Gå til innhold

Har du opplevd å lese KG-innlegg om deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang lest et innlegg her på KG hvor det har vært åpenbart at personen trådstarter referer til er deg selv? Det er jo mange innlegg her hvor situasjonene er unike og beskrevet i stor detalj, slik at det vil være lett å identifisere avsender hvis du selv har vært involvert. Hvis så, svarte du på innlegget?

Anonymkode: ace43...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har lurt noen ganger....

Anonymkode: e24cb...849

• Liker 3
Skrevet

Nei, men leste en tråd om rare navn. Der var sønnen min sitt navn nevnt to ganger. Han har ett ganske sjeldent navn, er vel 11 stykker i Norge som har det navnet. Så var nesten som jeg mistenkte at en av de to som nevnte det kjenner meg 😁

Anonymkode: a64a7...017

Skrevet

Jeg har ikke kjent igjen meg selv, men jeg har kjent igjen en venninne.

• Liker 2
Skrevet

Samme her, kjent igjen andre. Både hvem som har skrevet innleggene og hvem som er beskrevet. Det skal mindre til enn man tror. 

Anonymkode: c64de...44b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, om npen beskriver et tema så kan du vøre sikker på at hundre andre i Norge opplever det samme. Dessuten er folk dyktige på å forvrenge historiene for å ikke bli gjenkjent. Om man da så tror at noen skriver om en selv så, nei, de gjør ikke det.

Om noen skriver ting rett ut som det skjedde i virkeligheten da hadde jo alle visst hvem, særlig på facebook der alt deles i hytt og pine.

Anonymkode: e2788...b20

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, om npen beskriver et tema så kan du vøre sikker på at hundre andre i Norge opplever det samme. Dessuten er folk dyktige på å forvrenge historiene for å ikke bli gjenkjent. Om man da så tror at noen skriver om en selv så, nei, de gjør ikke det.

Om noen skriver ting rett ut som det skjedde i virkeligheten da hadde jo alle visst hvem, særlig på facebook der alt deles i hytt og pine.

Anonymkode: e2788...b20

Noen er ikke så flinke på det. Og når man ser på andre innlegg fra samme person finner man raskt ut om det er vedkommende man trodde som skrev innlegget. Noen skriver helt spesifikke ting uten å forvrenge noe. Og noen temaer er mer generelle. "Jeg hater svigermor" handler samtidig ikke om den svigermoren man tror. Mens "Jeg skulle møte ham på kafe Gugge i Fredrikstad i dag kl 11.14 og han kom ikke, så nå må jeg reise hjem til Hønefoss" er sannsynligvis den man tror. 

Anonymkode: c64de...44b

• Liker 5
Skrevet

Ikke ennå! Men jeg har heller ikke les hver eneste tråd her, så for alt jeg vet er det en om meg en plass som jeg bare ikke har sett :P

Jeg har jo skrevet om andre, men alltid byttet på enten detaljer, steder, alder osv slik at det ikke skal bli gjenkjennelig. Så noen kan jo ha gjort det samme i en historie om meg.

Anonymkode: 38b7f...1a1

• Liker 1
Skrevet

Ja, fordi vedkommende skrev under fullt navn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ofte at her skulle trådstarter ha sløyfet en del detaljer. Mange tenker ikke over at dette er et stort forum, og Norge er et lite land.

Tenker også over at noen tråder nok handler om folk jeg vet om eller kjenner, og det har sammenheng med at jeg har gjenkjent noen brukere her inne. Har ikke oversikt over om noen tråder kan ha handlet om meg, men hvis ts er smart nok til å omskrive noe, så spiller det liten rolle. Det er mange brukere her inne som har opplevd lignende ting i livet sitt, så hvis gjenkjennende detaljer utelates, kan tråden handle om mange.

Anonymkode: 4bdcc...c73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror noen har svart meg, som vet hvem jeg er. Aldri sett en tråd der jeg skjønner er meg det handler om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du noen gang lest et innlegg her på KG hvor det har vært åpenbart at personen trådstarter referer til er deg selv? Det er jo mange innlegg her hvor situasjonene er unike og beskrevet i stor detalj, slik at det vil være lett å identifisere avsender hvis du selv har vært involvert. Hvis så, svarte du på innlegget?

Anonymkode: ace43...062

Ja det har jeg og jeg vet hvem som står bak. 

Anonymkode: e5cd3...27b

Skrevet

Tipper en del menn vil kunne identifisere seg selv dersom de leser litt i "Samliv og kjærlighetsrelasjoner"-forumet. Der kan det være ekstremt detaljerte beskrivelser om hva han har gjort eller ikke gjort som trigger en utblåsning. 

• Liker 3
Skrevet

Men eg har no sett sambygdingar vorte uthengte. Det er ikkje kjekt.

Skrevet

Har sett innlegg om brukeren min, men ingen om meg personlig. 

Anonymkode: 24240...71f

Skrevet

Ikke kjent igjen meg selv, men det var en tråd for et par år siden som utleverte en venninne av meg. Hun som startet tråden var også veldig lett å identifisere. 

Anonymkode: 9b1f3...0f9

Skrevet

Ja, det har jeg. Ikke om meg selv personlig, men historier jeg selv kjenner

Anonymkode: c14ef...1fc

• Liker 1
Skrevet

Nei, og det bor flere millioner mennesker i Norge. Selv om noe hørtes ut som en kjent situasjon, er det ikke sikkert det er akkurat den man tenker. 

Anonymkode: 60e3d...599

• Nyttig 1
Gjest _Falkor_
Skrevet

Nei, men jeg begynte å lure ved et tilfelle for et år siden, hvor noen beskrev to søsken fra Trondheim og beskrivelsen var skremmende lik meg og min søster - var heldigvis ikke om oss😂

Skrevet

Nei. Folk vrenger på historiene og kan da treffe en annens virkelighet så noen tror det er dem det skrives om. 

Noen er ikke flinke til sånn da. Jeg kjenner ei som ble kjent igjen her. Hun bor et lite sted og nevnte alder, kjønn og alderen på egne barn. Dette var det bekjente av henne som leste og skjønte hvem det var. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...