Gå til innhold

Menn som sier vi damer dømmer høyde.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg ikke sett. Du bruker altfor mye tid på KG høres det ut som. Se deg rundt på hva menn gjør i virkeligheten. Nesten ingen avviser på grunn av høyde. 

Anonymkode: 558fe...0d1

Har ikke sett de trådene jeg heller. 

Men. Der er jo sjelden menn avviser pga høyde. Som oftest er de allerede blitt avvist av kvinnen for å være for lav.

Anonymkode: 71fbf...709

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei av at menn skaper sosiale preferanser, for så å klage når kvinner følger de.

Anonymkode: 2270e...e6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lei av at menn skaper sosiale preferanser, for så å klage når kvinner følger de.

Anonymkode: 2270e...e6b

Blir dere ikke lei av å sette dere selv i en hjelpeløs offerposisjon og aldri ta ansvar for noe? Nei menn skapte ikke høydepreferansen. Hele grunnen til at menn er høyere enn damer er at høye menn i større grad fikk spre genene sine mer enn lavere menn. Vi var betydelig lavere før. Lave menn blir utryddet. Menn er også en av artene med størst penis i forhold til hvor stor vi er som art fordi kvinner har gått for menn med stor penis. Hunkjønnets preferanser styrer hvor en art beveger seg genetisk

• Liker 4
Skrevet

Som 180 høy kvinne, er min erfaring at menn sjelden bryr seg om høyde.

Anonymkode: 912e0...de8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror ikke noen har sagt at menn ikke har noe som helt ønske eller krav til høyde. Greien er at kvinner er ca 4x så kravstore når det kommer til at den man dater helst bør være høyere. Ref studie ovenfor her hvor omtrent halvparten av kvinner foretrekker menn høyere enn seg selv mot bare litt over 10% av menn som foretrekker lavere. 

På toppen av dette kommer også ønsker og til tider krav om at mannen skal være betydelig høyere. Så det at mannen er 3 cm høyere er kanskje ikke i nærheten av bra nok. Tviler derfor ikke på at 10x tallet som er nevnt ovenfor her kan være riktig. 

Dette er data som ikke har noe som helst med personlighet å gjøre. Det er heller ikke noe man kan gjøre noe med. 

Tja, menn har da også ganske urimelige krav til tider. I hvert slik jeg ser det beskrevet i ulike tråder så opplever ikke jeg det som lave krav når dama må ha slik og sånn kropp. Hun skal ikke mase, ikke være sur, gjøre alt mulig slags seksuelle greier og ditt og datt. Helst skal hun visst være en dukke virker det som, men mulig det er unge menn som skriver sånne ting. De som ikke har særlig mye erfaring med kvinner og parforhold. Jeg synes ikke at tråder som "hva slags dame ser du etter" eller "hva ser du etter i en partner" samsvarer med det menn skriver i andre tråder. Der menn visstnok ikke har noe særlig krav og derfor er det veldig synd på dem.

Nå mener ikke jeg at menn ikke skal ha krav for det forventer jeg faktisk at de har, men jeg synes ikke denne klagingen over kvinners krav samsvarer særlig mye med påstandene om den kravløse mannen.

Skrevet
AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Tja, menn har da også ganske urimelige krav til tider. I hvert slik jeg ser det beskrevet i ulike tråder så opplever ikke jeg det som lave krav når dama må ha slik og sånn kropp. Hun skal ikke mase, ikke være sur, gjøre alt mulig slags seksuelle greier og ditt og datt. Helst skal hun visst være en dukke virker det som, men mulig det er unge menn som skriver sånne ting. De som ikke har særlig mye erfaring med kvinner og parforhold. Jeg synes ikke at tråder som "hva slags dame ser du etter" eller "hva ser du etter i en partner" samsvarer med det menn skriver i andre tråder. Der menn visstnok ikke har noe særlig krav og derfor er det veldig synd på dem.

Nå mener ikke jeg at menn ikke skal ha krav for det forventer jeg faktisk at de har, men jeg synes ikke denne klagingen over kvinners krav samsvarer særlig mye med påstandene om den kravløse mannen.

Det er jammen ikke mye å kreve at damen tar vare på helsen sin, noe som vil skinne gjennom med hudkvalitet og vekt. Heller ikke at hun ikke skal være sur etter masete. Vil du ha sur og masete mann? Eller en mann som ikke oppfyller dine seksuelle behov? Ikke prøv å bruke krav som begge sider vil ha som bevis på at menn også har urimelige krav.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er en sutretråd. Laget av en kvinne. Om et problem som er ca 10x verre for menn. Og det ble forsøkt å likestilles. 

Likevel er konklusjonen din at menn skaper preferansene og kvinner bare følger nevnte oppdiktede preferanser som dumme sauer?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har jeg ikke sett. Du bruker altfor mye tid på KG høres det ut som. Se deg rundt på hva menn gjør i virkeligheten. Nesten ingen avviser på grunn av høyde. 

Bruker egentlig ikke så mye tid her inne, men har snust rundt i kulissene ganske lenge. Og jeg har merket meg en slags ukultur om at mannlige brukere sjelden snakker positivt om det de liker med kvinner, de snakker heller negativt om det de ikke liker, samtidig som de får det til å høres ut som om deres preferanser gjelder alle menn. De har det nemlig med å si sånt som "menn liker ikke..." i stedet for "jeg liker ikke...". Jeg lever for det meste i den virkelige verden, og merker meg forskjellen mellom menn jeg møter i virkeligheten og de som har bruker her. Det var nettopp derfor jeg presiserte med at jeg ikke helt forstår meg på menn her inne, og ikke menn generelt. 

Anonymkode: 7b67e...143

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker egentlig ikke så mye tid her inne, men har snust rundt i kulissene ganske lenge. Og jeg har merket meg en slags ukultur om at mannlige brukere sjelden snakker positivt om det de liker med kvinner, de snakker heller negativt om det de ikke liker, samtidig som de får det til å høres ut som om deres preferanser gjelder alle menn. De har det nemlig med å si sånt som "menn liker ikke..." i stedet for "jeg liker ikke...". Jeg lever for det meste i den virkelige verden, og merker meg forskjellen mellom menn jeg møter i virkeligheten og de som har bruker her. Det var nettopp derfor jeg presiserte med at jeg ikke helt forstår meg på menn her inne, og ikke menn generelt. 

Sjeldent jeg har sett en "menn liker ikke..." kommentar som ikke stemmer for de fleste menn. Har dog ikke sett noen om menn liker ikke høye kvinner.

Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jammen ikke mye å kreve at damen tar vare på helsen sin, noe som vil skinne gjennom med hudkvalitet og vekt. Heller ikke at hun ikke skal være sur etter masete. Vil du ha sur og masete mann? Eller en mann som ikke oppfyller dine seksuelle behov? Ikke prøv å bruke krav som begge sider vil ha som bevis på at menn også har urimelige krav.

Nja, det er måten det er skrevet på. Et høyt fokus på utseendet og svært lite om personligheten til dama. Jeg ser ikke at det er bedre krav enn at kvinner har krav til høyde og utseende + personlighet. De kravene menn har til personlighet er gjerne ting som tjener han, ting han har nytte av og mindre på hvem hun er som person. Jeg synes at det er svært merkelig, for selv om de fleste ser etter kvaliteter som de kan ha nytte av, så er de også interessert i hvem partner er som person. Når man skriver det på den måten som det gjøres så virker det som man egentlig kun er opptatt av utseendet og lite annet.

Det jeg snakker er ikke ting de fleste vil ha, men en egoistisk tankegang som går på at partner skal stille opp på det man selv vil hele tiden, være på en måte som egentlig er ganske urimelig om man bor med et menneske over tid. Ingen er kun en ting hele tiden.

Dessuten å ta vare på helsen er noe helt annet enn veldig spesifikke kroppslige krav og veldig spesifikke krav til utseendet. Det handler ikke om helse. Man kan ha noen ekstra kilo og samtidig ha veldig god helse.

Helt greit å ha preferanser og krav, men da bør man slutte å si at menn ikke har krav, for det har de jo i aller høyeste grad. Menn har flere ting de ser etter som kan være urimelig og som kvinner ikke kan gjøre noe med. Vi kan for eksempel gjøre lite med at vi blir eldre. Det er jo noe menn er svært opptatt av. Her inne i hvert fall. Alt jeg har lest her inne samsvarer lite med den kravløse mannen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjeldent jeg har sett en "menn liker ikke..." kommentar som ikke stemmer for de fleste menn. Har dog ikke sett noen om menn liker ikke høye kvinner.

Om man skal ta utgangspunkt i alle "menn liker ikke..." som har vært nevnt her inne gjennom årene, så blir det i hvert fall mange motstridende krav å leve opp til. Det meste har vel vært nevnt minst en gang. 

Jeg synes ikke det er rart at menn har krav og ønsker når de skal velge partner, jeg hadde blitt mer bekymret om de ikke hadde det, men det å fremstille seg selv som så ekstremt lite kresne, blir tullete. Ta en titt på alle tråder om kvinner som er for gamle, som vi har hatt her det siste året, de er faktisk ganske kresne, når det først og fremst er veldig unge damer som gjelder for alle, uansett egen alder. Det var vel en tråd om lengde på håret for en stund siden også, hvor det riktignok også var en del stygge kommentarer fra andre kvinner, men også menn som bevisst valgte bort kvinner med kort hår. Da er man også rimelig kresen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg har måtte ta hensyn til dette. Har aldri møtt en mann under 150cm 😂. Valget ble en som var høyere enn meg, og personlig synes jeg godt han kunne vært litt lavere for det er sykt langt opp til han. 

Anonymkode: 94d09...f02

Skrevet
AprilRyan skrev (4 minutter siden):

Nja, det er måten det er skrevet på. Et høyt fokus på utseendet og svært lite om personligheten til dama. Jeg ser ikke at det er bedre krav enn at kvinner har krav til høyde og utseende + personlighet. De kravene menn har til personlighet er gjerne ting som tjener han, ting han har nytte av og mindre på hvem hun er som person. Jeg synes at det er svært merkelig, for selv om de fleste ser etter kvaliteter som de kan ha nytte av, så er de også interessert i hvem partner er som person. Når man skriver det på den måten som det gjøres så virker det som man egentlig kun er opptatt av utseendet og lite annet.

Akkurat det kvinner spør etter altså. Mannen blir vurdert etter om han kan underholde henne. Om han har høy status. Om han får henne til å se bra ut ovenfor venninnene sine. Om han har bra økonomi. Om han har bra  jobb.  Hvem mannen er som person har veldig lite å si for hans suksess blant damer. Det er utseendet inkl høyde, og overnevnte.

Jeg synes ikke det er rart at menn har krav og ønsker når de skal velge partner, jeg hadde blitt mer bekymret om de ikke hadde det, men det å fremstille seg selv som så ekstremt lite kresne, blir tullete. Ta en titt på alle tråder om kvinner som er for gamle, som vi har hatt her det siste året, de er faktisk ganske kresne, når det først og fremst er veldig unge damer som gjelder for alle, uansett egen alder. Det var vel en tråd om lengde på håret for en stund siden også, hvor det riktignok også var en del stygge kommentarer fra andre kvinner, men også menn som bevisst valgte bort kvinner med kort hår. Da er man også rimelig kresen. 

Ikke vær gammel er jo et svært inkluderende krav som gir hver eneste kvinne god tid til å finne en partner. Fra de er 18 til 30 er det veldig mange menn som er interessert, og de har kjempegode muligheter til å finne en livspartner. Og selv etter det gjør de det ganske greit, siden det er så mange menn i 2022 som er valgt bort og vil ta hva som helst. Og noen vil rett og slett bare ha en slags mamma og går etter eldre kvinner. Vi så jo f.eks den vg artikkelen om gutten i tjueårene som har sex med gamle damer fordi han ville ha en dame som setter ham på plass... Og så har vi menn da. En lav mann er har mer problem enn en gammel eller feit kvinne. Og han har det hele livet sitt. Han får ikke det, over et tiår, som kvinner får. Han er født og forblir en taper med mindre han jobber så hardt og blir så perfekt at han outshiner høye menn i det meste. De få genetiske avvikene som klarer dette kan komme seg opp på nivå med høye menn. Igjen, sammenlign med kvinner som klager over at de ikke forblir på topp hele livet med privilegiene og verdien de blir tillagt bare ved å eksistere

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet ikke at det er en bra mann fordi han er allerede avvist på grunn av høyden. Nå tror jeg nesten du snakker om damer på 35+, eller damer som tilbringer mye tid over en lengre periode med mannen, og dermed rett og slett ikke har mulighet til å fjerne mannen fra sitt åsyn før de blir kjent med ham. Høye menn får 10x flere sjanser, og de trenger ikke ha god personlighet for å havne i forhold. De må bare ikke ha forferdelig. Lave menn må kompensere veldig hardt. Hvis du ser en lav mann med en kvinne vet du det er en veldig omgjengelig bra fyr, eller suksessfull. Hvis du ser en høy mann med en kvinne kan han like godt være en skikkelig drittsekk som later som om han skyter henne når han blir sur for alt vi vet.

Morsomt! Gøyalt at du tror at damer under 30 ikke tilbringer tid med menn 😂 Kan si såpass at jeg er under den alderen og han jeg har vært mest fysisk tiltrukket av noen gang er 166cm som er litt lavere enn meg og jeg likte han fra første øyekast før han sa et ord. Nå dater jeg også en mann som er topp 3 kjekkest jeg har vært med og han er også lav, ca like høy som meg 168cm. Han hadde høyden sin på tinder men det plaget ikke meg 😉 Den tredje på topp 3 kjekkest listen jeg har vært med var 188 og Brad Pitt kjekk, men det hjalp ikke når personligheten ikke passet meg! Du har så mange rare teorier at det er på tide å få hodet ut av stumpen om du noen gang vil ha sjans på damer. For det er ikke høyden din som er dealbreakeren 😂🤷‍♀️

Anonymkode: 8cf7f...18b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsomt! Gøyalt at du tror at damer under 30 ikke tilbringer tid med menn 😂 Kan si såpass at jeg er under den alderen og han jeg har vært mest fysisk tiltrukket av noen gang er 166cm som er litt lavere enn meg og jeg likte han fra første øyekast før han sa et ord. Nå dater jeg også en mann som er topp 3 kjekkest jeg har vært med og han er også lav, ca like høy som meg 168cm. Han hadde høyden sin på tinder men det plaget ikke meg 😉 Den tredje på topp 3 kjekkest listen jeg har vært med var 188 og Brad Pitt kjekk, men det hjalp ikke når personligheten ikke passet meg! Du har så mange rare teorier at det er på tide å få hodet ut av stumpen om du noen gang vil ha sjans på damer. For det er ikke høyden din som er dealbreakeren 😂🤷‍♀️

Anonymkode: 8cf7f...18b

Damer påstår mye rart når de er online på anonyme forum.  Mulig du lyver for å vinne. Mulig du er en av de veldig få som liker lave menn. Folk som lever i den virkelige verden har iallfall sett hvor ekstremt viktig høyde er på menn. Og det viser statistikk på området også.

Jeg er 177 og har ikke noe problem pga høyden. Jeg er ikke blind for det om. Skjønner at det er fint med personangrep når du ikke har noe annet å komme med, men du støtter ikke saken din.

Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat det kvinner spør etter altså. Mannen blir vurdert etter om han kan underholde henne. Om han har høy status. Om han får henne til å se bra ut ovenfor venninnene sine. Om han har bra økonomi. Om han har bra  jobb.  Hvem mannen er som person har veldig lite å si for hans suksess blant damer. Det er utseendet inkl høyde, og overnevnte.

Ikke vær gammel er jo et svært inkluderende krav som gir hver eneste kvinne god tid til å finne en partner. Fra de er 18 til 30 er det veldig mange menn som er interessert, og de har kjempegode muligheter til å finne en livspartner. Og selv etter det gjør de det ganske greit, siden det er så mange menn i 2022 som er valgt bort og vil ta hva som helst. Og noen vil rett og slett bare ha en slags mamma og går etter eldre kvinner. Vi så jo f.eks den vg artikkelen om gutten i tjueårene som har sex med gamle damer fordi han ville ha en dame som setter ham på plass... Og så har vi menn da. En lav mann er har mer problem enn en gammel eller feit kvinne. Og han har det hele livet sitt. Han får ikke det, over et tiår, som kvinner får. Han er født og forblir en taper med mindre han jobber så hardt og blir så perfekt at han outshiner høye menn i det meste. De få genetiske avvikene som klarer dette kan komme seg opp på nivå med høye menn. Igjen, sammenlign med kvinner som klager over at de ikke forblir på topp hele livet med privilegiene og verdien de blir tillagt bare ved å eksistere

Det første avsnittet er vel en kg-sannhet, eller eventuelt på Tinder siden så mange menn på kg tilsynelatende kun "treffer" kvinner der, som har blitt overdrevet og karikert, men som ikke er den hele og fulle sannheten. Ikke i virkeligheten i hvert fall. Mulig det også er en aldersgreie siden mange er overfladiske i ung alder. Men da er du enig med meg da at menn også har slike urimelige krav.

Tja, men så er det ikke helt slik det fungerer. Mange finner en partner i ung alder, men det er ikke gitt at et slikt forhold vil vare resten av livet. Noe som for øvrig er ganske naivt å tro i dagens samfunn. Dermed blir det jo ganske urimelig om menn uansett alder skal ha purunge kvinner, men at de ikke har sjans på dem er underordnet i diskusjoner om hva menn vil ha. Der er fokuset på hva menn vil ha og mindre på hva de faktisk kan få.

Jeg ser ikke at de eksemplene du kommer med liksom skal være smigrende for "gamle damer". Ingen ønsker å bli valgt på et slikt grunnlag. Selv om man ikke er på topp hele livet så har man allikevel er ønske om å treffe noen man liker og ikke en eller annen som kommer slengende i forbifarten fordi de ikke får noe bedre.

Skrevet

Dette er ikke noe nytt. Jeg fikk klar beskjed fra min frittalende bestemor om at mannen jeg skulle velge måtte være høy, helst over 185, og han måtte ha fine tenner og høy inntekt. Hun ble født i 1913.

Anonymkode: 82420...cd9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke noe nytt. Jeg fikk klar beskjed fra min frittalende bestemor om at mannen jeg skulle velge måtte være høy, helst over 185, og han måtte ha fine tenner og høy inntekt. Hun ble født i 1913.

Anonymkode: 82420...cd9

Ja. Min bestemor kommenterer stadig på at jeg ikke er spesielt høy, selv om jeg er omtrent gjennomsnittlig. Heldigvis holder dagens kvinner sine nedlatende holdninger i større grad hemmelig. Mange later til og med som de ikke har dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke vær gammel betyr også at en kvinne som er, si 35, og kommer ut av et dårlig forhold, aldri kan finne noen som vil elske henne igjen. I følge deg. Det er i så fall nitrist. Og det gjør at menn er uendelig mange ganger mer kresne enn kvinner. 

Skrevet

Ikke vær gammel betyr også at en kvinne som er, si 35, og kommer ut av et dårlig forhold, aldri kan finne noen som vil elske henne igjen. I følge deg. Det er i så fall nitrist. Og det gjør at menn er uendelig mange ganger mer kresne enn kvinner. 

Hvis en dame virkelig ikke klarer å finne et godt forhold på 12+ år så er det hennes feil. Dessuten får de denne muligheten. Mange menn får ikke det. Enten de er 20 eller 35. DET er nitrist det. 1/3 menn i tjueårene er nå jomfru eller har ikke hatt sex siste året. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...