Gå til innhold

kan noen hjelpe med Jegersokken? forstår ikke oppskriften...


Kvitveisen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvitveisen skrev (1 minutt siden):

Blir veldig glad for hjelp. masketallet stemmer ikke med diagrammet, det går ikke opp. 

det er diagram 1 og 2. Det står at diagram 1 skal gjentas hele tiden og danne en bord langs leggen bak. Forstår ikke. Skal diagram 1 og 2 strikkes samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppskriften, så kan kun svare ut i fra bilder av ferdig sokk.

Bak på leggen er det et enkelt mønster som gjentas. Jeg vil anta at det er diagram 1. På resten av leggen er det et større mønster som er gjentatt 4-5 ganger rundt, dette er sikkert diagram 2.

Når du strikker skal du hver omgang strikke etter diagram 2 si fire ganger, og så etter diagram 1 en gang. Da bør det stemme med masketallet.

Når du kommer til hælen må du passe på at diagram 1 kommer midt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvrosen skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke oppskriften, så kan kun svare ut i fra bilder av ferdig sokk.

Bak på leggen er det et enkelt mønster som gjentas. Jeg vil anta at det er diagram 1. På resten av leggen er det et større mønster som er gjentatt 4-5 ganger rundt, dette er sikkert diagram 2.

Når du strikker skal du hver omgang strikke etter diagram 2 si fire ganger, og så etter diagram 1 en gang. Da bør det stemme med masketallet.

Når du kommer til hælen må du passe på at diagram 1 kommer midt bak.

Tusen hjarteleg, trur eg forstår. Da strikker eg først diagram 1 ( 7 masker ) og diagram 2 ( 20masker)  3 ganger?  Det skal vere 67 masker og det stemmer. Takk for hjelpa :) Da blir det strikking idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...