AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Sitat Da kan en enkelttime gå så høyt som 10 eller 20 kroner uten avgifter. Det vil i så fall være prisrekord. Hvor er smertegrensen? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gE3EQ5/haltende-atomkraftverk-og-lite-vind-naermer-oss-ekstreme-stroempriser-neste-uke Anonymkode: 10b35...440
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Litauen har allerede vært oppe i 40. De har oppskalert systemene sine nå, så det krasjer ikke lenger på 40 i hvert fall. Men vi har jo så god strømstøtteordning så 20 kr er vel ikke noe problem? Per nå er støtten på 3 kroner, så det er jo bare 17 kroner man må dekke selv i disse enkelttimene. Anonymkode: 830a4...71e 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Ser ikke ut til å finnes noen smertegrense på hvor høy strømprisen kan bli 😒 Anonymkode: 08dd3...b46 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vi har jo så god strømstøtteordning så 20 kr er vel ikke noe problem? Per nå er støtten på 3 kroner, så det er jo bare 17 kroner man må dekke selv i disse enkelttimene. Anonymkode: 830a4...71e Anonymkode: 08dd3...b46 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Meldt enda kaldere neste uke. De får begynne å dekke mer den jævla staten. Anonymkode: a7292...df6 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Kutt i juleinnkjøpene, for strømregningen for desember ender nok på det dobbelte av i fjor (og den var rimelig høy). Anonymkode: 8b947...299 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Litauen har allerede vært oppe i 40. De har oppskalert systemene sine nå, så det krasjer ikke lenger på 40 i hvert fall. Men vi har jo så god strømstøtteordning så 20 kr er vel ikke noe problem? Per nå er støtten på 3 kroner, så det er jo bare 17 kroner man må dekke selv i disse enkelttimene. Anonymkode: 830a4...71e Strømstøtten er prosentvis, og avhenger av hva spotprisen er på ... Så blir jo ikke 3 kr når den er 20 kr... Anonymkode: 2491b...575 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Strømstøtten er prosentvis, og avhenger av hva spotprisen er på ... Så blir jo ikke 3 kr når den er 20 kr... Anonymkode: 2491b...575 "Støtten" er basert på gjennomsnittsprisen for hele måneden. De dagene strømmen er dyrest, er det ekstra mye å spare på å bruke minst mulig. De timene strømmen koster 20 kr kan du godt enne opp med å betale 15-16 kr pr kWh. Anonymkode: 8b947...299 4 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strømstøtten er prosentvis, og avhenger av hva spotprisen er på ... Så blir jo ikke 3 kr når den er 20 kr... Anonymkode: 2491b...575 Hvis månedssnittet holder seg på det det er akkurat nå så må man dekke 17 kroner selv per kwt de enkelttimene strømmen koster 20 kroner. Strømstøtten beregnes utfra gjennomsnittet av spotprisen i hvert enkelt prisområde. Noen timer vil man kanskje ha gratis strøm, mens andre timer vil man dekke veldig mye selv. Som man eksempelvis må hvis strømstøtten viser seg å bli 3 kroner for desember og vi får enkelttimer hvor vi er oppe I 20 kroner. Regningen viser selvfølgelig et snitt, men rent faktisk betaler man 17 kroner selv når prisen er 20 kroner og støtten er 3. Selv om det ikke ser slik ut på fakturaen. Anonymkode: 830a4...71e 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Støtten" er basert på gjennomsnittsprisen for hele måneden. De dagene strømmen er dyrest, er det ekstra mye å spare på å bruke minst mulig. De timene strømmen koster 20 kr kan du godt enne opp med å betale 15-16 kr pr kWh. Anonymkode: 8b947...299 Skjønner ikke hvorfor du kaller det støtten i hermetegn, jo det er en støtte. Tror at staten skal betale alt for dere ... gått av banen. Ja, og gjennomsnittsprisen vil og gå opp når den innimellom koster 20 kr. Men definitivt, blir nok lurt å skrenke inn de dagene det er dyrest. Nå skulle dette bare vare i 10 dager. Anonymkode: 2491b...575 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 I helvete satan. Anonymkode: f5031...ba3 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis månedssnittet holder seg på det det er akkurat nå så må man dekke 17 kroner selv per kwt de enkelttimene strømmen koster 20 kroner. Strømstøtten beregnes utfra gjennomsnittet av spotprisen i hvert enkelt prisområde. Noen timer vil man kanskje ha gratis strøm, mens andre timer vil man dekke veldig mye selv. Som man eksempelvis må hvis strømstøtten viser seg å bli 3 kroner for desember og vi får enkelttimer hvor vi er oppe I 20 kroner. Regningen viser selvfølgelig et snitt, men rent faktisk betaler man 17 kroner selv når prisen er 20 kroner og støtten er 3. Selv om det ikke ser slik ut på fakturaen. Anonymkode: 830a4...71e takk for forklaringen. Siden jeg har dere her, hvis det er noen andre som styrer strømmen, kan jeg logge meg inn så jeg kan følge med på spotprisen selv? For det er litt upraktisk å ikke kulle følge med så jeg kan skru av de verste tidspunktene. Anonymkode: 2491b...575
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): takk for forklaringen. Siden jeg har dere her, hvis det er noen andre som styrer strømmen, kan jeg logge meg inn så jeg kan følge med på spotprisen selv? For det er litt upraktisk å ikke kulle følge med så jeg kan skru av de verste tidspunktene. Anonymkode: 2491b...575 De fleste strømselskap har apper hvor man kan følge med. Min app viser dagens og morgendagens priser i appen. Og gårsdagens forbruk, time for time, og forbruk så langt bak som jeg har vært kunde ligger tilgjengelig. Appen som heter strømpriser viser også strømprisen time for time og høyeste pris, laveste pris og gjennomsnitt for dagen. Anonymkode: 830a4...71e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste strømselskap har apper hvor man kan følge med. Min app viser dagens og morgendagens priser i appen. Og gårsdagens forbruk, time for time, og forbruk så langt bak som jeg har vært kunde ligger tilgjengelig. Appen som heter strømpriser viser også strømprisen time for time og høyeste pris, laveste pris og gjennomsnitt for dagen. Anonymkode: 830a4...71e Ja, jeg veit at det er app. Men om jeg som ikke er den som eier strømabonnementet kan logge meg inn også, om det er mulig at to stk logger seg inn? Må kanskje bare prøve. Jeg leier skjønner du, men betaler for strømmen likevel. Anonymkode: 2491b...575
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Hadde jeg vært i en posisjon der jeg ikke hadde hatt så mye å tape, så hadde det fort rent over for meg. håper organisasjoner klarer å presse staten til å dekker mer, så det ikke tilter for enkeltpersoner og det ender i familietragedier, men det virker dessverre som momentumet er borte og ingen orker å rope høyt lenger. jeg er skuffa, så utrolig skuffet og desillusjonert. Livsgnisten forsvinner sakte men sikkert, og depresjonen siger på Anonymkode: d695c...92b 4 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg veit at det er app. Men om jeg som ikke er den som eier strømabonnementet kan logge meg inn også, om det er mulig at to stk logger seg inn? Må kanskje bare prøve. Jeg leier skjønner du, men betaler for strømmen likevel. Anonymkode: 2491b...575 I appen strømpriser trenger du ikke logge inn, men da får du heller ikke se forbruket ditt. Kun prisen. Anonymkode: 830a4...71e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I appen strømpriser trenger du ikke logge inn, men da får du heller ikke se forbruket ditt. Kun prisen. Anonymkode: 830a4...71e 🙏 Tusen takk for hjelpen! Jeg følger litt med en gang om dagen på strømmåleren, så har litt kontroll, og så regner jeg med at når jeg skrur av så blir det bedre de timene, uten at jeg får det opp med det samme. Skal laste ned appen med det samme, håper man kan sette på varsler når prisen går over sånn og sånn nivå! Anonymkode: 2491b...575
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor du kaller det støtten i hermetegn, jo det er en støtte. Tror at staten skal betale alt for dere ... gått av banen. Anonymkode: 2491b...575 Jeg reagerer på at dette kalles strømSTØTTE. I praksis er det bare en delvis tilbakebetaling av en vanvittig ekstraskatt som en totalt feilslått energipolitikk har påført oss. Anonymkode: 8b947...299 20 2
Blått Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor er smertegrensen? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gE3EQ5/haltende-atomkraftverk-og-lite-vind-naermer-oss-ekstreme-stroempriser-neste-uke Anonymkode: 10b35...440 Blir ullgenser og ullsokker da😄 varmeovnen blir skrudd ned til minimum…🤣
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Jeg er så rasende på politikerne som med viten og. vilje har påført oss dette og løyet til oss om at det ikke kommer til å bli så ille. Forbanna pakk hele gjengen! Vi bor i et kaldt land med lang vinter, for svarte helvete! Anonymkode: f5031...ba3 15 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå