsjekk ned Klarna på denne siden, men tilsynelatende Paypal og Apple pay. Ingen kontaktinfo, nylig opprettet = Svindel.

Anonymkode: 34831...0e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...