AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Har hørt mange menn sier de får masse pes fra damer fordi de er lave. Men jeg opplever i like stort omfang at menn ikke foretrekker damer over 180. Og sier at at kan dere damer dømme høyde så kan vi dømme vekt etc. men det her går jo like mye andre veien. Høye kvinner blir også dømt ? Så hvorfor vil ikke menn ha ei dame på over 180? Jeg har ofte hørt setningen « nei , hun er jo tre hoder høyere enn meg» enn omvendt hvorfor griner lave menn når de selv dømmer høye damer og ikke vil ha dem. Anonymkode: 3bc33...521 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Ja. Det er jo menn som har skapt denne teite greia omgjennon historien om at mannen skal være beskytteren for å være maskulin og kvinnen skal være søt og liten for å være feminin. De kan bare takke seg selv for at damer da gjør som de har sagt i hundrevis av år og går etter menn som er høyere enn de. De kan ikke klage på det for som du sier har de selv høyde dealbreakers i kvinner. Istedet for å klage på det så får de heller kjempe for å bryte med gammeldagse kjønnsnormer, som også inkluderer at menn bidrar mer på kjøkkenet og kan få gå i rosa om de vil uten å bli disset. Ironisk nok holder mange av mennene som klager på høydekrav fast på ellers gammeldagse kjønnsnormer men det er jo de kjønnsnormene og sosiale konstruksjonene de har laget om hva som er "maskulint" og "feminint" som skader de selv Anonymkode: 8cf7f...18b 10 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Er kanskje noe annet enn høyden som er problemet? Menn er veldig fleksible på høyde sammenlignet med kvinner. Finnes jo mange studier på det. A study on women and men’s height preferences found that women are most satisfied when their partner was 8 inches (21cm) taller. Men are most satisfied when they are 3 inches (8cm) taller than their partner. Another study found that among men, 13.5 percent prefer to date only women shorter than them. But among women, about half (48.9 percent) preferred to date only men taller than them Anonymkode: 71fbf...709 4 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Jeg var superforelsket i mann som var på min høyde. Ikke noe problem for meg. For ham viste det seg at det var et stort problem, og jeg fikk forbud mot selv små hæler på skoene, og han var egentlig sjalu på alle menn høyere enn ham. Han gjorde det til et problem, og tror ofte det er slik. Ikke krav fra oss kvinner, men noe menn er opptatt av. Anonymkode: 35e31...21d 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Jeg tenkte aldri på menns høyde før jeg leste hundre tråder om det på internett. Nå tenker jeg på høyden til en mann hver gang jeg ser en. Anonymkode: a09f5...621 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Har hørt mange menn sier de får masse pes fra damer fordi de er lave. Men jeg opplever i like stort omfang at menn ikke foretrekker damer over 180. Anonymkode: 3bc33...521 Tviler sterkt på denne påstanden. Så du har altså levd et tidligere liv som kort mann siden du har et så godt sammenligningsgrunnlag? Det er jo bevist at kvinner er veldig mye verre når det kommer til høyde preferanser og en masse andre punkter enn menn. Om noe så tipper jeg det begynner å bli mer allmennkjent at kvinner er så kravstore på alt mulig. Det kan ødelegge for deg. Har selv datet ei på flere cm over 180. Hun var 4cm høyere enn meg. Den gang tenkte jeg ikke mye over det. Men i dag er det mindre sannsynlighet for at jeg hadde giddet siden jeg har opplevd hvor kravstore mange kvinner er. Problemet blir ikke nødvendigvis at veldig høye damer er for høye for meg. Problemet blir at de med relativt stor sannsynlighet ikke ønsker å date meg bare pga høyde. Alternativt bruke min ganske normale høyde som et negativt punkt mot meg. Det styret ønsker jeg ikke. Anonymkode: 71fbf...709 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tviler sterkt på denne påstanden. Så du har altså levd et tidligere liv som kort mann siden du har et så godt sammenligningsgrunnlag? Det er jo bevist at kvinner er veldig mye verre når det kommer til høyde preferanser og en masse andre punkter enn menn. Om noe så tipper jeg det begynner å bli mer allmennkjent at kvinner er så kravstore på alt mulig. Det kan ødelegge for deg. Har selv datet ei på flere cm over 180. Hun var 4cm høyere enn meg. Den gang tenkte jeg ikke mye over det. Men i dag er det mindre sannsynlighet for at jeg hadde giddet siden jeg har opplevd hvor kravstore mange kvinner er. Problemet blir ikke nødvendigvis at veldig høye damer er for høye for meg. Problemet blir at de med relativt stor sannsynlighet ikke ønsker å date meg bare pga høyde. Alternativt bruke min ganske normale høyde som et negativt punkt mot meg. Det styret ønsker jeg ikke. Anonymkode: 71fbf...709 Ja huff og huff kvinner er så kravstore fordi vi ikke vil ligge med menn vi ikke er tiltrukket av eller ikke vil bli sammen med menn vi ikke passer med. Hjelpes så kravstore! Bedre om ting var som i Iran og Afghanistan der vi blir tvangsgiftet når vi er 12 år og aldri kan jobbe så vi er stuck med å være sexslaven til en mann vi ikke elsker 🤷♀️ Anonymkode: 8cf7f...18b 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg tenkte aldri på menns høyde før jeg leste hundre tråder om det på internett. Nå tenker jeg på høyden til en mann hver gang jeg ser en. Anonymkode: a09f5...621 Jeg elsket høyde som fjortis, men så fikk jeg beskjed om at det var idiotisk å bry seg om slikt. Okay, etter noen dverger er jeg helt utslitt. De er sååå slitsomme!!! Dverger popper opp overalt. Lave menn… nei!!! 🤬 orker ikke!!! Blir mannevond av lave menn. Liker mennesker som er høyere enn meg. ❤️ move it, dverg. Anonymkode: cbce8...b3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg tenkte aldri på menns høyde før jeg leste hundre tråder om det på internett. Nå tenker jeg på høyden til en mann hver gang jeg ser en. Anonymkode: a09f5...621 Samme her. Hadde ikke mennene her mast om det,så hadde jeg fortsatt ikke tenkt over det. Har datet en mann som var lavere enn meg også, uten at jeg har tenkt noe særlig over det i ettertid, men dette høydemaset her inne har fått meg til å tenke på ca. hvor høy han kan ha vært. Det er jo helt idiotisk å tenke sånn egentlig. Anonymkode: cf5a3...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Nok en patetisk tråd. Hverken menn eller kvinner dømmer den motsatte kjønn ved høyde, pupper, nesa eller sveisen. Det skjer mest av ung ungdom. Idag hos voksne oppegående mennesker som majoriteten av befolkningen er dømmes personlighet og væremåten høyest av alt samt livstabilitet de voksne som henger seg i b.l.a utseende gjør det forgjeves. Utseende varer ikke og det spiller ingen rolle om man er q90 cm når man er 28, 35 eller 50 år gammel Anonymkode: 87fb2...fb8 2 2
Gjest AprilRyan Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Ja, menn har også høydepreferanser. Det ser man jo når menn kaller høye kvinner for maskuline og masse annet negativt og i tillegg vil de være beskytteren som passer på dama si. Så hun må derfor være lavere enn han i de aller fleste tilfeller og noen er mer ekstreme på det enn andre. Endel bryr seg jo heller ikke så det er ikke sånn at alle menn ønsker seg lave kvinner og jeg tror at kvinner er litt mer rigide på akkurat det. Akkurat som at menn er mer rigide på at hun må være slank. Men det er bare tull at menn ikke har preferanser når det gjelder høyde. Det har de jo, men jeg tror høye kvinner opplever i mindre grad å bli valgt bort på grunn av det. Selv har jeg bare opplevd mas om det fra lave menn, men det er sjeldent det skjer. Det var mye mer sånt da jeg var yngre, men også mange lave menn som liker en høy dame.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt mange menn sier de får masse pes fra damer fordi de er lave. Men jeg opplever i like stort omfang at menn ikke foretrekker damer over 180. Og sier at at kan dere damer dømme høyde så kan vi dømme vekt etc. men det her går jo like mye andre veien. Høye kvinner blir også dømt ? Så hvorfor vil ikke menn ha ei dame på over 180? Jeg har ofte hørt setningen « nei , hun er jo tre hoder høyere enn meg» enn omvendt hvorfor griner lave menn når de selv dømmer høye damer og ikke vil ha dem. Anonymkode: 3bc33...521 Kvinner vil ha høye menn, og ikke bare høyere enn dem. Høye generelt. Både jenter på 150 og på 170 vil ha gutter på 185+. Ingen vil ha gutter under 170, og menn under 180 er betydelig handicappet på datingmarkedet i forhold til resten. Hvis du er 180cm dame har du mange menn å velge mellom. Menn på 180 og oppover, og menn som liker lange ben osv. Hvorfor skal du da bry deg om at det eksisterer noen menn tre hoder lavere enn deg som vil ha noen på sin egen høyde? Men mens du har mange menn å velge mellom har en gutt på under 170 nesten ingen å velge mellom. Man skulle trodd jentene på 150 ville ha ham, men nei, jentene på 150 er enda mer bestemt på å få seg høy mann. Jada alle AB som kommer og sier "jammen jeg vet om en lav mann i forhold". Ja vi vet det finnes lave menn som likevel havner i forhold. Poenget her er HVOR MYE VANSKELIGERE DET ER. Også mye vanskeligere enn for høye damer. Så hold barnehagenivået av noen responser for dere selv. Anonymkode: 558fe...0d1 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner vil ha høye menn, og ikke bare høyere enn dem. Høye generelt. Både jenter på 150 og på 170 vil ha gutter på 185+. Ingen vil ha gutter under 170, og menn under 180 er betydelig handicappet på datingmarkedet i forhold til resten. Hvis du er 180cm dame har du mange menn å velge mellom. Menn på 180 og oppover, og menn som liker lange ben osv. Hvorfor skal du da bry deg om at det eksisterer noen menn tre hoder lavere enn deg som vil ha noen på sin egen høyde? Men mens du har mange menn å velge mellom har en gutt på under 170 nesten ingen å velge mellom. Man skulle trodd jentene på 150 ville ha ham, men nei, jentene på 150 er enda mer bestemt på å få seg høy mann. Jada alle AB som kommer og sier "jammen jeg vet om en lav mann i forhold". Ja vi vet det finnes lave menn som likevel havner i forhold. Poenget her er HVOR MYE VANSKELIGERE DET ER. Også mye vanskeligere enn for høye damer. Så hold barnehagenivået av noen responser for dere selv. Anonymkode: 558fe...0d1 Jeg mener du tar helt feil. Det du ikke tar høyde for (pun intended) er at både høye også lave menn kan være duste personer, stygge på andre måter eller rett og slett bli avvist pga manglende kjemi. Det er ikke vanlig at en ellers bra mann og god match blir avvist kun pga høyden sin. Faktisk er noen av de mest sjarmerende damemagnetene jeg har kjent gjennom livet under 170cm høye. Hvis du blir avvist begynn å ta til deg at det sannsynligvis har mer med personligheten enn høyden din å gjøre. Kun da kan du jobbe med å forbedre deg selv men det er det mange av disse lave mennene som skylder på høyde nekter å innse så da bare skylder de på høyde istedet Anonymkode: 8cf7f...18b 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener du tar helt feil. Det du ikke tar høyde for (pun intended) er at både høye også lave menn kan være duste personer, stygge på andre måter eller rett og slett bli avvist pga manglende kjemi. Det er ikke vanlig at en ellers bra mann og god match blir avvist kun pga høyden sin. Faktisk er noen av de mest sjarmerende damemagnetene jeg har kjent gjennom livet under 170cm høye. Hvis du blir avvist begynn å ta til deg at det sannsynligvis har mer med personligheten enn høyden din å gjøre. Kun da kan du jobbe med å forbedre deg selv men det er det mange av disse lave mennene som skylder på høyde nekter å innse så da bare skylder de på høyde istedet Anonymkode: 8cf7f...18b Du vet ikke at det er en bra mann fordi han er allerede avvist på grunn av høyden. Nå tror jeg nesten du snakker om damer på 35+, eller damer som tilbringer mye tid over en lengre periode med mannen, og dermed rett og slett ikke har mulighet til å fjerne mannen fra sitt åsyn før de blir kjent med ham. Høye menn får 10x flere sjanser, og de trenger ikke ha god personlighet for å havne i forhold. De må bare ikke ha forferdelig. Lave menn må kompensere veldig hardt. Hvis du ser en lav mann med en kvinne vet du det er en veldig omgjengelig bra fyr, eller suksessfull. Hvis du ser en høy mann med en kvinne kan han like godt være en skikkelig drittsekk som later som om han skyter henne når han blir sur for alt vi vet. Anonymkode: 558fe...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 11 minutter siden, AprilRyan said: Ja, menn har også høydepreferanser. Det ser man jo når menn kaller høye kvinner for maskuline og masse annet negativt og i tillegg vil de være beskytteren som passer på dama si. Så hun må derfor være lavere enn han i de aller fleste tilfeller og noen er mer ekstreme på det enn andre. Endel bryr seg jo heller ikke så det er ikke sånn at alle menn ønsker seg lave kvinner og jeg tror at kvinner er litt mer rigide på akkurat det. Akkurat som at menn er mer rigide på at hun må være slank. Men det er bare tull at menn ikke har preferanser når det gjelder høyde. Det har de jo, men jeg tror høye kvinner opplever i mindre grad å bli valgt bort på grunn av det. Selv har jeg bare opplevd mas om det fra lave menn, men det er sjeldent det skjer. Det var mye mer sånt da jeg var yngre, men også mange lave menn som liker en høy dame. Tror ikke noen har sagt at menn ikke har noe som helt ønske eller krav til høyde. Greien er at kvinner er ca 4x så kravstore når det kommer til at den man dater helst bør være høyere. Ref studie ovenfor her hvor omtrent halvparten av kvinner foretrekker menn høyere enn seg selv mot bare litt over 10% av menn som foretrekker lavere. På toppen av dette kommer også ønsker og til tider krav om at mannen skal være betydelig høyere. Så det at mannen er 3 cm høyere er kanskje ikke i nærheten av bra nok. Tviler derfor ikke på at 10x tallet som er nevnt ovenfor her kan være riktig. Dette er data som ikke har noe som helst med personlighet å gjøre. Det er heller ikke noe man kan gjøre noe med. Anonymkode: 71fbf...709 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår meg på menn. Eller for å være mer presis, jeg forstår meg ikke helt på menn her inne. På den ene siden insisterer de på at de ikke er kresne, at helt vanlige kvinner duger, og at personlighet er viktigst, men på den annen side, så lages det mange rare tråder her om hva som kan være "feil" med kvinners utseende. Nå har ikke jeg ført statistikk over om det er samme menn som sier begge deler, og det er mange anonyme brukere som ikke er mulig å skille når de deltar i ulike tråder, men sånn generelt så er inntrykket at mennene her inne ikke er helt konsekvente i hva de sier. Det har vært tråder her inne som har påpekt hva som for kvinner er feil høyde, feil lengde på håret, feil fasong på nese, feil utforming av kjeve og hake, og feil tykkelse på leggene. Det går jo faktisk ned på et ganske ekstremt detaljnivå. Og like fullt så påstår de at de ikke er kresne. Kommer det av at de føler seg sånn fordi de er villige til å høvle over hva som helst, tro? For i så fall er det ikke relevant, siden kvinner flest ikke er så interessert i å bli høvlet over av tilfeldige menn. Anonymkode: 7b67e...143 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På toppen av dette kommer også ønsker og til tider krav om at mannen skal være betydelig høyere. Så det at mannen er 3 cm høyere er kanskje ikke i nærheten av bra nok. Tviler derfor ikke på at 10x tallet som er nevnt ovenfor her kan være riktig. Jepp. Og det er ofte begrunnet i ekstremt dårlige unnskyldninger. Som at "han må være like høy som meg i heler så derfor er ikke 3cm nok. " Selv om det er null problem for en mann å få seg noen lifts de få gangene i året dette ble aktuelt. Og om det så ikke var et alternativ, tenk hvor ekstremt overfladisk det er å skulle fokusere på hvordan mannen ser ut i forhold til henne noen få ganger i året så hun velger ham bort pga det. INGEN menn er så overfladisk. Anonymkode: 558fe...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp. Og det er ofte begrunnet i ekstremt dårlige unnskyldninger. Som at "han må være like høy som meg i heler så derfor er ikke 3cm nok. " Selv om det er null problem for en mann å få seg noen lifts de få gangene i året dette ble aktuelt. Og om det så ikke var et alternativ, tenk hvor ekstremt overfladisk det er å skulle fokusere på hvordan mannen ser ut i forhold til henne noen få ganger i året så hun velger ham bort pga det. INGEN menn er så overfladisk. Anonymkode: 558fe...0d1 Dagens. Anonymkode: 7dbd6...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har vært tråder her inne som har påpekt hva som for kvinner er feil høyde, feil lengde på håret, feil fasong på nese, feil utforming av kjeve og hake, og feil tykkelse på leggene. Det går jo faktisk ned på et ganske ekstremt detaljnivå. Og like fullt så påstår de at de ikke er kresne. Kommer det av at de føler seg sånn fordi de er villige til å høvle over hva som helst, tro? For i så fall er det ikke relevant, siden kvinner flest ikke er så interessert i å bli høvlet over av tilfeldige menn. Det har jeg ikke sett. Du bruker altfor mye tid på KG høres det ut som. Se deg rundt på hva menn gjør i virkeligheten. Nesten ingen avviser på grunn av høyde. Anonymkode: 558fe...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Jeg vil ha en høy mann!!!!! ❤️ jeg nekter å ha en laving. 😭 Anonymkode: cbce8...b3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå