masteryi Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 (endret) I starten av forholdet vårt, var han veldig flink til å snakke ned om oss til barna. Sa ting som ikke stemte, og skulle jeg og dama på noe så var det alltid et eller annet han gjorde som ble til at vi ikke fikk reist eller noe. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg begynner å kjenne på at jeg er lei av at han prøver å ødelegge ting og som for eksempel skal jeg og dama feire jul hos min familie i år da jeg har droppet det i 4 år for å feire jul med barna og dama. Jeg er selvsagt svært glad for at det blir min familie i år det blir jul hos med dama MEN frykten for at han skal finne på noe, ødelegge noe eller begynne å drikke som gjør at hun ikke får reist hit og feiret jul med oss. Barna skal i hoved saklig være hos far i jula og ja barnevernet er inni bilde selvsagt men han har vist en "bedring" i det siste, noe jeg tviler på og tror hele opplegget hans er en manipulasjon. Hvor mye skal jeg egentlig godta av dette her og hva mener dere jeg burde gjøre? For jeg føler jeg har alltid ikke har noe jeg skulle ha sagt hvis han gjør noe og det har jeg fått en beskjed om fra dama men herregud, jeg blir jo forbanna! Er det noen som har samme problemet og hva har dere evt gjort for at ting skal bli bedre eller at man må bare bli vandt til en forferdelig dritt situasjon som dette her fordi en fyr skal ødelegge hele tiden. Endret 9. desember 2022 av masteryi
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Dere skal la barna feire jul med en som strever med alkohol og psykisk uhelse?? Seriøst??? Anonymkode: a0349...de8 5 3
masteryi Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere skal la barna feire jul med en som strever med alkohol og psykisk uhelse?? Seriøst??? Anonymkode: a0349...de8 Nei! Du har misforstått her. Barnevernet er under bilde her. Han må gjennomføre en del for å kunne ha de pluss de kommer på besøk for å sjekke. Altså han har aldri drukket foran barna på flere år nå og klarer faktisk å ha en fint holdning til de. Men er mer at han ødelegger så fort han vet jeg og dama skal bort.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 masteryi skrev (Akkurat nå): Nei! Du har misforstått her. Barnevernet er under bilde her. Han må gjennomføre en del for å kunne ha de pluss de kommer på besøk for å sjekke. Altså han har aldri drukket foran barna på flere år nå og klarer faktisk å ha en fint holdning til de. Men er mer at han ødelegger så fort han vet jeg og dama skal bort. Likevel. Dere setter barna bort til en som må ha tilsyn fra barnevernet. Hva tenker dere med? Hvorfor tar dere ikke barna med på juleferie og sørger for en fin jul for dem? Anonymkode: a0349...de8 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Du er en god mann som har holdt ut med dette så mange år. Ikke mange hadde orket det. Bare du kan kjenne på når grensen er nådd. Dette vil nok henge over dere så lenge barna er små. Dette vil alltid være en trigger. Lite du får gjort med det dessverre så lenge du er sammen med hun. Anonymkode: 134f9...25b 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Hva mener du at du kan «gjøre», ts? Du har valgt å etablere et forhold til en kvinne og hennes barn og med det valget følger et forhold til barnas øvrige familie - far, besteforeldre etc. At de ikke er som du skulle ønske at de var er neppe overraskende - de færreste av oss har slekt som ikke avviker fra det ønskelige. Vi kan likevel ikke kutte kontakten med dem før vi blir 18. og det dilemmaet står barna i. De kan ikke, før de blir voksne, velge sin omgangskrets og sin familie. Du kan velge din omgangskrets og sin familie. Noe som betyr at du kan velge bort denne kvinnen. Du kan ikke velge bort kontakten med barna, som du nå har etablert et forhold til. Men du kan avslutte den daglige kontakten med dem, og forholdet til deres mor. Spør du om du bør avslutte forholdet? Anonymkode: 1be6e...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Hvorfor kan ikke barna bli med til dine foreldre,som om dere hadde vært en familie?Du klager på at du ikke har fått feira jul med dine pga ungene,ungene er jo en del av ditt liv nå like mye som dama. Anonymkode: d77f9...518 3
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 masteryi skrev (13 minutter siden): Nei! Du har misforstått her. Barnevernet er under bilde her. Han må gjennomføre en del for å kunne ha de pluss de kommer på besøk for å sjekke. Altså han har aldri drukket foran barna på flere år nå og klarer faktisk å ha en fint holdning til de. Men er mer at han ødelegger så fort han vet jeg og dama skal bort. Tja. Jeg tenker dette tilsier at han ikke bør ha barn i høytidene. Om rusmisbruk var hans problem - pg han har vært rusfri i flere år ville jo ikke BV vært involvert og kommet på visitt? 2
Juniper Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Hvis en kvinne hadde blitt sammen med en mann som hadde barn med ei dame som oppførte seg sånn, så hadde mange sagt at mannen er tøffel og at forholdet aldri kommer til å fungere før han setter foten ned og kjører hardt mot hardt. Jeg tror det er mye det samme her. Hun har ansvar for relasjonen til sin eks. Ansvar for å sette grenser, beskytte barna og deg. Evner hun ikke det er ikke forholdet levedyktig i lang tid uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Hvis det er sjanse for at mor plutselig må ha ungene, så tenker jeg at dere forbereder dere på å evt måtte ta dem med til familien din. Tenker de vil synes det er kjempekoselig å få feire med bonusbarnebarn. Anonymkode: 3fddd...1a1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 I et forhold der det er barn fra før, så må man bare akseptere at barna må gå foran deg. Kjedelig at barnefar er så ustabil. Når dere har vært sammen så lenge som dere har, du skrev de fire foregående julefeiringene, så er det vel ikke noe i veien for at barna kan bli med til din familie? Anonymkode: 2e261...ab9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Likevel. Dere setter barna bort til en som må ha tilsyn fra barnevernet. Hva tenker dere med? Hvorfor tar dere ikke barna med på juleferie og sørger for en fin jul for dem? Anonymkode: a0349...de8 Tror du at det er så enkelt for en mor å bestemme over samvær? Det er det IKKE. Far har sterke rettigheter han også Anonymkode: de292...1b9 1
Fru Uperfekt Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Likevel. Dere setter barna bort til en som må ha tilsyn fra barnevernet. Hva tenker dere med? Hvorfor tar dere ikke barna med på juleferie og sørger for en fin jul for dem? Anonymkode: a0349...de8 Beklager å måtte skuffe deg men bv kan bruke det mot mor om hun ,,saboterer’’ samvær. Er vel nettopp pga problematikken at det er delvis tilsyn under samvær 1
Sensi Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis det er sjanse for at mor plutselig må ha ungene, så tenker jeg at dere forbereder dere på å evt måtte ta dem med til familien din. Tenker de vil synes det er kjempekoselig å få feire med bonusbarnebarn. Anonymkode: 3fddd...1a1 Dette. Lag en plan i tilfelle. Hvis det ikke er mulig å ta med barna til din familie, så lag en plan ifht det også. Veldig lei situasjon du er i. Har dere prøvd å «kill with kindness»? Hadde iallfall prøvd å lagt meg på å alltid være høflig og hyggelig og ikke respondert på drama. Dette er nok en waiting game. Tviler på det blir noe bedre før barna er store. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Det er en forferdelig vanskelig situasjon dere er i! Det å aldri kunne ha styring på sitt eget liv, men stadig må rydde opp etter den andre forelderen er krevende! Jeg vet hvordan du har det! Det hadde vært så mye bedre om dere kunne hatt barna 100% og planlagt hverdagene selv. Men barnefar sine rettigheter står veldig sterkt, til tross for at han ikke følger opp slik han skal. Det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å ha en plan A og en plan B. Livet deres er styrt av barnefars innfall.. Anonymkode: 0921f...a24 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Sånn ville min ex holdt på også, derfor er jeg singel. Jeg må alltid være tilgjengelig og ha en plan B. Anonymkode: 7425c...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå