Gå til innhold

Er kvinner paranoide eller har ikke menn følelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser jo sinnsykt mange tråder her, menn som legger til elskerinner på Face, skjuler dem på Snap, lyver om hvor de er, lyver om å være singel på hemmelige Tinder profiler - det er så mange som enten er skråsikker på at mannen demmers er utro eller misstenker at han er det.

Er menn virkelig kronisk utro uten følelser? Eller er det kvinner som er paranoide?

Anonymkode: f3e71...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange her inne er paranoide, uten tvil, men så klart finnes det også utro mennesker, både kvinner og menn. 

Jeg tror mange her inne troller, og så tror jeg at veldig mange er såpass usikker på seg selv og forholdet at de nesten leter etter røde flagg på grunn av uroen/angsten de kjenner på.

Anonymkode: c4c97...ad5

• Liker 4
Skrevet

Undersøkelser har slått fast at 50% har vært utro og de fleste menn er utro igjen og igjen. Så kan man telle med de som ikke har vært men som kommer til å være utro, si ca 25% til. 

Da begynner det å bli mange menn! Så virker det som ekstra mange siden man på et forum kommer for råd når noe er galt og ikke her man hører om alle problemfrie forhold. 

Anonymkode: 45a1c...de8

• Liker 1
Skrevet

Så klart finnes det mange menn som er utro, men jeg tror ikke at alle er det. Tror også at de fleste menn har følelser. Samme med kvinner, mange er paranoide og mange er ikke det. 

Anonymkode: 180ca...6f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at de aller fleste er utro. De som ikke er utro, er enten redde for skilsmisse, ofte av økonomiske grunner, eller IKKE ENNÅ er utro. 

Anonymkode: 327d6...b2a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at de aller fleste er utro. De som ikke er utro, er enten redde for skilsmisse, ofte av økonomiske grunner, eller IKKE ENNÅ er utro. 

Hva er da poenget med å være i et forhold/gift?

Jeg tror absolutt ikke at alle er utro. Ja, jeg var utro en gang. I et ulykkelig forhold, avsluttet forholdet 3 måneder etter utroskapet. Jeg hadde aldri kunne tenke meg å såre min nåværende kjæreste.

M37

Anonymkode: 69418...17d

• Hjerte 1
Skrevet

Spør for at jeg har begynt å få følelser for en mann, men det er lenge siden mitt siste forhold som endte i at han var utro. Er usikker om jeg skal satse eller om jeg bare burde droppe det for å la være å bli såret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror absolutt ikke at alle er utro. Ja, jeg var utro en gang. I et ulykkelig forhold, avsluttet forholdet 3 måneder etter utroskapet. Jeg hadde aldri kunne tenke meg å såre min nåværende kjæreste.

M37

Give it time. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Leser jo sinnsykt mange tråder her, menn som legger til elskerinner på Face, skjuler dem på Snap, lyver om hvor de er, lyver om å være singel på hemmelige Tinder profiler - det er så mange som enten er skråsikker på at mannen demmers er utro eller misstenker at han er det.

Er menn virkelig kronisk utro uten følelser? Eller er det kvinner som er paranoide?

Hvordan løser kvinner sitt utroskap? Sist jeg leste statistikk på hvem som er utro så er kjønnene jevngode? 

Tenker det handler mest om usikre kvinner, kvinner som overtenker og som ser fanden på hvert hushjørne.. 

Anonymkode: bbac3...413

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør for at jeg har begynt å få følelser for en mann, men det er lenge siden mitt siste forhold som endte i at han var utro. Er usikker om jeg skal satse eller om jeg bare burde droppe det for å la være å bli såret.

Skjønner frykten. 

Ta forhåndsregler, snakk om holdninger, spør han om han har vært utro eller blitt bedratt, spør han om han kan se for seg åpent forhold (en test), snakk deretter om hva han definerer som utroskap av grenser, hvor grensen går for han. Jeg datet en som sa at å sende flørtende meldinger var så upersonlig til damer på nett så han mente det ikke teltes som utroskap. Da visste jeg hvordan han så på det og siden vi hadde helt forskjellige grenser og syn på utroskap var det ikke aktuelt å gå videre med han. 

I tillegg må du kartlegge holdningene hans til damer generelt, har han respekt for damer og ser oss som likeverdige eller viser han sexistiske tendenser og ser på enkelte damer som sluts og billige, dvs et kvinnesyn som gjør det lettere å bedra og bruke damer også. Generelt holdningene hans til andre mennesker og hvor god kontakt han har med følelsene sine, hvordan føler han forelskelse og kjærlighet, sitter det dypt i hjertet (som viser han har mye empati og ville blitt såret av å såre noen han elsket) eller er han mer praktisk av seg (som ikke tenker så mye på at handlingene hans sårer noen eller ikke har kontakt med så dype følelser selv så han ikke skjønner hvor vondt det føles)

Bruk lang tid på å bli kjent med han. Snakk sammen om de viktige tingene 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan løser kvinner sitt utroskap? Sist jeg leste statistikk på hvem som er utro så er kjønnene jevngode? 

Tenker det handler mest om usikre kvinner, kvinner som overtenker og som ser fanden på hvert hushjørne.. 

Anonymkode: bbac3...413

Ja det er 50% kvinner også ifølge statistikken. Forskjellen mellom kjønnene er hovedsakelig der at kvinner som er utro er det når de uansett er på vei ut av forholdet og for det meste bare en gang, mens menn som er utro er det gjentakende og til tross for at de vil bli i forholdet de allerede er i. De er dermed mer tilbøyelige til å gå bak ryggen til dama i flere år og selvom alt i forholdet er bra så man ikke mistenker det 

• Liker 1
Skrevet

Har hatt sex med mange menn i forhold, og også opplevd utroskap. Ikke vært utro selv, og kjenner ingen kvinner som har vært det. Men fire av fem i vennegjengen har opplevd at mannen har vært utro.

Så jeg tror ikke mange er paranoide, magefølelsen pleier å stemme. 

Anonymkode: 787a9...99d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

M37

Hvis risiko for at en mann eller kvinne i løpet av livet er utro minst en gang i minst et forhold er et sted mellom 40-50 %, så vil det bety:

Sannsynligvis er en liten majoritet aldri utro i noen av sine forhold i løpet av livet.

En stor majoritet vil ikke være utro I sitt nåværende forhold. Statistikk på det siste fra den svære danske nasjonale undersøkelsen om seksualitet i befolkning.

Så hvis en kvinne bare tilfeldig velger å ha misstanke om at kjæresten er utro mot henne, så er det en kvalifisert sannsynlighets overvekt at hun er "paranoid". Men utroskap er vanlig nok til at hun ikke er særlig paranoid hvis han viser flere typer av adferd som gjerne er korrelert til utroskap som for eksempel:

- Begynner å vokte på mobilen

- Mer opptatt av mobilbruk

- Plutselig behov for overtid, reiser, ting han må gjøre på kort varsel

- Mer opptatt av egen kropp og utseende

- Pynter seg til anledninger utenfor hjemmet der partner ikke er med, og der han ikke har brydd seg noe særlig tidligere

- Endring av seksualitet (mindre, mer, annorledes)

Og så videre. Ikke minst hvis forholdet samtidig har vært litt så som så i forkant.

Screenshot_20221210_002212.jpg

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For å være helt ærlig så tror jeg at menn er kronisk utro. Har de en sjanse så blir de smigret og er tilgjengelig. De holder i hvert fall døren på gløtt. Det er min personlige erfaring. Og den er nokså lang. Vi menn, ja meg iberegnet, blir lett smigret av kvinners oppmerksomhet. Hadde ikke dama mi vært så vanskelig og krevende, ville jeg vært langt av gårde for lenge siden. Det er litt trist å innrømme, men slik er det. Dere kvinner må aldri la mannen tro at dere er en selvfølge. Både for egen del, og for hans del. Menn trenger å anstrenge seg litt. da kreves det at dere er bestemt og setter skapet på plass. Nå er jeg en filosofisk tilhenger av kvinnestyrte forhold jeg da. Jeg tror kvinner vet best.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det du beskriver er ikke i nærheten hva mange kvinner gjør

Anonymkode: ed263...3c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 21.37):

Skjønner frykten. 

Ta forhåndsregler, snakk om holdninger, spør han om han har vært utro eller blitt bedratt, spør han om han kan se for seg åpent forhold (en test), snakk deretter om hva han definerer som utroskap av grenser, hvor grensen går for han. Jeg datet en som sa at å sende flørtende meldinger var så upersonlig til damer på nett så han mente det ikke teltes som utroskap. Da visste jeg hvordan han så på det og siden vi hadde helt forskjellige grenser og syn på utroskap var det ikke aktuelt å gå videre med han. 

I tillegg må du kartlegge holdningene hans til damer generelt, har han respekt for damer og ser oss som likeverdige eller viser han sexistiske tendenser og ser på enkelte damer som sluts og billige, dvs et kvinnesyn som gjør det lettere å bedra og bruke damer også. Generelt holdningene hans til andre mennesker og hvor god kontakt han har med følelsene sine, hvordan føler han forelskelse og kjærlighet, sitter det dypt i hjertet (som viser han har mye empati og ville blitt såret av å såre noen han elsket) eller er han mer praktisk av seg (som ikke tenker så mye på at handlingene hans sårer noen eller ikke har kontakt med så dype følelser selv så han ikke skjønner hvor vondt det føles)

Bruk lang tid på å bli kjent med han. Snakk sammen om de viktige tingene 

Beklager, men dette har lite å si. Tror mange av oss kjenner til utro folk som man aldri skulle trodd var den typen menneske. Selv etter lange ekteskap der man har delt alt, viser det seg at partner klarer å dolke ektefellen i ryggen.

De fleste er smarte nok til at de ikke sier at de på noen måte er tilhenger av utroskap. Prat er kun prat.

Det er handlingene man må se etter, og hvordan fortiden hans/hennes har vært. Jeg ville heller ikke ha stolt fullt ut på hva en person fortalte om tidligere partnere, for her prøver majoriteten å stille seg selv i et positivt lys.

Jeg, og sikkert de fleste kvinner, legger godt merke til de gifte mannfolkene som alltid har følerne ute, som alltid skal sjarmere deg, som viser ganske tydelig at de er åpne for det meste. Den typen mannfolk, der du ser øynene vandrer og de har et veldig oppmerksomt vesen overfor andre kvinner, de er de første man må holde seg langt unna.

Anonymkode: cfb66...7df

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Beklager, men dette har lite å si. Tror mange av oss kjenner til utro folk som man aldri skulle trodd var den typen menneske. Selv etter lange ekteskap der man har delt alt, viser det seg at partner klarer å dolke ektefellen i ryggen.

De fleste er smarte nok til at de ikke sier at de på noen måte er tilhenger av utroskap. Prat er kun prat.

Det er handlingene man må se etter, og hvordan fortiden hans/hennes har vært. Jeg ville heller ikke ha stolt fullt ut på hva en person fortalte om tidligere partnere, for her prøver majoriteten å stille seg selv i et positivt lys.

Jeg, og sikkert de fleste kvinner, legger godt merke til de gifte mannfolkene som alltid har følerne ute, som alltid skal sjarmere deg, som viser ganske tydelig at de er åpne for det meste. Den typen mannfolk, der du ser øynene vandrer og de har et veldig oppmerksomt vesen overfor andre kvinner, de er de første man må holde seg langt unna.

Anonymkode: cfb66...7df

Jepp. Den snille, gode nerden som forgudet meg og som fikk all den sexen han ville, var utro til slutt. Jeg tror alle har det i seg, dessverre. 

Anonymkode: 787a9...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...