Hareena Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #21 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror dere blander med svirebror... Anonymkode: 29ac3...98a 😂
Togpendler Skrevet 13. desember 2022 #22 Skrevet 13. desember 2022 Hareena skrev (På 9.12.2022 den 21.54): Interessant, på hvilke dialekter kalles det svigerbror i stedet for svoger? Mannen min er fra Nord Troms og der sier de svigerbror og svigersøster.
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 13. desember 2022 #23 Skrevet 13. desember 2022 Jeg sier svigerinne og svoger.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #24 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er et lovlig ord. https://ordbokene.no/bm,nn/svigersøster Men hvilket av de to ordene man bruker kommer an på hvor i landet du kommer fra. Anonymkode: e44f8...ef3 Jeg tror du misforstod meg. Har du kilde på at folk skriver forskjellig basert på dialekt? Anonymkode: def3a...e3e
Nevrosererroser Skrevet 13. desember 2022 #25 Skrevet 13. desember 2022 Sier folk egentlig noen av delene lenger? Jeg sier broren til partneren min, brødrene til partneren min. Han sier det samme. Hverken svoger/svigerinne eller svigersøster/svigerbror kjennes naturlig ut for meg og jeg kan ikke huske å ha hørt andre enn foreldregenerasjonen min og eldre bruke noen av utrykka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå